  • 31. Data: 2002-01-09 22:57:07
    Temat: Re: wplata na konto firmowe
    Od: Michal 'jaszczur' J. <j...@a...in.reply-to.invalid>

    Użytkownik Microsoft Outlook Express 5.50.4807.1700
    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> pisze:

    >A czemuż to? (patrz niżej)
    O ile pamiętam (sprawdzę) zapisane jest w regulaminie ROR że wpływy nie
    mogą pochodzić z działalności gospodarczej.

    >Bzdura!
    >1.) Dostaję gotówkę od kontrahenta
    Wpływ z działalności gospodarczej.

    >2.) Gotówka staje się moimi pieniędzmi (nie firmowymi!)
    >3.) Wpłacasz własne pieniądze na ROR
    >4.) Zasilasz rachunek firmowy z własnych pieniędzy z ROR
    Wtedy pracownik A powie Ci, że po to masz r-ek firmowy, itd...
    Pracownik B może robić jakieś dziwne miny...

    >5.) Masz na koncie firmowym firmowe pieniądze (choć nadal własne ;-)
    >Wszystko jest zupełnie legalnie i zgodnie z Prawem Bankowym.
    Tak jak mówiłem - wszystko zależy od podejścia pracowanika.
    Ta kwestia od dawna była sporna i różne są interpretacje.

    Zresztą, o ile mi wiadomo niektóre banki wprowadziły opłatę za przelew
    wewnątrzoddziałowy z rachunku ROR na rachunek firmowy. Co zamyka kwestię
    omijania prow. od wpł. got.

    --
    "A good scare is worth more than good advice" (DKW)

  • 32. Data: 2002-01-09 23:40:06
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Michal 'jaszczur' J." <j...@a...in.reply-to.invalid> wrote in message
    > O ile pamiętam (sprawdzę) zapisane jest w regulaminie ROR że wpływy nie
    > mogą pochodzić z działalności gospodarczej.

    Nie rozumiesz jednej rzeczy. DG nie ma własnych pieniędzy. Na ROR nie możesz
    przeprowadzać rozliczeń z tytułu DG, a nie wpłat - a to jest różnica. Nie
    możesz np zapłacić za fakturę od kontrahenta z ROR ani przyjąć przez ROR
    płatności od kontrahenta. Ale pieniądze wpłacane/przelewane przez Ciebie na
    rachunek firmowy są ZAWSZE Twoje PRYWATNE.

    > Wpływ z działalności gospodarczej.

    W momencie otrzymania tej gotówki i przyjęcia płatności gotówkowej zgodnie z
    prawem są to Twoje prywatne pieniądze - nie DG.

    > Pracownik B może robić jakieś dziwne miny...

    Przypomina mi się reklama mBanku z Batmanem ;-))))

    > Zresztą, o ile mi wiadomo niektóre banki wprowadziły opłatę za przelew
    > wewnątrzoddziałowy z rachunku ROR na rachunek firmowy. Co zamyka kwestię
    > omijania prow. od wpł. got.

    Jeśli mają to w TOiP to myślę, że nie można im tego zabronić.
    Ale dlatego są banki i BANKI :-)))
    Od tego jest konkurencja - omijaj takie banki :-)

    K. Kowalski

  • 33. Data: 2002-01-10 09:43:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal 'jaszczur' J."
    <j...@a...in.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości

    > O ile pamiętam (sprawdzę) zapisane jest w
    regulaminie ROR że wpływy nie
    > mogą pochodzić z działalności gospodarczej.

    Rozliczeń z tytułu DG na pewno nie możesz
    dokonywać ale wplat/wypłat swoich pieniędzy jak
    najbardziej

> [...]
    > Tak jak mówiłem - wszystko zależy od podejścia
    pracowanika.
    > Ta kwestia od dawna była sporna i różne są

    Nie jest sporna, ale niektóre banki-hieny bardzo
    by chciały abyś w przypadku DG trzymał na
    niskooprocentowanym koncie firmowym wszystkie
    swoje oszczędności.

    > Zresztą, o ile mi wiadomo niektóre banki
    wprowadziły opłatę za przelew
    > wewnątrzoddziałowy z rachunku ROR na rachunek
    firmowy. Co zamyka kwestię
    > omijania prow. od wpł. got.

