  • 31. Data: 2005-07-17 12:25:32
    Temat: Re: opłaty za "darmowy" srebrny sezam BPH
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > To nie zawsze działa w tym akurat banku. Przykładowo. Opłaty od
    > nieużywana kart zostały jak pamiętam wprowadzone "tajnym" okólnikiem, do

    Jakies bzdury piszesz albo Ci bzdury naopowiadano.
    Ceny znajdują się w cenniku (TOiP) i tyle. Nigdy w BPH ceny nie były
    ustalane "tajnym" okólnikiem

    > którego dostęp mieli nawet nie wszyscy pracownicy. Przez dłuższy czas

    Jak ktoś nie chce mieć dostępu to go nie będzie miał.
    [cut]

    > Kilka razy zdarzyło mi się również, że TOiP wystawiona w banku nie
    > obejmuje ostatnich zmian. Ba, nawet nie można się aktualnej doprosić w

    Czy mam podać linka do taryfy na stronie banku Czy tez sobie znajdziesz.
    Zawsze służę pomocą. BTW na dysku mam kilka TOiP banków.

    Darek

  • 32. Data: 2005-07-17 12:27:39
    Temat: Re: opłaty za
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Miałem kiedyś tak, ze stara karta mi się skończyła, a nowej nie dosłali.
    > Coś tam w systemie nie zadziałało i nie zrobili automatycznej
    > kontynuacji, choć powinni. Ale opłatę naliczyli i musiałem o te kilka
    > złotych pisać "podanie".
    >
    > Tak więc myślę, ze naliczyli by tę opłatę.

    Jakby nowa karta się nie wznowiła to jak może być pobrana prowizja? Tego nie
    rozumiem. Albo karta się wznowiła i nie dotarła i wtedy jest prowizja albo
    się nie wznowiła i nie ma prowizji.

    Darek

  • 33. Data: 2005-07-17 12:31:54
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Mam w BPH konto od kilkunastu lat. Internetu używam niemal od początku

    Mam konto od 1999r, internet też od początku

    > wprowadzenia tej usługi przez bank. Nigdy nie było opłat za zdefiniowane
    > przelewy, natomiast są opłaty od stałych zleceń. Przynajmniej były
    > jeszcze 11 lipca 2005 roku, bo wówczas ostatni taki przelew robiłem i
    > pobrano opłatę.

    Nie korzystałem od początku z zleceń stałych. Ale ja je mam darmowe.
    Na początku denerwował mnie opis zlecenia stałego a mianowicie jego brak
    (jakieś ;; w opisie). Interweniowałem 2 razy poprzez "zgłoszenia" i
    pomogło -teraz wsio na dłoni

    Darek

  • 34. Data: 2005-07-17 12:32:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakby nowa karta się nie wznowiła to jak może być pobrana prowizja?
    Tego nie
    > rozumiem.

    Ja też nierozumiałem. Nawet Bank również nie zrozumiał i zwrócił mi tę
    prowizję. Tym nie mniej zdarzyło mi się tak.

    > Albo karta się wznowiła i nie dotarła i wtedy jest prowizja albo
    > się nie wznowiła i nie ma prowizji.

    Pracownik banku wyjaśnił mi, że zamieszanie spowodowane było tym, ze tak
    w połowie obowiązywania karty karta mi się uszkodziła i wydano wtórnik.
    Podobno system wznawiania kart miał wygenerować żądanie wydania
    kontynuacji po 2 latach od wydania wtórnika i wykazywał, ze moja karta
    nadal ma ważność, choć wtórnik miał ważność zgodną z zastąpioną kartą.
    Ale to tłumaczenie pracownika, którego nie weryfikowałem. Niewykluczone,
    ze obecnie nie ma takiej możliwości i naprawiono ten błąd. Jeśli dobrze
    pamiętam, to mój problem był chyba na przełomie 2002/2003 rok.

  • 35. Data: 2005-07-17 12:57:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakies bzdury piszesz albo Ci bzdury naopowiadano.
    > Ceny znajdują się w cenniku (TOiP) i tyle. Nigdy w BPH ceny nie były
    > ustalane "tajnym" okólnikiem

    Napisałem "tajnym" bo nie wiem, czy był tajny faktycznie, czy też po
    prostu niektórych pracowników o nim nie poinformowano. Tego już nie
    badałem, bo to nie moja sprawa. Faktem jest, że na zmianie żaden
    pracownik w sporym oddziale nie był w stanie udzielić na to pytanie
    odpowiedzi. Kierownik zmiany stwierdził, ze było to w jakimś do niego
    skierowanym okólniku i po pewnym czasie znalazł go w swojej poczcie. Ale
    było to wewnętrzne pismo banku. Z mojego punktu widzenia (klienta) było
    dla mnie tajne. A nie powinno być.

    > Jak ktoś nie chce mieć dostępu to go nie będzie miał.

    A tego, to już nie wiem, czy chcieli. Faktem jest, że potrzeba było
    kierownika zmiany, by go znaleźć.

    > Czy mam podać linka do taryfy na stronie banku Czy tez sobie
    znajdziesz.
    > Zawsze służę pomocą. BTW na dysku mam kilka TOiP banków.

    Wiesz, ale jak znajdę coś dziwnego na wyciągu, to idę po prostu do banku
    i pytam. Bo tak mi się wydaje najprościej. Dopiero, jak to nie pomaga,
    to zaczynam szukać. Pracownicy banku próbują to wyjaśnić na podstawie
    tego, co mają. Czepiam się tych opłat za karty, bo z tym się w BPH-u
    spotkałem osobiście i wiem ile czasu zajęło mi wyjaśnienie o co chodzi.
    W TOiP dostępnym w banku nie było, a jak się pojawiło, to nie było tam
    wyjaśnione, jak się to wylicza. Czyli co należy zrobić, by niezapłacić.
    Zresztą do dzisiaj nie jest tak naprawdę.

    Aktualną TOiP znajdziesz pod adresem:
    http://www.bph.pl/res/docs/det/1230pdf.pdf
    Napisano w niej na temat tej opłaty: "Uwaga: W przypadku braku wykonania
    przez posiadacza / użytkownika karty i nie rozliczenia przez Bank
    minimum 4 transakcji bezgotówkowych w poprzednim miesiącu kalendarzowym
    dowolną posiadaną kartą, dodatkowo pobierana jest opłata w
    wysokości 2,50 zł."

    A jest to tylko pół prawdy z tego co wiem. Bowiem nie liczy się czas
    wykonania transakcji, tylko czas jej zaksięgowania. Niby różnica
    niewielka, ale w praktyce waha się to od kilku minut do kilku tygodni.
    Ten dłuższy termin dotyczy przypadków ekstremalnych, czyli zapłaty poza
    granicami kraju lub ewentualnie na ręcznych powielaczach (nie spotkałem
    takiego od kilku lat). Zresztą jak pamiętam, to w jednej z pośrednich
    wersji nie było nawet wzmianki o konieczności "rozliczenia" - teraz jak
    widzę jest.

    Obecnie można by było uznać, że po prostu niewłaściwie użyto "i". Bo
    obecnie wychodzi na to, że muszą być spełnione obydwa warunki, czyli
    zarówno mają te transakcje być niewykonane, jak i nierozliczone. Trochę
    bez sensu, bo jak by mieli rozliczyć niewykonaną. W każdym razie dla
    chętnych pole do popisu do pieniaczenia się, że jak wykonam 4
    transakcje, a bank rozliczył 3, bo jedna przeszła na kolejny miesiąc, to
    przecież warunek naliczenia opłaty nie jest spełniony.

  • 36. Data: 2005-07-17 13:02:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    brak
    > (jakieś ;; w opisie). Interweniowałem 2 razy poprzez "zgłoszenia" i

    Darmowe stałe zlecenia wg TOiP są tylko w Złotym Sezamie oraz dla Kont
    Osobistych Private
    Banking oraz rachunków a'vista w ramach usługi Private Banking. A
    większość użytkowników korzysta ze Srebrnego Sezam'u. Tam jest płatne 1
    zł. Może stąd zamieszanie.

  • 37. Data: 2005-07-17 14:32:51
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Darmowe stałe zlecenia wg TOiP są tylko w Złotym Sezamie oraz dla Kont

    Owszem teraz mam Złote ale zaczynałem realizować zlecenia stałe jeszcze za
    zasów Srebrnego. Tego jestem pewny na 100% bowiem sam sie zastanawiiałem czy
    pobiorą. I nie pobrali.

    Darek

  • 38. Data: 2005-07-17 14:39:25
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Napisałem "tajnym" bo nie wiem, czy był tajny faktycznie, czy też po
    > prostu niektórych pracowników o nim nie poinformowano. Tego już nie

    Może nie chcieli być poinformowani. Ale tego ani ja ani Ty nie sprawdzimy.

    > A tego, to już nie wiem, czy chcieli. Faktem jest, że potrzeba było
    > kierownika zmiany, by go znaleźć.

    Magia kierownika

    > Wiesz, ale jak znajdę coś dziwnego na wyciągu, to idę po prostu do banku

    też pytam u źródła
    > Aktualną TOiP znajdziesz pod adresem:
    > http://www.bph.pl/res/docs/det/1230pdf.pdf

    Ja to wiem i kilka razy przytaczałem ten link na grupie

> [...]
    >
    > A jest to tylko pół prawdy z tego co wiem. Bowiem nie liczy się czas
    > wykonania transakcji, tylko czas jej zaksięgowania. Niby różnica

    Aktualnie liczy sie fakt rozliczenia transakcji. Pewnie cały czas tak
    liczono a teraz to zostalo wyjaśnione w toip

    Darek

  • 39. Data: 2005-07-17 19:20:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Aktualnie liczy sie fakt rozliczenia transakcji. Pewnie cały czas tak
    > liczono a teraz to zostalo wyjaśnione w toip

    Ja to wiem, ze się tak liczy, ale TOiP to nie wynika. Spójrz, jak to
    napisali. By mogli naliczyć opłatę mają być spełnione obydwa warunki, a
    wiec zarówno "brak wykonania
    przez posiadacza / użytkownika karty" minimum 4 transakcji, jak również
    "nie rozliczenia przez Bank minimum 4 transakcji". W konsekwencji, to
    jeśli ja wykonam w danym miesiącu 4 transakcje, ale jedną za granicą i
    ta przyjdzie z opóźnieniem, to zgodnie z TOiP bank nie powinien mi
    naliczyć opłaty, bowiem nie jest spełniony pierwszy warunek. Nie ma
    braku 4 transakcji.

  • 40. Data: 2005-07-17 19:21:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    jeszcze za
    > zasów Srebrnego. Tego jestem pewny na 100% bowiem sam sie

    Może była jakaś promocja, albo miałeś go dawno. Nie pamiętam, czy były
    od początku, ale teraz są.