  • 1. Data: 2021-07-15 18:58:04
    Temat: Abramsy
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Przeczytałem dziś artykuł o zamiarze zakupu czołgów Abrams w ilości
    250szt. Co zapamiętałem ?
    - że nie wiadomo z jakich funduszy zostanie zrealizowany zakup, bo nie
    ze środków budżetowych MON
    - że Abramsy nie są już produkowane od 2000 roku, a tylko modernizowane
    - że pali TO wg. testu 148 litrów / 10km (Leopard około 80) - chyba
    testy poligonowe
    - że nie mamy do tego opcji produkcji amunicji (podobnie jak do leoparda
    ktoś pisał ze ok 6kzl 1 pocisk)
    - że nie mamy infrastruktury drogowej umożliwiającej przemieszczanie się
    czołgów o tym tonażu
    itd/itp...
    Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-07-15 19:16:18
    Temat: Re: Abramsy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Przeczytałem dziś artykuł o zamiarze zakupu czołgów Abrams w ilości
    >250szt. Co zapamiętałem ?
    >- że nie wiadomo z jakich funduszy zostanie zrealizowany zakup, bo
    >nie ze środków budżetowych MON

    Nie kupili smiglowcow, nie kupili okretow, nie kupowali samolotow
    przez wiele lat - a sprzet sie zuzywa.
    Kupili Boeingi ... pasazerskie, dla siebie :-)

    >- że Abramsy nie są już produkowane od 2000 roku, a tylko
    >modernizowane
    >- że pali TO wg. testu 148 litrów / 10km (Leopard około 80) - chyba
    testy poligonowe

    No i co - myslisz, ze Obajtka nie stac na 148 litrow ropy ?

    >- że nie mamy do tego opcji produkcji amunicji (podobnie jak do
    >leoparda ktoś pisał ze ok 6kzl 1 pocisk)

    No wlasnie ... tez nie mamy.

    >- że nie mamy infrastruktury drogowej umożliwiającej przemieszczanie
    >się czołgów o tym tonażu

    Leopard wazy ok 55t, a Abrams 55-67 w zaleznosci od wersji.
    Czy to taka duza roznica ...

    >Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    Poczekaj, moze "rosyjscy" hackerzy cos ujawnia :-)

    Pewnie chodzi o to, aby sie pochwalic jakim sukcesem militarnym przed
    wyborami ... a moze trzeba sie przypodobac towarzyszom Amerykanow, a
    im sie najbardziej podobaja pieniadze.

    J.

  • 3. Data: 2021-07-15 22:02:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A może Niemcom (tym od Leoparda) się w d... poprzewracało?

    -----

  • 4. Data: 2021-07-15 22:50:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:scpper$1hbm$1@gioia.aioe.org>
    user Waldek pisze tak:

> [...]
    > - że Abramsy nie są już produkowane od 2000 roku, a tylko
    > modernizowane - że pali TO wg. testu 148 litrów / 10km (Leopard

    Leopard ma diesla a Abrams turbinę zdaje się

    > - że nie mamy do tego opcji produkcji amunicji (podobnie jak do
    > leoparda ktoś pisał ze ok 6kzl 1 pocisk)

    no cóż, mało my mamy.

    > - że nie mamy infrastruktury drogowej umożliwiającej
    > przemieszczanie się czołgów o tym tonażu
    > itd/itp...

    ale mamy kolej ;)

    > Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    dają to brać, w zęby nie zaglądać

    Może to relokacja sprzętu pod przykrywką
    w razie czego załogi dolecą.

    Może poźniej przesunie się je na Ukrainę.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 5. Data: 2021-07-16 10:40:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do zastąpienia 358 sztuk przestarzałych T-72 będą jak znalazł.
    Ale jestem ciekaw wrzasku socojropy, że nie kupujemy francowatego czy
    makaroniowatego.
    No i oczywiście krzyku niemieckiej prasy polskojęzycznej.
    Merytorycznie to ciekawe, że wersje eksportowe Abramsów używają chyba tylko wyłącznie
    kraje Bliskiego Wschodu oraz Australia o
    podobnym do bliskowschodniego klimacie.

    -----

  • 6. Data: 2021-07-16 10:47:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Jul 2021 18:58:04 +0200, Waldek napisał(a):

    > Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    Abramsy dobrze wyglądają na defiladzie.

    Do Twojej litanii warto dodać, że trzeba będzie wdrożyć imperialny system
    miar, bo Abramsy mają wszystko w calach, stopach i galonach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2021-07-16 10:49:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-07-15 o 18:58, Waldek pisze:
> [...]
    > czołgów o tym tonażu
    > itd/itp...
    > Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    Według mnie chodzi o TVN.
    Abramsy to łapówka.
    P.G.

  • 8. Data: 2021-07-16 13:08:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-15-lipca-2021 o 19:16, J.F. pisze:
    > Pewnie chodzi o to, aby sie pochwalic jakim sukcesem militarnym przed
    > wyborami ... a moze trzeba sie przypodobac towarzyszom Amerykanow, a
    > im sie najbardziej podobaja pieniadze.

    Nie kupili źle.
    Kupili jeszcze gorzy ;-)

  • 9. Data: 2021-07-16 19:44:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2021 18:58:04 +0200, Waldek napisał(a):

    > Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    Jak nie wiadomo o co chodzi itd... Ktoś ani chybi dostał niezłą kasę w
    łapę.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-07-19 10:27:40

    Fri, 16 Jul 2021 10:40:56 +0200, w <60f14619$0$554$65785112@news.neostrada.pl>,
    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Merytorycznie to ciekawe, że wersje eksportowe Abramsów używają chyba tylko
    wyłącznie kraje Bliskiego Wschodu oraz Australia o

    1. Pisz pod cytatem.
    2. A to nie są czołgi na pustynię?