  • 11. Data: 2005-07-25 20:34:19
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatno?ć kart?
    Od: trainer <t...@p...org>

    Trzypion wrote:

    > ANo dziwi mnie, bo ja nauczony jestem, że umów nalezy dotrzymywać. A
    > sklepikarz, jesli wystawia jednoczesnie znaczki mówiące 'tu zapłacisz
    > kartą' i cenę X zł za określony towar, to znaczy, że oferuje zapłatę
    > za X zł przy płatności kartą.
    > Jeśli mu się X zł przy płatności kartą nie kalkuluje, to niech nei
    > oferuje płatności kartą.

    no to w zasadzie sprowadza się to do niezręcznego ujęcia sprawy cen
    przez sklepikarza - a gdyby sprzedawał za X zgodnie z ofertą, a przy
    płatności gotówką udzielał rabatu to jak byś to ocenił ?

    trainer

  • 12. Data: 2005-07-25 20:44:05
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatność kartą
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2005 21:32:57 +0200, gral napisal/a:

    > Nie wiem, czy Polcard jest tu odpowiednim adresatem. Prowizji pobieraja
    > tyle, bo nasze banki pazerne sa. Za kazda transakcje otrzymuja
    > kilkakrotnie wiecej, niz centrum rozliczeniowe. Ot i cala zagadka.
    ciekawe jest jak to sie rozkłada.
    a organizacja płatnicza(Visa, MC) tez coś zgarnia z każdej transakcji?

    --
    Krzysztof Lerski

  • 13. Data: 2005-07-25 20:46:12
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2005 22:14:05 +0200, Trzypion napisal/a:

> [...]
    > sklepikarz, jesli wystawia jednoczesnie znaczki mówiące 'tu zapłacisz
    > kartą' i cenę X zł za określony towar, to znaczy, że oferuje
    Niech więc informuje, ze za płatność karta pobiera ileś tam więcej.
    u nas w sejmie lubią tworzyc ciekawe ustawy więc moze niech tez wymyslą
    i znormalizują jak ma wyglądac info o przyjmowaniu płatności kartą:P

    --
    Krzysztof Lerski

  • 14. Data: 2005-07-25 21:07:15
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005 22:34:19 +0200, trainer <t...@p...org>
    wrote:

    >no to w zasadzie sprowadza się to do niezręcznego ujęcia sprawy cen
    >przez sklepikarza - a gdyby sprzedawał za X zgodnie z ofertą, a przy
    >płatności gotówką udzielał rabatu to jak byś to ocenił ?

    To bym nic do niego nie miał. Umowa to umowa.
    Jeśli po zawarciu umowy nagle mi sklepikarz chce podnieśc cenę, to
    niech idzie na drzewo.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_

  • 15. Data: 2005-07-25 21:07:44
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Mon, 25 Jul 2005 22:46:12 +0200, Krzysztof Lerski <k...@w...pl>
    wrote:

    >Niech więc informuje, ze za płatność karta pobiera ileś tam więcej.

    Tego mu zakazuje umowa z akłajerem.

  • 16. Data: 2005-07-25 22:01:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...pl> writes:

    > ciekawe jest jak to sie rozkłada.
    > a organizacja płatnicza(Visa, MC) tez coś zgarnia z każdej transakcji?

    Oczywiscie. Czesc dostaje VISA (MC prawie na pewno dostaje tyle samo),
    czesc dostaje wystawca karty, a czesc zostaje u acquirera.

    Trzeba jednak pamietac ze te pieniadze w chyba wiekszej czesci u kazdego
    z nich ida na pokrycie kosztow - m.in. fraudow, kosztow kredytu w GP itd.
    Stad procentowa wysokosc prowizji, a takze dlatego karty o mniejszym
    zasiegu moga byc tansze (banki nie ponosza kosztow kredytu GP, dzieki
    chipom i PINom koszty fraudow ponosi niestety klient, poza tym jest tych
    fraudow duzo mniej, nie ma takze zadnej "obcej" organizacji platniczej).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2005-07-25 22:10:02
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2005 23:07:44 +0200, Trzypion napisal/a:

    > Tego mu zakazuje umowa z akłajerem.
    Czyli podnieść cene mu wolno ale poinformowac o tym nie?
    ale ktos to niedawno zwrócił uwagę na nowośc w regulaminie w BZWBK:
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/13823
    § 24
    7. W przypadku dokonywania transakcji przy użyciu Karty Maestro BZ WBK,
    EURO<26 Maestro BZ WBK, MasterCard walutowej BZ WBK akceptant może
    pobrać dodatkową prowizję od transakcji opłaconej kartą (tzw.
    surcharge). Warunkiem pobrania prowizji jest umieszczenie przez akceptanta
    w widocznym miejscu informacji o wysokości pobieranej prowizji.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 18. Data: 2005-07-26 04:04:56
    Od: trainer <t...@p...org>

    Krzysztof Lerski wrote:
    > Czyli podnieść cene mu wolno ale poinformowac o tym nie?
    > ale ktos to niedawno zwrócił uwagę na nowośc w regulaminie w BZWBK:
    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/13823

    i to dobitnie wykazuje, że część przedstawicieli frontu rynku
    regulowanego opiera się w dużej mierze na własnych wyobrażeniach tego
    jak powinien być prowadzony sklep, a nie na realiach

    trainer

  • 19. Data: 2005-07-26 10:54:36
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 25 Jul 2005 21:56:58 +0200, w <dc3g3l$o1c$2@srv.cyf-kr.edu.pl>, Audyt IT
    <g...@w...pl> napisał(-a):

    > Sklep zaproponował mi, żebym nie chodził z dużą gotówką, zapłatę
    > przelewem. Nie wiem tylko jak bym dochodził swoich praw do towaru gdyby
    > powiedzieli że gówno ich obchodzi że zrobiłem przelew, bo towaru nie wydadzą.

    Aż dziś, że nie boisz się korzystać z usług elektrowni, gazowni...

  • 20. Data: 2005-07-26 11:08:51
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 26 Jul 2005 12:54:36 +0200, w
    <f...@4...com>, "r...@a...net.pl"