  • 1. Data: 2007-09-05 09:42:35
    Temat: rosnace stopy procentowe a kredyt w zlotowkach
    Od: d...@s...homedns.org (zbyszek)

    Witam,

    Mam kredyt mieszkaniowy na sume 200K PLN zaciagniety w PKOBP, ktory splacam
    w zlotowkach. Stopy rosna i zastanawiam sie czy powinienem sie jakie mam
    opcje:

    1. nic nie robic :)

    2. zainteresowac sie przewalutowaniem kredytu na inna walute, ale z tego co
    czytam na liscie to raczej zaleca sie brac w obcej walucie a potem zmieniac
    na PLN?

    3. przeniesc kredyt do ktoregos z innych bankow, ale czy to ma sens biorac
    pod uwage, ze kredyt byl zaciagniety w tym roku? Dodatkowo zapewne
    przeniesienie tez wiaze sie z roznymi kosztami, wiec nie wiem czy warto
    sobie tym zawracac glowe.

    4. rozmawiac z przedstawicielami Expandera lub Open Finance z pytaniem o
    porade, ale czy oni beda chcieli pomoc w sytuacji, gdy kredyt jest juz
    zaciagniety?

    Wlasciwie chcialem was podpytac nie tyle o konkretne rozwiazania (choc te
    mile widziane, rozumiem jednak, ze podwyzka stop procentowych dotknie mnie
    zawsze, niezaleznie od banku.) Bardziej bylbym zainteresowany jakie opcje
    powinienem rozwazyc.

    Na razie splata tego kredytu idzie dzieki Bogu dobrze, ale jest to
    "zupelnie oczywiste" ;) ze chcialbym w miare mozliwosci nie przeplacac,
    czyli wybrac takie rozwiazanie ktore pozwoli minimalizowac skutki
    podnoszenia stop procentowych.

    Z gory dziekuje za wszelkie sugestie!

    Zbyszek

  • 2. Data: 2007-09-05 10:20:17
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    d...@s...homedns.org (zbyszek) napisał(a):

> [...]
    > splacam
    > w zlotowkach. Stopy rosna i zastanawiam sie czy powinienem sie jakie mam

    niezle rozwiazanie

> [...]
    > co
    > czytam na liscie to raczej zaleca sie brac w obcej walucie a potem
    dokladnie odwrotnie, przy kredycie z zlotowkach jest nizsza prowizja, nie
    ponosisz tez kosztu zwiazanego ze spreadem, w druga strone (waluta -
    zlotowki) przewalutowanie ma sens tylko wtedy kiedy kurs waluty mocno
    spadnie

> [...]
    > pod uwage, ze kredyt byl zaciagniety w tym roku? Dodatkowo zapewne
    > przeniesienie tez wiaze sie z roznymi kosztami, wiec nie wiem czy warto
    na pewno zaplacisz za wczesniejsza splate, zobacz w TOiP ile to kosztuje

    > 4. rozmawiac z przedstawicielami Expandera lub Open Finance z pytaniem o
    > porade, ale czy oni beda chcieli pomoc w sytuacji, gdy kredyt jest juz
    > zaciagniety?
    beda doradzac refinansowanie w innym banku i zmiane zlotowek na walute

> [...]
    > mnie
    > zawsze, niezaleznie od banku.) Bardziej bylbym zainteresowany jakie opcje

    1. nic nie robic
    2. policzyc koszty i ewentualnie przewalutowac na CHF (najelpiej w ramach
    tego samego banku - nie bedzie oplaty za wczesniejsza splate)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-09-05 12:37:54
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "zbyszek" <d...@s...homedns.org> napisał w wiadomości
    s.org...
    > 1. nic nie robic :)

    i to jest dobry wybór...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2007-09-19 18:37:07
    Od: huba <h...@g...pl>

    On 5 Wrz, 12:20, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    > 2. policzyc koszty i ewentualnie przewalutowac na CHF (najelpiej w ramach
    > tego samego banku - nie bedzie oplaty za wczesniejsza splate)

    O kredytach hipotecznych i bankach mo na równie podyskutowa na
    www.e-developer.org