  • 11. Data: 2021-07-14 13:48:18
    Temat: Re: odwiedziłem ojczyznę
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-14-lipca-2021 o 12:43, Olin pisze:
    > Przyszedł rachunek za 500+

    Ty z tych co im nie przybywa tak jak się do tego przyzwyczaili? ;-)

    Masz firmę. W nowym polskim ładzie firmy zapłacą mniej.

    Zauważasz takie njułansy? ;-0) Zauważasz coś?

  • 12. Data: 2021-07-14 13:54:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 lipca 2021 o 12:54:14 UTC+2 Olin napisał(a):

    > O sierpnia mam płacić ponad 60% więcej za kWh i jeszcze 20 zł opłaty
    > handlowej (było 0), a uciec nie ma dokąd.

    A drożeje prąd czy dystrybujca? I w którym to oddziale "energie de pologne"? Czy
    może w niemieckim?

  • 13. Data: 2021-07-14 14:04:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Jul 2021 04:54:43 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A drożeje prąd czy dystrybujca? I w którym to oddziale "energie de pologne"? Czy
    może w niemieckim?

    Prąd z ONE S.A.

    Na stronie URE jest porównywarka cen energii. Kiedyś można było sprawdzić,
    czy gdzieś nie mają taniej. Od kiedy nastał Sasin jest tylko tabelka w
    Excelu, a oferty są "do odwołania", a najdalej do końca roku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2021-07-14 14:08:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Jul 2021 13:48:18 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Masz firmę. W nowym polskim ładzie firmy zapłacą mniej.
    > Zauważasz takie njułansy? ;-0) Zauważasz coś?

    Strasznie mi przykro, że po ogłoszeniu Wielkiego Skoku notowania władzy
    ludowej nie wzrosły, ale staraj się dalej, żeby zarobić na chleb z masłem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2021-07-14 14:55:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-07-14 o 13:48, _Master_ pisze:

    > Ty z tych co im nie przybywa tak jak się do tego przyzwyczaili? ;-)
    >
    > Masz firmę. W nowym polskim ładzie firmy zapłacą mniej.

    Albo:
    1. jestem za głupi aby załapać dowcip, albo
    2. wiesz coś o czym jeszcze nie słyszałem.
    Która punkt jest prawdziwy, a może jakieś 3.

    Według tego co do mnie na razie dotarło to dla małych firm podatek w
    upraszczającym zaokrągleniu wzrasta z 19% do 28%.
    P.G.

  • 16. Data: 2021-07-14 15:18:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Albo:
    > 1. jestem za głupi aby załapać dowcip, albo
    > 2. wiesz coś o czym jeszcze nie słyszałem.
    > Która punkt jest prawdziwy, a może jakieś 3.
    3. Facet p...y bez sensu. Weź na to poprawkę.
    KJ

  • 17. Data: 2021-07-14 17:20:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 lipca 2021 o 14:04:02 UTC+2 Olin napisał(a):

> [...]
    > czy gdzieś nie mają taniej. Od kiedy nastał Sasin jest tylko tabelka w
    > Excelu, a oferty są "do odwołania", a najdalej do końca roku.

    Jak prąd to przynajmniej teoretyczna szansa, by gdzieś uciec. Szczególnie jeśli
    dorzucają opłatę handlową - do tej pory było tak, że zmiana dostawcy prądu nie miała
    zwykle sensu właśnie przez opłatę handlową, bo wszyscy "dostawcy prądu" (wirtualnego)
    poza lokalnym dystrybutorem energii oferowali jedynie rozliczanie comiesięczne z
    właśnie sporą opłatą handlową.

    A ceny porównać sobie najlepiej samemu - Sasin jeszcze nie kontroluje internetu i
    nigdy nie będzie, to się nawet Tuskowi nie udało ;>
    Zapewne będziesz musiał wrócić do kupowania prądu od dystrybutora - niby socjalizm,
    ale pewnie wyjdzie na to samo - te wszystkie firemki, co to tylko prąd sprzedawały i
    kupowały, były podobnym pasożytniczym obciążeniem, zwiększającym finalną cenę.

  • 18. Data: 2021-07-14 17:24:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 14 lipca 2021 o 05:54:14 UTC-5 Olin napisał(a):

    > O sierpnia mam płacić ponad 60% więcej za kWh i jeszcze 20 zł opłaty
    > handlowej (było 0), a uciec nie ma dokąd.

    Jako firma?
    Masz gdzies jakies dane jak to wygladalo w poprzednich latach?
    Idealnie jakby bylo widac pln/kwh juz koncowo.

    Ja mialem na mysli inflacje/koszta energii dla kowalskiego.
    To ze w firmie podrozalo to kowalski widzial albo w "shrinkflacji" albo w tej
    zwyklej.
    Tyle ze to nie byly wielkosci dramatyczne w poprzednich latach. Byly. Ale
    umiarkowane.

    Przy czym to umiarkowanie to nadal IMHO wiecej niz to co gus podaje.

  • 19. Data: 2021-07-14 17:27:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie bardzo sie zgodze.
    > Chyba prawie sami debile musieliby byc.
    no właśnie o tym piszę. ja z 500+ kupiłem mieszkanie dziecku, biedota
    kupuje między innymi elektronikę która potem ląduje w lombardach. Ciężko
    zarobione pieniądze trudniej się wydaje

    ToMasz

  • 20. Data: 2021-07-14 17:31:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.07.2021 o 11:04, TM pisze:

    > Pie*****j się w głowę.
    czemu? jak z czymś sie nie zgadzasz - napisz z czym

    > Inflacja to korzyści tylko dla państwa, dla
    > klienta wyrzucanie pieniędzy w błoto. To nie my rzucamy na rynek
    > nadmiar pieniędzy tylko NBP na czele z *******.
    nie my, tylko stosowne instytucje w porozumieniu z rządem którego
    wybrała większość.Gdzieś popełniłem błąd w tym zdaniu? Nie pytam sie czy
    Tobie się ono podoba, tylko czy jest prawdziwe. bo jeśli jest, to
    pośrednio potwierdza ze większość to debile.

    ToMasz

    bo tekstów z facebooka mówiące ze to przecież "rząd daje pieniądze" nie
    będę używał jako argumentu