    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: problem z paypal
    Date: Sat, 16 Feb 2008 00:14:00 GMT

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fp4rq4$1j$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > witam
    > mam mały problem z systemem paypal.
    > potrzebujac zapłacic za aukcję na ebay w anglii, założyłem sobie konto
    > paypal. jako że sam nie posiadam karty kredytowej (nie potrzebuję i już)
    > poprosiłek kolegę o dokonanie wpłaty na moje nowo założone konto paypal.
    > wpłata została zaakceptowana, ja klepnąłem zapłatę za aukcję.
    > moje zdziwienie sięgneło zeniutu, jak na drugi dzien otrzymałem maila że
    > moje konto zostało zawieszone i paypal żąda ode mnie:
    > kopii dowodu osobistego (to nie problem)
    > wyciągu z karty kredytowej (tylko czyjej ??? tej kolegi ???)
> [...]

    Jak sadze mieszkasz w Polsce, problem polega na tym, ze jak juz ktos ci
    odpisal, inny jest wlasciciel karty a inny adres na koncie paypal.
    I wyjasnij, czy sprzedawca otrzymal kase czy nie? Jak otrzymal i wyslal
    towar... olac paypal'a:))
    Paypal chce jedynie dokonac "potwierdzenia adresu" bo zobaczyl rozbieznosci.
    Dlatego chca rachunek na telefon z twoim nazwiskiem!
    Ciezko bedzie to odkrecic, bo paypal jest "bezduszny" i praktycznie sprawe
    zalatwi za 3 moze 4 miesiace.... jak mu wszystko dostarczysz i 5 razy
    wyjasnisz, lacznie z wyjasnieniem kolego od karty z jego danymi adresowymi
    ect...
    Poza tym, dokladnie sprawdz, czy znajomy od karty lub jego bank nie wycofal
    tej transakcji bo tu moze byc problem.
    Lub nawet moze to byc rozwiazanie! Powiedz kumplowi by anulowal przelew na
    paypal, powinno zadzialac. Kumpel odzyska kase ( czyli tak naprawde ty bo
    jak sadze dales mu gotowke), a konto paypal olej:)) i zaluz nowe:)

    Na drugi raz, przy okazji polecam zalozyc konto paypal na adres kolegi od
    karty, dokonac transakcji i po dokonaniu zmienic adres:)
    Oczywiscie w informacjiach dodatkowych do kontrachenta (sprzedajacego)
    napisac wyraznie gdzie ma byc wyslany towar. 99% przejdzie bezproblemowo, ja
    tak robie, mam paypal na stary adres a zawsze podaje adres w dodatkach i nie
    zdarzylo sie jeszcze by cos "umknelo". Wyjatek stanowia aukcie, gdzie
    sprzedajacy wyraznie zaznacza "wysylka tylko na adres podany w paypal" (I'll
    send -item- only to paypal registred address) lub cos w tym stylu. Mozna to
    ominac kontaktujac sie ze sprzedajacym przed zakonczeniem aukcji.