  • 1. Data: 2021-07-08 13:54:09
    Temat: Platnosc zagraniczna przelewem z kantoru a zwrot towaru.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    TEMAT: człowiek płaci z kantoru (nie z banku) przelewem sepa za zakupiony za granicą
    towar w ojro.
    Towar się nie podoba i człowiek odsyła towar spodziewając się zwrotu zapłaconej ceny.
    PROBLEM: rachunek, z którego wyszedł sepa nie jest spersonalizowany lecz jakiś ogólny
    kantorowy, więc nawet jak sprzedawca zwróci
    kwotę przelewem zwrotnym na ten numer rachunku, to ojro wpadną do wspólnego
    kantorowego worka i tyle je widziano.
    PYTANIE: jak rozwiązać problem?

  • 2. Data: 2021-07-08 14:31:35
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 8 lipca 2021 o 13:54:14 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    ogólny kantorowy, więc nawet jak sprzedawca zwróci
    > kwotę przelewem zwrotnym na ten numer rachunku, to ojro wpadną do wspólnego

    Wskazac inny numer rachunku na jaki sprzedawca ma zwrocic kase.

    MK

  • 3. Data: 2021-07-11 17:42:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-08 14:31, Mac Ka wrote:

    > Wskazac inny numer rachunku na jaki sprzedawca ma zwrocic kase.

    Lub dostarczyć niezbędne informacje - data zapłaty i zwrotu, dokładna
    suma, potwierdzenie zamówienia do jakieś obsługi w kantorze

    i następnym razem nie robić sobie pod górkę

  • 4. Data: 2021-07-11 17:46:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupujący zapomniał, że nie płacił kartą (lecz przelewem - bo sklep nie przyjmował
    kart) i czekał na uznanie rachunku karty i
    czekał...

    -----

  • 5. Data: 2021-07-16 13:14:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pytanie:
    Na którym dokumencie potwierdzenia transakcji przekazu euro za granicę kantor podaje
    swój numer rachunku?

    -----

  • 6. Data: 2021-07-16 18:36:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 13:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pytanie:
    > Na którym dokumencie potwierdzenia transakcji przekazu euro za granicę
    > kantor podaje swój numer rachunku?

    Na pewno jest on na przelewie. W opisanym wypadku w skrócie i
    uproszczeniu problem jest - moim zdaniem - następujący.

    Pytający kupił za granicą towar w EURO, ale nie miał rachunku bankowego
    w tej walucie. Kupił więc za złotówki EURO w kantorze. Pytający przelał
    złotówki do kantoru, zaś kantor przelał środki na wskazany przez niego
    rachunek w EURO. Teoretycznie kantor "myślał", ze to rachunek
    kupującego, ale wiele osób tak robi i chyba nikt z tego powodu kłopotu
    nikomu nie robi. Problem się zrodził przy transakcji zwrotnej.

    Sprzedający w odpowiedzi na zwrot towaru zwróci środki na rachunek
    kantoru, bo z niego dostał środki. Pół biedy, jakby je tam przelał
    wskazując, że chce kupić złotówki i je dostać na rachjunek bankowy -
    wskazując rachunek pytającego. Wówczas tylko pozostałby problem w
    kosztach tych dwóch przewalutowań. Ale pewnie sprzedający nie ma
    pojęcia, że środki poszły nie z konta kupującego.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-07-17 01:12:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 lipca 2021 o 13:14:35 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Pytanie:
    > Na którym dokumencie potwierdzenia transakcji przekazu euro za granicę kantor
    podaje swój numer rachunku?

    A co masz napisane na tym dokumencie, który ci się nie podoba?
    I jaki jest tytuł tego dokumentu?

    Hmm, wsumie to ten kantor niepotrzebnie kombinuje, a nawet ociera się to o nielegal.
    Przecież przelew SEPA wcale nie musi wyjść z konta w euro, jedynie suma musi być
    wyrażona w euro.
    Banki potrafią obciążyć konto złotówkowe, więc czemu ten nieszczęsny kantor nie umie?
    Chyba że "konta" złotówkowe w tym kantorze też są niespersonalizowane. Echh, że też
    ludzie używają takich krzaków jak mają za darmo banki...

  • 8. Data: 2021-07-17 13:43:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 01:12, Dawid Rutkowski pisze:
    > Chyba że "konta" złotówkowe w tym kantorze też są
    > niespersonalizowane. Echh, że też ludzie używają takich krzaków jak
    > mają za darmo banki...

    Czemu konto w kantorze miałoby być spersonalizowane? Oni to po tytule
    przelewu rozróżniają.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-07-17 17:49:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 lipca 2021 o 13:43:09 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Czemu konto w kantorze miałoby być spersonalizowane? Oni to po tytule
    > przelewu rozróżniają.

    Musieć być nie musi, ale może.
    Wg mnie taki kantor bez spersonalizowanego konta to dziecinada - przecież nawet we
    wspólnocie mieszkaniowej mam osobny numer konta (kiedyś był jeden, a że w bloku 3
    rodziny Rutkowskich, to raz moją wpłatę zaksięgowali komu innemu, i raz też czyjąś
    zaksięgowali mnie ;).
    I takie wspólne konto może ułatwiać pranie kasy.
    Póki co jest wybór, i może to i dobrze, bo dzięki temu kantory bankowe nie podnoszą
    spreadów.
    Ale ja bym z takiego wynalazku nie skorzystał.

  • 10. Data: 2021-07-17 18:51:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Otrzymaliśmy zwrot na taką kwotę od ..... w dniu ..... niemniej jednak z uwagi na
    brak danych nie mieliśmy możliwości zaksięgowania
    tego zwrotu do konkretnej transakcji. Wykonaliśmy przelew zwrotny w dniu .....".
    Nie widać, czy sklep w polu beneficjenta podał dane kupującego (z
    zamówienia/rachunku/faktury/danych do wysyłki).

    -----