  • Data: 2003-08-18 22:55:41
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 19 Aug 2003 00:20:32 +0200, "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > wszyscy "gęgacze" którzy smucą na grupie, że im pan nie sprzedał mleka na
    > kartę ;)

    Zaraz, kto chce tej wolności? Jeśli wolność, to ja będę narzekał na takie
    buraki. Zawsze.

    > Bo nie potrafisz uruchomić wyobraźni na tyle, żeby zobaczyć świat taki, jaki
    > by był, gdyby było mniej administracji i więcej konkurecji

    Jakiej administracji? Jakiej konkurencji?

    Czy bank może otworzyć każdy? Każdy, kto zapewni że kasa jest
    bezpieczna. Organizację płatnicza i akceptanta też - o jakiej administracji
    mówisz?

    Pamiętasz cały czas że cały ten ciąg obraca gotówką, prawda?

    > akurat poczta jest państwowa i im nie zalezy, więc to nie jest dobry
    > przykład. Lepszy byłby, gdyby realizowano przetargi na dotacje i funkcje
    > spełniane dzisiaj przez pocztę.

    Cytuje: 'mniej administracji'. A te przetargi to co?

    > i już pojawia się niedogodność dla 99% klientów, którzy nie robią "halo" z
    > progu 50zł

    No i? Przecież mu nie każe go trzymać. Jak ktoś mi robi problemy to dlaczego
    ja mam go przytulać do piersi i śpiewać kołysankę, dodając 'na pochybel
    epi!'? Skoro za rogiem przyjmą mi za te 10zł kartą i jeszcze nazywają się
    sklepem polskim (marcpol).

    > Raczej ktoś tam na górze przymknie oko. A może nie, i oleje krnąbrnego
    > sklepikarza? Wtedy 99% płacących tam wcześniej kartami ma prawo zlinczować
    > "pieniacza" :))

    _pójść_ sobie. Rozumiesz? ;-)

    > nie mam danych do przeprowadzenia takiego dowodu, ale dałoby się chyba
    > gdzieś znaleźć przynajmniej o ile wzrasta bezrobocie wraz ze wzrostem
    > obciążeń biznesu.

    Obciążen? Ciekawa teza. Czy jak po drugiej stronie ulicy otworzy inny
    człowiek sklep, oferując to samo ale tańsze lub lepsze to też nazwiesz to
    _obciążeniem_? I może on powinien większy podatek płacić?

    A może on jest po prostu qhcn[1] że nie umie konkurować?

    > wtedy będzie miał wyższe ceny niż sąsiad i jeszcze szybciej trafi na łączkę
    > ;))

    Czyli i tak i tak winien pos. Genialnie proste. Proponuje wystawić visie
    rachunek, najlepiej bez możliwości chargebacka.

    > nie znam się :P -

    A więc Panie Heniu, na tym polega problem ;-)

    Wiesz chociaż ile te 'obciążenie biznesu' z okazji posiadania posa kosztuje?
    Tak w praktyce, bo opłatę 50zł miesięcznie za posa +%%%y od transakcji to ja
    znam, ale mi chodzi właśnie abyś mi powiedział że 20% z zysku sklepu to są
    opłaty za 'całego tego posa'. Bo ja mam podejrzenie że najłatwiej powiedzieć
    że cała wina to daleko za kałużą, a nie ze ja jestem bqjłbx[2].

    > pewnie aquirer ale chyba każdy w tym łańcuszku coś skubie, więc cały ten
    > łańcuch nazwę "providerem systemu do rozliczeń bezgotówkowych".

    A opłatom jakie nasze ukochane państwo pobiera od tegoż sklepu jeszcze się
    nie zajmowałeś? ;-) Bo to dopiero może być ciekawa kalkulacja.

    Footnotes:
    [1] rot13

    [2] j/w

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp