  • Data: 2003-08-18 21:47:53
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Pięcek napisal/a:

    > 'śmy'? ;-)

    ja w pełni akceptuję takie pomysły, że ktoś nie chce autoryzowac transakcji
    poniżej kilkudziesięciu złotych lub powyżej kilku tysięcy

    > Na poważnie - okazuje się że pewne minima administracyjne są
    > korzystne,
    > np. właśnie niedyskryminowanie płacących kartą.

    a dla kogo są korzystne? zwłaszcza na dłuższą metę?
    na krótką metę - dla kogoś kto właśnie nie ma gotówki i chce kupić gazetę -
    oszczędza czas.
    Ale sklepikarzowi obniża to zyski, jeżeli zostanie administracyjnie zmuszony
    do płacenia prowizji nawet ze stratą dla siebie, to po przekroczeniu pewnego
    progu likwiduje POS (co będzie prawdopodobnie niekorzystne dla większości
    ludzi, którzy znają jego "dziwactwo" (min. 50zł) i się do niego chcieli
    dostosować. Po przekroczeniu następnego progu - zwalnia ekspedientkę,
    jeszcze jeden próg - zamyka sklep i idzie na zasiłek. I nie twierdzę, że
    akurat ten bohater wątku tak zrobi - tylko uważam, że w wielkiej liczbie
    małych i trochę większych istniejących sklepików takie zjawisko da się
    zauważyć.

    Można oczywiście wprowadzić regulacje z drugiej strony - nakazać providerom
    pobieranie o wiele mniejszych prowizji - wtedy na krótką metę zyska sklep
    kosztem e-service itp. Tylko znowu - w dłuższym biegu dostępność POSów się
    "sama" ograniczy do naprawdę wielkich molochów.

    Mam do Ciebie pytanie na marginesie (jako, że przedstawiasz tu pogląd że
    "socjalizm w postaci sprzed '89 już się jednak skończył" - czy facet który
    sprzedaje na plaży lody z nadrukiem "Teraz tylko 2 zł" za 3 złote - to
    czasem nie jest spekulant?

    Pozdrawiam
    Zbiggy