  • 1. Data: 2008-02-15 20:07:36
    Temat: problem z paypal
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    witam
    mam mały problem z systemem paypal.
    potrzebujac zapłacic za aukcję na ebay w anglii, założyłem sobie konto
    paypal. jako że sam nie posiadam karty kredytowej (nie potrzebuję i już)
    poprosiłek kolegę o dokonanie wpłaty na moje nowo założone konto paypal.
    wpłata została zaakceptowana, ja klepnąłem zapłatę za aukcję.
    moje zdziwienie sięgneło zeniutu, jak na drugi dzien otrzymałem maila że
    moje konto zostało zawieszone i paypal żąda ode mnie:
    kopii dowodu osobistego (to nie problem)
    wyciągu z karty kredytowej (tylko czyjej ??? tej kolegi ???)
    jakiegoś rachunku (np. za telefon) - tutaj mam problem, bo mieszkam w
    mieszkaniu żony, taki adres podałem do serwisu paypal, i na mnie nie ma
    zadnych usług komunalnych.
    pani z linii telefonicznej nie potrafi udzielić żadnej informacji, nie chce
    mnie połączyć z nikim komu mogę wyjaśnić całą sprawę, nikt nie odpisuje na
    maile
    całą sytuacja nie jest kiepskim żartem.
    co mam robić ???
    czy ktoś zna może adres siedziby paypal ?
    może złożyć doniesienie do prokuratury o bezprawne przetrzymywanie środków ?
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2008-02-15 21:54:48
    Temat: Re: problem z paypal
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    > czy ktoś zna może adres siedziby paypal ?
    > może złożyć doniesienie do prokuratury o bezprawne przetrzymywanie środków ?

    to wyslij im to co chce i juz. w czym problem.
    dowód maszs, niech ci kolega podrzuci skan albo ksero wyciągu,
    rachunek żony za telefon albo cokolwiek innego, im chodzi o adres z tego
    rachunku. zrób to co chcą.

  • 3. Data: 2008-02-15 22:41:22
    Od: "tompod@" <t...@g...com>

    On 15 Lut, 21:07, "Marek" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > czy ktoś zna może adres siedziby paypal ?
    > może złożyć doniesienie do prokuratury o bezprawne przetrzymywanie środków ?

    Przypuszczam, że system wyłapał sytuację, w której Ty Marek
    posługujesz sie nieswoją kartą kredytową (inny odbiorca usługi/
    przedmiotu - inny właściciel KK). Najlepiej będzie jak wyślesz im
    dokumenty o które proszą. Takie zabezpieczenie anty fraud.

    Sam przyznasz, że wygląda to tak, jakbyś użył numerów karty
    kredytowej, która nie należy do Ciebie.

    Przestroga: nie kupować za pomocą PayPala używając nie swojej karty.

  • 4. Data: 2008-02-16 00:14:00
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy ktoś zna może adres siedziby paypal ?
    > może złożyć doniesienie do prokuratury o bezprawne przetrzymywanie środków

    Jak sadze mieszkasz w Polsce, problem polega na tym, ze jak juz ktos ci
    odpisal, inny jest wlasciciel karty a inny adres na koncie paypal.
    I wyjasnij, czy sprzedawca otrzymal kase czy nie? Jak otrzymal i wyslal
    towar... olac paypal'a:))
    Paypal chce jedynie dokonac "potwierdzenia adresu" bo zobaczyl rozbieznosci.
    Dlatego chca rachunek na telefon z twoim nazwiskiem!
    Ciezko bedzie to odkrecic, bo paypal jest "bezduszny" i praktycznie sprawe
    zalatwi za 3 moze 4 miesiace.... jak mu wszystko dostarczysz i 5 razy
    wyjasnisz, lacznie z wyjasnieniem kolego od karty z jego danymi adresowymi
    ect...
    Poza tym, dokladnie sprawdz, czy znajomy od karty lub jego bank nie wycofal
    tej transakcji bo tu moze byc problem.
    Lub nawet moze to byc rozwiazanie! Powiedz kumplowi by anulowal przelew na
    paypal, powinno zadzialac. Kumpel odzyska kase ( czyli tak naprawde ty bo
    jak sadze dales mu gotowke), a konto paypal olej:)) i zaluz nowe:)

    Na drugi raz, przy okazji polecam zalozyc konto paypal na adres kolegi od
    karty, dokonac transakcji i po dokonaniu zmienic adres:)
    Oczywiscie w informacjiach dodatkowych do kontrachenta (sprzedajacego)
    napisac wyraznie gdzie ma byc wyslany towar. 99% przejdzie bezproblemowo, ja
    tak robie, mam paypal na stary adres a zawsze podaje adres w dodatkach i nie
    zdarzylo sie jeszcze by cos "umknelo". Wyjatek stanowia aukcie, gdzie
    sprzedajacy wyraznie zaznacza "wysylka tylko na adres podany w paypal" (I'll
    send -item- only to paypal registred address) lub cos w tym stylu. Mozna to
    ominac kontaktujac sie ze sprzedajacym przed zakonczeniem aukcji.

