  • 1. Data: 2021-07-01 23:39:19
    Temat: Jak tu w końcu jest z tym bezpieczeństwem transakcji kartami?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Z jednej strony te wszystkie mechanizmy zatwierdzania pojedynczych
    transakcji, a z drugiej strony - ciągle są miejsca, gdzie raz podajesz
    numer karty i potem tę kartę obciążają przy kolejnych transakcjach
    totalnie bez żadnej weryfikacji czegokolwiek.

    Z trzeciej strony, są też miejsca, gdzie owszem, numer karty podajesz
    raz, ale potem każdy zakup trzeba potwierdzać smsem/aplikacją.

    Nic z tego nie rozumiem.

    MJ

  • 2. Data: 2021-07-02 08:07:58
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-01 23:39, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    >
    > Z trzeciej strony, są też miejsca, gdzie owszem, numer karty podajesz
    > raz, ale potem każdy zakup trzeba potwierdzać smsem/aplikacją.

    Nie znam się więc się wypowiem - pewnie zależy to od podpisanych umów i
    tego kto bierze (czy dzieli się) ryzyko na siebie.

    Z punktu widzenia takiego np. allegro lepiej jest jeżeli użytkownik nie
    musi w żaden sposób potwierdzić zakupu - bo może przegapić, nie umieć,
    rozmyślić się, zapomnieć etc. - więc jeżeli dogadają się wyżej (nie mam
    pojęcia z kim, na jakim poziomie, nie moja branża) że ew. fraudy nie
    będą (aż takim) problemem dla wystawcy\użytkownika to czemu im nie
    pozwolić skoro użytkownik będzie łatwiej i chętniej używał karty?

  • 3. Data: 2021-07-08 17:25:25
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

> [...]
    > nie moja branża) że ew. fraudy nie będą (aż takim) problemem dla
    wystawcy\użytkownika to czemu im nie pozwolić skoro użytkownik

    Na mnie to podziałało inaczej. Nie skłoniło mnie to częstszego używania karty na
    Allegro,
    gdzie mimo NIE ZAPISANIA w profilu danych karty, następna operacja przebiegłą bez
    konieczności potwierdzenia SMS'em mimo, że poprzednie wielokrotne zakupy na Allegro
    przebiegały klasycznie z potwierdzeniem SMS'em. Ani Allegro, ani bank, ani PayU,
    NIE POTRAFILI na zadane pytanie o przyczyny w/w braku żądania potwierdzenia SMS'em
    udzielić wiążącej odpowiedzi.
    Wręcz przeciwnie. Zrezygnowałem z płatności kartą na rzecz przelewów
    (suma dziennych transakcji w Internecie=0).
    Kiedyś, kiedy miałem kartę pre-paid (BZ WBK) mimo braku potwierdzenia operacji
    SMS'em,
    ładowałem kartę (przelewem) do spodziewanej wysokości operacji. Potem płatność a
    pozostałość
    reszty kasy na karcie nie była atrakcyjna dla kogokolwiek. Karty Pre-paid BZ WBK w
    wielu walutach,
    były bardzo wygodne szczególnie podczas wyjazdów zagranicznych. Utrata karty,
    skimming lub wyciek
    danych karty ze sklepu internetowego mógł skutkować co najwyżej utratą przeznaczonych
    na wyjazd
    środków. Karta przypięta do gł. rachunku na którym są większe środki, stanowi
    większe zagrożenie
    fraud'em i może spowodować większe straty. A kartę Pre-paid z załadowaną określoną
    sumą (w $ ? ? zł.)

    można było dać synowi/córce na wycieczkę zagraniczną bez wielkiego ryzyka. Można było
    też na prośbę
    latorośli, doładować przelewem/wpłacić w kasie...bo brakło kasy na dodatkowe
    wycieczki/zakupy etc.
    Działało to szybciej i wygodniej niż Western Union. I komu to przeszkadzało?
    KNF. Mimo ograniczenia obrotów rocznych na takiej karcie do b.skromnych, uzasadniano
    to praniem kasy.
    Ehhhhhhhhhh. Ci co piorą kasę mają lepsze rozwiązania.

    Pozdrowienia Piotr W.