  • Data: 2003-08-19 09:49:32
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) szukaj wiadomości tego autora

    19 Aug 2003 01:01:16 +0200, Krzysztof Halasa pisze:

    > To nie tak. To, by karty np. VISA byly akceptowane, i to bez ponoszenia
    > przez klienta dodatkowych kosztow, jest korzystne w pierwszym rzedzie
    > dla VISA.

    W rozważaniach nie dotykaliśmy na razie visy jako takiej. Oczywiście, dla
    visy jest to korzystnej bardzo, to jest główny motor działania.

    > Jako ze sklep tak w ogole chce karty akceptowac, to musi sie zgodzic na te
    > podstawowe warunki. Tresc umow niby jest poufna, ale wiadomo, ze VISA
    > wymaga od acquirerow, by ci wymagali tego od merchantow.

    100% prawda.

    > Tak wiec nie trzeba tu zadnego socjalizmu ani kapitalizmu, wystarczy
    > zwykle wywiazywanie sie z zawartych umow.

    Ale umowy są najważniejsze. Jednak ja chciałem zwrócić uwagę na fakt że nikt
    sklepu nie zmusza (poza "niewidzialną ręką rynku") do posiadania posa.

    A jeśli chodzi o zaplątany socjalizm - mam wrażenie że dobrze wiesz o co mi
    chodzi, niemniej jednak dodam - to jest mechanizm którym się nie da
    sterować, który powinien w miarę swobodnie się rozwijać/ewoluować. Stąd
    właśnie pewne minimalne warunki których nie dawał s.

    > Naturalnie dobrze byloby sprawdzic, czy nie ma w tych umowach jakichs
    > wyjatkow, niestety moze byc z tym problem.

    znaczy organizacja<->akceptant czy akceptant<->merchant?

    A nawet jeśli są - mamy jakiś wpływ? Poza nogami?

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp