  • 1. Data: 2021-07-13 08:14:04
    Temat: odwiedziłem ojczyznę
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    i widzę, że banknot 50zł zastąpił 10zł.

    Bez 100zł nie wychodź do sklepiku moi drodzy :)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2021-07-13 09:36:43
    Temat: Re: odwiedziłem ojczyznę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 08:14:04 +0200, PiteR wrote:
    > i widzę, że banknot 50zł zastąpił 10zł.
    >
    > Bez 100zł nie wychodź do sklepiku moi drodzy :)

    A to swoja droga. Inflacja, i to jakas inna od oficjalnej,
    przynajmniej na oko.

    Ale poniewaz ceny ciagle nie sa okragle, to i banknoty 10zl ciagle sie
    przydaja.
    Kupisz "prawie nic", zaplacisz 40zl, ale trzeba Ci wydac reszte :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-07-13 20:03:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 13 lipca 2021 o 08:14:06 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > i widzę, że banknot 50zł zastąpił 10zł.
    >
    > Bez 100zł nie wychodź do sklepiku moi drodzy :)

    To przez takich, co z obczyzny przywożą albo przysyłają kasę ("Nie mieszajmy myślowo
    dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Peweksami!") i tą inflację nakręcają ;P
    A jak będzie Ci po drodze z powrotem na emigrację to wpadaj na kielicha ;>

  • 4. Data: 2021-07-13 20:33:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 13 lipca 2021 o 01:14:06 UTC-5 PiteR napisał(a):
    > i widzę, że banknot 50zł zastąpił 10zł.
    >
    > Bez 100zł nie wychodź do sklepiku moi drodzy :)

    Inflacja od dawna byla zauwazalna. Nie koniecznie w kwotach ale w jakosci/ilosci
    towaru juz tak.
    Kiedys butelka oleju byla litrowa. Potem 0.9. Teraz nawet nie wiem jak duze sa te
    male bo kupuje te 3-5 litrowe.

    Podobnie z jakimis ciastkami gdzie wytłoczka jest podniesiona i zamiast 3x5 ciastek
    jest tylko 3+2+3...

    No i np. energia elektryczna dlugo nie drozala. A benzyna byla po 5,5 potem opadla i
    znowu wrocila na ten pulap.

    Ale gdzie indziej tez zycie drozeje. Tyle dobrze ze w Polsce mozna zyc oszczednie jak
    sie kredytu nie ma.

  • 5. Data: 2021-07-13 22:53:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.07.2021 o 08:14, PiteR pisze:
    > i widzę, że banknot 50zł zastąpił 10zł.
    >
    > Bez 100zł nie wychodź do sklepiku moi drodzy :)

    ciekawe gdzie. Banki dają za założenie konta od 100-400zł, więc trudno
    kilenta z gotówką zobaczyć. w marketach najpierw karta lojalnoścowa,
    potem zbliżeniowa. jak mówię że nie mam karty biedronka - patrzą jak na
    wariata.
    Zdrożało, nie ma dyskusji. ale nie zdrożało pięć razy. Druga sprawa -
    mało kto kupuje bez promocji. tzn, żeby się popisać - jasne. kupią
    gówno, byle by im zazdrościli. ale masło, mleko, to raczej znika głównie
    to promocyjne. Jak za 2 lub 3 sztuki płacisz taniej - tak samo.
    Inflacje napędza - co oczywiste - nadmiar pieniądza. ale zaryzykowałbym
    stwierdzienie ze naszą inflacje napędza mocniej i trochę sztucznie,
    nadmiar pieniądza w rękach debili. Właśnie takich - a co nie stać mnie?
    Jasne że mnie stać.
    ToMasz

  • 6. Data: 2021-07-14 09:17:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 22:53:23 +0200, ToMasz wrote:

    > ciekawe gdzie. Banki dają za założenie konta od 100-400zł, więc trudno
    > kilenta z gotówką zobaczyć.

    Ciagle sporo placi gotowka. A NBP nowe banknoty wypuszcza, listonosze
    tez nie strajkuja - widac "koncowki" od emerytow sa wystarczajace.

