  • From: "RobertS" <b...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: rosnace stopy procentowe a kredyt w zlotowkach
    Date: Wed, 05 Sep 2007 12:20:17 +0200

    d...@s...homedns.org (zbyszek) napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam kredyt mieszkaniowy na sume 200K PLN zaciagniety w PKOBP, ktory
    > splacam
    > w zlotowkach. Stopy rosna i zastanawiam sie czy powinienem sie jakie mam
    > opcje:
    >
    > 1. nic nie robic :)
    niezle rozwiazanie

    > 2. zainteresowac sie przewalutowaniem kredytu na inna walute, ale z tego
    > co
    > czytam na liscie to raczej zaleca sie brac w obcej walucie a potem
    > zmieniac
    > na PLN?
    dokladnie odwrotnie, przy kredycie z zlotowkach jest nizsza prowizja, nie
    ponosisz tez kosztu zwiazanego ze spreadem, w druga strone (waluta -
    zlotowki) przewalutowanie ma sens tylko wtedy kiedy kurs waluty mocno
    spadnie

    > 3. przeniesc kredyt do ktoregos z innych bankow, ale czy to ma sens
    > biorac
    > pod uwage, ze kredyt byl zaciagniety w tym roku? Dodatkowo zapewne
    > przeniesienie tez wiaze sie z roznymi kosztami, wiec nie wiem czy warto
    > sobie tym zawracac glowe.
    na pewno zaplacisz za wczesniejsza splate, zobacz w TOiP ile to kosztuje

    > 4. rozmawiac z przedstawicielami Expandera lub Open Finance z pytaniem o
    > porade, ale czy oni beda chcieli pomoc w sytuacji, gdy kredyt jest juz
    > zaciagniety?
    beda doradzac refinansowanie w innym banku i zmiane zlotowek na walute

    > Wlasciwie chcialem was podpytac nie tyle o konkretne rozwiazania (choc te
    >
    > mile widziane, rozumiem jednak, ze podwyzka stop procentowych dotknie
    > mnie
    > zawsze, niezaleznie od banku.) Bardziej bylbym zainteresowany jakie opcje
    >
    > powinienem rozwazyc.
    1. nic nie robic
    2. policzyc koszty i ewentualnie przewalutowac na CHF (najelpiej w ramach
    tego samego banku - nie bedzie oplaty za wczesniejsza splate)

    pozdr.
    RobertS