  • 1. Data: 2005-07-25 06:20:31
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatność kartą
    Od: "desmear" <d...@t...pl>

    > Ja bym w tym sklepie nic nie kupił. Tóż to jacyś ograniczeni, prymitywni,
    > dusigrosze, karza klienta za to płaci kartą, a nagradzaja za gotówkę. Groza!
    > A jak wyjmiesz bilon, to też ci doliczą, bo w banku za wymiane pobierają
    > prowizję?

    Ale przeciez to ty wychodzisz na dusigrosza, bo zamiast zaplacic
    gotowka, to sie kredytowa podpierasz. I ile na tym zaoszczedzisz ?
    Wszystko toczy sie dookola tego samego pytania, kto ma zaplacic za
    prowizje ? Sklepikarz ? A dlaczego nie ty ? Jestes dusigroszem ?
    ps
    zapomnij wiec o kupowaniu w niemczech, poza stacjami benzynowymi i
    sklepami z ciuchami (w sobote placilem KK, rzeczywiscie przyjeli) sami
    dusigrosze w sklepach.

  • 2. Data: 2005-07-25 18:02:25
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On 24 Jul 2005 23:20:31 -0700, "desmear" <d...@t...pl> wrote:

> [...]
    >Wszystko toczy sie dookola tego samego pytania, kto ma zaplacic za
    >prowizje ? Sklepikarz ? A dlaczego nie ty ? Jestes dusigroszem ?

    A po cholerę sklepikarz oferuje możliwość płacenia kartą?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_

  • 3. Data: 2005-07-25 18:19:23
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatno?ć kartš
    Od: trainer <t...@p...org>

    Trzypion wrote:

    > A po cholerę sklepikarz oferuje możliwość płacenia kartą?

    czy nie uważasz, że to pytanie zbyt osobiste, jak na wolny (prawie,
    jeszcze) rynek?
    odpowiedz brzmi: bo taki ma model biznesowy; jedni wolą zaplacić tą
    prowizję, inni postarają się o gotówkę skorzystają z niższej ceny i
    biznes jakoś idzie - to nagle ci zaczyna przeszkadzac, ze jako mozliwosc
    zaplaty karta pojawia sie jako bonus?

    trainer

  • 4. Data: 2005-07-25 18:21:39
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl> writes:

    > A po cholerę sklepikarz oferuje możliwość płacenia kartą?

    Bo są ludzie którzy chcą tak płacić. W tym nawet gotowi płacić extra
    prowizję, jak potrzebuję papier do drukarki i płytki, to mogę woleć
    zapłacić 17 zł niż zasuwać do bankomatu by zapłacić 16 zł.

    Zwińmy może już ten wątek. Moim zdaniem nie ma żadnego problemu w tym
    że płatność kartą jest droższa niż gotówką, jeśli wiadomo o tym przed
    zakupem. Podobnie zresztą w odwrotnym wypadku. Koszt płatności to
    zawsze jakiś koszt.

    A chętni do pienienia się niech może zadzwonią do Polcardu i spytają
    dlaczego przy zakupie laptopa za 4000 zł pobierają około 100 zł
    prowizji.

  • 5. Data: 2005-07-25 19:01:00
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005 20:19:23 +0200, trainer <t...@p...org>
    wrote:

    >czy nie uważasz, że to pytanie zbyt osobiste, jak na wolny (prawie,
    >jeszcze) rynek?

    W podtekście - a potem kręci, żeby klient karty nie uzył?

  • 6. Data: 2005-07-25 19:32:57
    Od: g...@p...onet.pl

    > A chętni do pienienia się niech może zadzwonią do Polcardu i spytają
    > dlaczego przy zakupie laptopa za 4000 zł pobierają około 100 zł
    > prowizji.

    Nie wiem, czy Polcard jest tu odpowiednim adresatem.
    Prowizji pobieraja tyle, bo nasze banki pazerne sa. Za kazda transakcje
    otrzymuja kilkakrotnie wiecej, niz centrum rozliczeniowe. Ot i cala zagadka.

    G.

  • 7. Data: 2005-07-25 19:33:14
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatno?ć kart?
    Od: trainer <t...@p...org>

    Trzypion wrote:

    > W podtekście - a potem kręci, żeby klient karty nie uzył?

    albo użył i zapłacił więcej - klient ma prawo wyboru
    nie rozumiem czemu tu się można dziwić
    czy jak cukiernik obok ciastek za 1zł wprowadzi do oferty inne, za 2 zł,
    na które popyt będzie prawdopodobnie niższy to będziesz się dziwił "po
    co wprowadza te ciastka a potem ustawia cenę aby nikt ich nie kupił?"
    zaiste dziwnymi ścieżkami chadzają humanistyczne umysły :-))

    pozdro
    trainer

  • 8. Data: 2005-07-25 19:36:46
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 25 Jul 2005 20:21:39 +0200, w <8...@c...softax.local>, Marcin
    Kasperski <M...@s...com.pl> napisał(-a):

    > A chętni do pienienia się niech może zadzwonią do Polcardu i spytają
    > dlaczego przy zakupie laptopa za 4000 zł pobierają około 100 zł
    > prowizji.

    Tak nawiasem wyszło przy okazji tego wątku ilu jest u nas 'socjalistów'.
    "Wolny rynek tak, ale nie z mojej kieszeni" :))

    Jeżeli komuś nie odpowiada płacenie kartą, to niech idzie do innego sklepu.
    Laptopy nie są reglamentowanym towarem.

  • 9. Data: 2005-07-25 19:56:58
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Sklep zaproponował mi, żebym nie chodził z dużą gotówką, zapłatę
    przelewem. Nie wiem tylko jak bym dochodził swoich praw do towaru gdyby
    powiedzieli że gówno ich obchodzi że zrobiłem przelew, bo towaru nie wydadzą.

  • 10. Data: 2005-07-25 20:14:05
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005 21:33:14 +0200, trainer <t...@p...org>
    wrote:

    >albo użył i zapłacił więcej - klient ma prawo wyboru
    >nie rozumiem czemu tu się można dziwić

    ANo dziwi mnie, bo ja nauczony jestem, że umów nalezy dotrzymywać. A
    sklepikarz, jesli wystawia jednoczesnie znaczki mówiące 'tu zapłacisz
    kartą' i cenę X zł za określony towar, to znaczy, że oferuje zapłatę
    za X zł przy płatności kartą.
    Jeśli mu się X zł przy płatności kartą nie kalkuluje, to niech nei
    oferuje płatności kartą.