  • 11. Data: 2002-08-16 06:18:49
    Temat: Re: tajemniczy kurs? jaja:(
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 12:34:22AM +0200, s...@p...onet.pl wrote:

    > Visa International nie podaje kursów jakie obowiązują bieżącego dnia, między
    > innymi dlatego, że kurs może się zmienić parę razy w ciągu dnia.
    > Po drugie kolejnym kursem do rozliczenia transakcji jest kurs centrum kart,
    > który też się zmienia.

    Przeciez mozna podac kursy z dnia poprzedniego. Mozna?

    > Po trzecie, po innym kursie są blokowane środki na koncie a po innym
    > rozliczane, płacisz np.01. a bank księguję na rachunku 06.Wtedy zazwyczaj jest
    > już inny kurs !!!
    > Kursy możesz sprawdzić po rozliczeniu transakcji, kiedy są widoczne jej
    > szczegóły, jest tam podany kurs centrum kart a kurs Visa możesz sprawdzić w
    > swoim banku.

    Alez oczywiscie, nic nowego. Ale mozna podac _jakikolwiek_ z kursow.

    > Po piąte Visa nie posiada centrum obsługi klienta w Polsce(Call Center).

    I co z tego?

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-08-16 06:20:58
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 15 Aug 2002 22:06:34 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Wojtek, przeciez jest to chyba jakies zrodlo?

    Ale raczej trudne w korzystaniu

    >Ja nie mowie ze kobita musi miec do tych danych (statementy) dostep,
    >wystarczy ze backofice przygotuje pole na zasadzie kursu usd by nbp
    >tyle ze uzywanego przy przeliczeniach z visa.
    >
    >Nie mowm mi ze to nie jest mozliwe. Nie wierze.

    Ale malo realne. A wogle ile razy dziene ten kurs sie zmienia ? Jak
    to wszystko precyzyjnie wyliczyc, jelsi nawet nie wiadomo czy sa to
    jakies stale przedzialy ?
    IMO dochodzenie do kursow metodowa obliczeniowa nie ma sensu jesli
    chodzi o podawanie ich klientowi.
    To musi byc jakas albo oficjalnie dostepna tabela . Jesli jej nie ma,
    to po prostu nie widze sposobu na podanie klientowi kursow Visy.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 13. Data: 2002-08-16 06:24:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 08:20:58AM +0200, Wojtek Frabinski wrote:

> [...]
    > To musi byc jakas albo oficjalnie dostepna tabela . Jesli jej nie ma,
    > to po prostu nie widze sposobu na podanie klientowi kursow Visy.

    OK, lepiej powiedziec ze nie wiadomo. Doskonaly sposob na promowanie
    transakcji kartami.

    A teraz powiedz mi kto, jesli nie banki, powinien na visa int wywierac
    wplyw aby miec dostep do tej informacji?

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-08-16 07:32:16
    Od: i...@p...onet.pl

    > Przeciez mozna podac kursy z dnia poprzedniego. Mozna?

    > Alez oczywiscie, nic nowego. Ale mozna podac _jakikolwiek_ z kursow.

    Oczywiście że można, pytanie tylko po co?. Przed faktem kurs nie jest znany
    więc nie wpływa na decyzję czy i jakiej karty uzyć, a po dokonaniu transakcji
    1. nic nie daje bo i tak nie zgadniesz po kursie z której godziny transakcja
    zostanie rozliczona
    2. w dobrym banku kurs poznasz po otrzymaniu wyciągu (w kiepskim rzeczywiście
    pozostanie on tajemnicą, ale po co trzymać rachunek w kiepskim banku?

    Pozdrawiam
    Ilat

  • 15. Data: 2002-08-16 07:36:09
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 09:32:16AM +0200, i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > 1. nic nie daje bo i tak nie zgadniesz po kursie z której godziny transakcja

    Czy zdajesz sobie sprawe ze oznacza to dla wiekszosc kupowanie
    absolutnie w ciemno?

    IMO brak podanych oficjalnych kursow (nawet na zasadzie widelek dnia
    poprzedniego) jest wiekszym problemem niz to ze jakiegos renciste
    okradaja z portfela bo zasypia w podrozy.