  • 5. Data: 2008-02-16 00:18:57
    Od: "max" <b...@a...pl>

    Ostatnio to przerabialem od paru lat mam tam konto
    czasem cos place zawsze bez problemow
    Pare tygo temu przy kolejnej platnosci blokada
    widac cos sie u nich ruszylo pod wzgledem bezpieczenstwa
    i to bardzo dobrze

    Placilem jedna karta a wyciag mialem z innej zrobilem fotke
    podeslalem bez problemu poszlo wazne zeby na wyciagu np karty
    albo rach itp byl twoj adres

    Ja zadzwonilem z kolesiem pogadalem bez problemu powiedzial co trzeba itp
    Ciesz sie ze nie wplaciles kasy w jakis poker room nie swoja KK :)
    bo bys kasy nie zobaczyl konto by zamkneli i bys sie sadzil z malta
    ,gibraltarem
    itp gdzie jest wolna amerykanka:)

    Na przyszlosc plac wlasnymi papierami za siebie adresy zamieszkania
    podawaj takie ktore mozesz udowodnic itp
    Jak chciales zeby kolega placil za ciebie to kolega powinien miec
    wlasne konto w paypal tam wplacic a dopiero z niego przelac kase do ciebie
    Ciesz sie ze nie zrobiles tego nr w Moneybookers albo Neteller
    tam bys mial dopiero zabawe :)

  • 6. Data: 2008-02-17 20:02:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...
    >to wyslij im to co chce i juz. w czym problem.
    >dowód maszs, niech ci kolega podrzuci skan albo ksero wyciągu,
    >rachunek żony za telefon albo cokolwiek innego, im chodzi o adres z tego
    >rachunku. zrób to co chcą.

    Ja zrozumiałem to tak: Marek założył konto, otrzymal wpłatę od
    kolegi (kartą, bo zdaje się, że z banku w polskim PP jeszcze się nie da).
    Czyli Marek ma konto z jakimś saldem. Czyli mógł zapłacić z pieniędzy
    które ma na PP, a nie z karty (której zresztą nie ma).
    Tak więc nie płaci kartą kolegi. To czego PayPal chce?

    Gdy ktoś otrzyma na PP zapłatę np. sprzedał coś na eBay to potem
    przy zapłacie - o ile saldo wystarczy - płatność leci z salda.
    No chyba, że źle oszacowano i wpłata kartą była za niska - saldo nie
    wystarczyło?

    Arek

  • 7. Data: 2008-02-17 22:28:31
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > przy zapłacie - o ile saldo wystarczy - płatność leci z salda.
    > No chyba, że źle oszacowano i wpłata kartą była za niska - saldo nie

    Ja bym wlasnie tu szukal problemu. Jak juz wspomnialem, mozliwe, ze kolega
    cofna operacjie lub braklo srodkow na tej karcie.
    Pierwsze co powinnien autor zrobic, to sprawdzic, czy kolega ma pobrana
    kwote z karty czy tez nie.

  • 8. Data: 2008-02-18 17:41:57
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > cofna operacjie lub braklo srodkow na tej karcie.
    > Pierwsze co powinnien autor zrobic, to sprawdzic, czy kolega ma pobrana

    witam
    kolega nie wycofał pieniędzy z karty.
    za to na koncie paypal pojawiła sie stosowna kwota, pomniejszona o prowizję
    paypala.
    czyli tak na prawdę, paypal blokuje mi środki do których nie ma prawa.
    w tym właśnie problem
    pozdrawiam
    Marek

  • 9. Data: 2008-02-18 21:26:37
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > witam
    > kolega nie wycofał pieniędzy z karty.
    > za to na koncie paypal pojawiła sie stosowna kwota, pomniejszona o
    > prowizję paypala.
    > czyli tak na prawdę, paypal blokuje mi ?rodki do których nie ma prawa.
    > w tym wła?nie problem

    W piątek wieczorem Moneybookers zablokował mi środki na koncie,
    uniemożliwiając wypłatę i twierdząc że nie mam potwierdzonego adresu (adres
    potwietrdzałem, ale to już inna historia). Ichnie biuro obsługi klienta już
    było nieczynne - do poniedziałku. Napisałem do nich uprzejmego, acz bardzo
    jednoznacznego maila, w którym stwierdziłem, że błąd leży po ich stronie, a
    ich działanie jest w moim przekonaniu nielegalne.

    Już w sobotę (przedwczoraj) dostałem maila, że pieniądze zostały
    odblokowane, a moje konto "potwierdzone". Zleciłem przelew - i już dzisiaj
    kasa była na moim koncie bankowym. Tym razem nie trwało to 5 dni, jak
    zazwyczaj...

    Napisz do nich uprzejmie, że ich działanie jest nielegalne (bo jest:
    rachunek PayPal jest w myśl prawa rachunkiem bankowym, a oni nie mają prawa
    uniemożliwiać Ci dostępu do własnych pieniędzy, biorąc pod uwagę że przy
    zakładaniu konta dopełniłeś wszelkich formalności wymaganych regulaminem,
    łącznie z dodaniem (i zapewne potwierdzeniem) karty kredytowej.

    Powodzenia.

    k.

  • 10. Data: 2008-02-18 22:12:02
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fpct5c$bsv$1@news.interia.pl...

> [...]
    > przy zakładaniu konta dopełniłeś wszelkich formalności wymaganych
    > regulaminem, łącznie z dodaniem (i zapewne potwierdzeniem) karty

    Problem w tym, ze autor korzystal z nieswojej karty.
    Nie wiem, nalezalo by sprawdzic w paypal, ale wydaje mi sie, ze zasilenie
    konta karta na obce nazwisko i adres moze zostac uznane przez paypal jako
    proba wyciagniecia kasy ze skradzionej/zgubionej karty.