    Mialem w markecie kasy samoobslugowe "tylko na karty" i "na gotowke i
    karty". Czesto sie zdarzal klient, ktory czekal na te gotowkowa.
    Teraz mam tylko na karte.
    No i duzo u nas Ukraincow, oni nie zawsze chodza do bankow.

    > w marketach najpierw karta lojalnoścowa,
    > potem zbliżeniowa. jak mówię że nie mam karty biedronka - patrzą jak na
    > wariata.

    U mnie tak nie patrza, widac normalka :-)

    > Zdrożało, nie ma dyskusji. ale nie zdrożało pięć razy.

    A to zalezy co. Pamietasz cene ziemniakow 3 lata temu?

    Albo co roku slysze "kleska urodzaju jablek - ceny w skupie po 50
    groszy". A bywalo i 20gr i chyba mniej.

    A teraz w sklepie 3.50-5. Ktos mnie tu okrada :-)

    > Druga sprawa -
    > mało kto kupuje bez promocji. tzn, żeby się popisać - jasne. kupią
    > gówno, byle by im zazdrościli. ale masło, mleko, to raczej znika głównie
    > to promocyjne.

    Mleko ma raczej stala cene, maslo ... bywa w promocji, ale raczej
    rzadko. Lodowka mi dziala, to owszem - jem to promocyjne.
    Jablka sie staram w promocji kupic, ale neiczesto trafiam.

    > Jak za 2 lub 3 sztuki płacisz taniej - tak samo.

    Z tym tez roznie bywa.

> [...]
    > stwierdzienie ze naszą inflacje napędza mocniej i trochę sztucznie,
    > nadmiar pieniądza w rękach debili. Właśnie takich - a co nie stać mnie?

    Nie bardzo sie zgodze.
    Chyba prawie sami debile musieliby byc.

    J.

  • 7. Data: 2021-07-14 09:26:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 11:33:06 -0700 (PDT), ptoki wrote:

> [...]
    towaru juz tak.
    > Kiedys butelka oleju byla litrowa. Potem 0.9. Teraz nawet nie wiem jak duze sa te

    Podobnie bywa na calym swiecie.
    Ale ... chleb w Kauflandzie kosztowal dawniej ~1.50.
    Dzis kosztuje chyba 1.59.
    Byc moze jak mowisz - bochenek coraz mniejszy, ale znow nie az tak
    duzo. Dla mnie lepiej, bo czesciej jem swiezy, chrupiacy.
    Ale ... tego "baltonowskiego" z Kauflandu na drugi dzien nie da sie
    jesc. Wiec kupuje w innym sklepie, po 3 zl.

    > No i np. energia elektryczna dlugo nie drozala.

    Dla ludzi. Dla przemyslu ponoc mocno zdrozala.

    >A benzyna byla po 5,5 potem opadla i znowu wrocila na ten pulap.

    Ale benzyna to od cen ropy zalezy, a te mocno szalaly.

    > Ale gdzie indziej tez zycie drozeje.

    Dokladnie. A ze euro i usd przybywa z powodu pandemii - bedzie drozec
    szybciej.

    J.

  • 8. Data: 2021-07-14 11:04:14
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 13.07.2021 o 22:53, ToMasz pisze:

> [...]
    > stwierdzienie ze naszą inflacje napędza mocniej i trochę sztucznie,
    > nadmiar pieniądza w rękach debili. Właśnie takich - a co nie stać mnie?
    Pie*****j się w głowę. Inflacja to korzyści tylko dla państwa, dla
    klienta wyrzucanie pieniędzy w błoto. To nie my rzucamy na rynek
    nadmiar pieniędzy tylko NBP na czele z *******.

  • 9. Data: 2021-07-14 12:43:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 08:14:04 +0200, PiteR napisał(a):

    > Bez 100zł nie wychodź do sklepiku moi drodzy :)

    Przyszedł rachunek za 500+, kolejne emerytury i złote interesy instruktorów
    narciarskich.
    Ciekawe, czy suteren widzi związek przyczynowo-skutkowy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2021-07-14 12:54:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 11:33:06 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > No i np. energia elektryczna dlugo nie drozala.

    O sierpnia mam płacić ponad 60% więcej za kWh i jeszcze 20 zł opłaty
    handlowej (było 0), a uciec nie ma dokąd.