    > 2. w dobrym banku kurs poznasz po otrzymaniu wyciągu (w kiepskim rzeczywiście
    > pozostanie on tajemnicą, ale po co trzymać rachunek w kiepskim banku?

    Czasem z roznych innych powodow.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-08-16 10:04:41
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Jest sobie jakis tajemniczy kurs, ktorego nigdzie zdobyc nie mozna.
    > Jakbys to wyjasnil klientowi ?

    IMO jesli moj bank kasuje mnie jakimis przeliczeniami kursowymi, to ja
    mam prawo je znac, zanim mnie skasuja. to tak, jakby pani mi
    powiedziala, ze jest jakas oplata za prowadzenie rku, ale ona nie wie
    jaka, a ja sie dowiem na wyciagu:(

    ona ma prawo nie wszystko wiedziec, ale powinna przyjac takie
    zgloszenie, spytac przelozonemu, zasygnalizowac klientowi, ze sie tym
    zajmie. przeciez dla klientow, ktorzy czesto sa za granica, sposob
    rozliczania transakcji moze byc jednym z wazniejszych kryteriow wyboru
    tego banku, a nie innego. sami tu piszecie, ze jedne banki mnie
    korzystnie rozliczaja transakcje zagraniczne (np. fortis), a inne
    lepiej.

  • 17. Data: 2002-08-16 10:07:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 12:04:41PM +0200, Rena wrote:

> [...]
    > mam prawo je znac, zanim mnie skasuja. to tak, jakby pani mi
    > powiedziala, ze jest jakas oplata za prowadzenie rku, ale ona nie wie

    W pewnym sensie tak jest - dla przelewow zagranicznych. Ale tam jest
    powiedziane od czego to zalezy, jakie sa graniczne wartosci etc.

> [...]
    > tego banku, a nie innego. sami tu piszecie, ze jedne banki mnie
    > korzystnie rozliczaja transakcje zagraniczne (np. fortis), a inne

    Zgadzam sie. I zgadzam sie ze moze to byc klopotliwe dla banku - ale w
    koncu on na tej transakcji _zarabia_!

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-08-16 10:07:19
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Visa International nie podaje kursów jakie obowiązują bieżącego
    dnia, między
    > innymi dlatego, że kurs może się zmienić parę razy w ciągu dnia.

    ok - ale ja nie chcialam wyroczni, tylko zorientowac sie, jakie w tym
    samym czasie mama jursy inne banki.

    > Po trzecie, po innym kursie są blokowane środki na koncie a po innym
    > rozliczane, płacisz np.01. a bank księguję na rachunku 06.Wtedy
    zazwyczaj jest
    > już inny kurs !!!

    i nie obciazaja mnie z data realizacji transakcji?

  • 19. Data: 2002-08-16 10:12:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > IMO jesli moj bank kasuje mnie jakimis przeliczeniami kursowymi, to ja
    > mam prawo je znac, zanim mnie skasuja.

    Twój bank skasuje Cie po kursie z tabeli, z dnia rozliczenia transakcji.
    Zgodzisz sie, ze trudno przewidziec ile ten kurs bedzie wynosil za minutę,
    godzinę, dobę itd.
    Czyli bank może Ci podać tylko historyczne i bieżące kursy walut.
    I podobnie powinno być z przeliczeniami VISA.
    Jeżeli VISA nie stosuje takiego systemu jak polski Urząd Celny (tabela
    obowiązuje przez dwa tygodnie) to powinni publikować przynajmniej
    historyczne tabele, jeżeli nie jest możliwe zapoznanie się z bieżącą tabelą.

    Pozdrawiac
    Karol

  • 20. Data: 2002-08-16 10:19:15
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 12:12:20PM +0200, Karol wrote:

    > Jeżeli VISA nie stosuje takiego systemu jak polski Urząd Celny (tabela
    > obowiązuje przez dwa tygodnie) to powinni publikować przynajmniej
    > historyczne tabele, jeżeli nie jest możliwe zapoznanie się z bieżącą tabelą.

    O! Wlasnie o cos takiego mi chodzi.

    --

    --w