    Owszem, są też takie, pazerne bez granic np. PKO
    BP ale już niedługo będą piły moją krew ...
    przenoszę sie do Inteligo lub VW Bank, (pobierają
    opłatę kwartalnie więc trochę poczekam) a na
    dodatek nie znalazłem takiej pozycji w TOiP także
    w przypadk rezygnacji z Superkonta w PKO BP (nie
    ma takiej pozycji w toip na stronie internetowej)

    Sark

  • 34. Data: 2002-01-10 13:29:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Michal 'jaszczur' J. <j...@a...in.reply-to.invalid> writes:

    > O ile pamiętam (sprawdzę) zapisane jest w regulaminie ROR że wpływy nie
    > mogą pochodzić z działalności gospodarczej.

    No bez jaj. Np. praktycznie wszystkie moje przychody pochodza
    z dzialalnosci gospodarczej. I co, moze nie wolno mi miec rachunku
    innego niz firmowy? No bo chyba posiadanie rachunku bez mozliwosci
    dokonywania nan wplat gotowkowych - zwlaszcza w normalnym banku - jest
    nieco bez sensu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 35. Data: 2002-01-10 14:39:20
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof Kowalski <k...@b...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

> [...]
    > przeprowadzać rozliczeń z tytułu DG
    > a nie wpłat - a to jest różnica. Nie
    > możesz np zapłacić za fakturę od kontrahenta z ROR

    Tyle tylko, ze placac cokolwiek z RORu bank nie jest w stanie skontrolowac
    charakteru platnosci.
    Nawet jak zazada oswiadczenia, ze platnosc nie ma zwiazku z DG to co sobie
    zrobi z tym papierem?

    >ani przyjąć przez ROR płatności od kontrahenta.

    Tu sytuacja moze byc podobna.

    Karol

  • 36. Data: 2002-01-10 18:12:48
    Temat: Odp: wplata na konto firmowe
    Od: "jo" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@d...pm.waw.pl...

    No bo chyba posiadanie rachunku bez mozliwosci
    > dokonywania nan wplat gotowkowych - zwlaszcza w normalnym banku - jest
    > nieco bez sensu.
    > --
    Alez mozna dokonywac wplaty tylko po oplaceniu haraczu. Bank wychodzi z
    zalozenia ze jak biznesmen to trzeba oskubac z czego sie da.

  • 37. Data: 2002-01-16 11:30:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Jan 2002 23:57:07 +0100, Michal 'jaszczur' J.
    <j...@a...in.reply-to.invalid> wrote:

    >O ile pamiętam (sprawdzę) zapisane jest w regulaminie ROR że wpływy nie
    >mogą pochodzić z działalności gospodarczej.

    I nie pochodzą. To Twoja wypłata. A że płacisz ją sobie sam i
    nieregularnie, Twoja sprawa.

    >>> 1. Możesz wpłacać na ROR i przelewać środki na rachunek firmowy, dopóki
    >Wpływ z działalności gospodarczej.

    Tak. Ale jeszcze ją ma w kieszeni.

    O właśnie tutaj wypłaca ją sobie jako pensję.

    >Wtedy pracownik A powie Ci, że po to masz r-ek firmowy, itd...
    >Pracownik B może robić jakieś dziwne miny...

    A tam... Przesadzasz, zwłaszcza, że to jest nie do sprawdzenia w 99.9%

    >Tak jak mówiłem - wszystko zależy od podejścia pracowanika.
    >Ta kwestia od dawna była sporna i różne są interpretacje.

    I też są różne banki. A jak ktoś się upiera na PKOBPSA to niech
    cierpi. Ja w swoim (tak tu opluwanym) PEKAOSA nie miałem problemu z
    płaceniem za faktury z RORu, jak firmowe świeciło pustką. Mówili, że
    tak niby nie można, ale sami mówili, że tego nikt nie skontroluje...

    >Zresztą, o ile mi wiadomo niektóre banki wprowadziły opłatę za przelew
    >wewnątrzoddziałowy z rachunku ROR na rachunek firmowy. Co zamyka kwestię
    >omijania prow. od wpł. got.

    Nie zamyka, bo często konto firmowe ma się w blank inkszym banku niż
    rora.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)