  • 61. Data: 2011-12-28 16:38:45
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message
    news:jdfgbc$fum$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-28_17:22
    >>

    > W którym miejscu powstaje różnica pomiędzy handlem walutą, którą
    > kupujesz i sprzedajesz w kantorze na sąsiedniej ulicy i handlem
    > walutą na foreksie ?
    >
    > witrak()

    czyżby złoto było jednak pieniądzem ?
    george

  • 62. Data: 2011-12-28 16:48:28
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-28_17:38

    > "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

    > czyżby złoto było jednak pieniądzem ?
    > george

    Czy złote dwudziestodolarówki zostałe wycofane z obiegu, czy też
    są nadal prawnym środkiem płatniczym USA ?

    witrak()

  • 63. Data: 2011-12-28 16:59:28
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-28_17:38

    > Czy złote dwudziestodolarówki zostałe wycofane z obiegu, czy też
    > są nadal prawnym środkiem płatniczym USA ?
    >
    > witrak()

    a w Polsce ?

    a po drugie, czyżby 20-dolarówka nagle zyskała jedno zero na rewersie ?

    george

  • 64. Data: 2011-12-28 17:59:13
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 28 Gru, 13:46, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > więc pokaż mi przepis opodatkowujący "belką" sprzedaż rzeczy
    > komukolwiek.
    Nie ma takowego.

    Cytowanym artykułem by się specjalnie nie podniecał - dziennikarz
    napisał po łebkach i wyszły bzdety. MF chodziło raczej o obelkowanie
    sprzedaży certyfikatów na złoto (czyli papierów wartościowych), a nie
    sprzedaż złota fizycznego, które podlega ogólnym regułom.

  • 65. Data: 2011-12-28 18:13:13
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-28_17:59

    > "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

    > a w Polsce ?
    >
    > a po drugie, czyżby 20-dolarówka nagle zyskała jedno zero na
    > rewersie ?

    Niemniej jednak ktoś może wymienić w banku 20 dolarów na 20 dolarów ?

    Albo pamiątkową monetę srebrną o nominale bodajże 200 zł na 200 zł ?

    Albo banknot zagramaniczny o wartości kolekcjonerskiej sprzedać w
    banku, w kantorze, albo w sklepie kolekcjonerskim ?

    witrak()

  • 66. Data: 2011-12-28 18:18:56
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Clegan <c...@g...com> wrote on 2011-12-28_18:59

    > Nie ma takowego.

    I nikt przy zdrowych zmysłach czegoś takiego by nie twierdził - to
    miało być w zamierzeniu J.A. pytanie retoryczne ;-)

> [...]
    > sprzedaży certyfikatów na złoto (czyli papierów wartościowych), a nie
    > sprzedaż złota fizycznego, które podlega ogólnym regułom.

    Problem w tym, że J.A. nie chce rozróżniać jednego od drugiego...

    witrak()

  • 67. Data: 2011-12-28 18:36:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Albo banknot zagramaniczny o wartości kolekcjonerskiej sprzedać w
    > banku, w kantorze, albo w sklepie kolekcjonerskim ?

    Wiec ustalmy:

    Według Ciebie złoto jest pieniądzem tylko wtedy gdy ma nadrukowane cyferki i
    wtedy nie różni sie od handlu na forexie. Z tego wniosek że handel monetami
    z nadrukiem jest handlem jak na Forexie wiec dlatego jest objęte podatkiem
    Belki.
    Dobrze rozumiem ?

    george

  • 68. Data: 2011-12-28 18:37:54
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > miało być w zamierzeniu J.A. pytanie retoryczne ;-)

    > Problem w tym, że J.A. nie chce rozróżniać jednego od drugiego...

    Obawiam że sie to raczej Ty nie potrafisz odróżnić handlu fizycznym kruszcem
    od handlu np RCGLDAOPEN na gpw.

    george

  • 69. Data: 2011-12-29 08:20:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Dec 2011 17:48:28 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Czy złote dwudziestodolarówki zostałe wycofane z obiegu, czy też
    >są nadal prawnym środkiem płatniczym USA ?

    Hmmm, ja kupiłem m.in. polskiego orła bielika.
    Jak więc mam traktować fakt, że za monetę 200 zł NBP mnie skasował na
    ponad 3000 zł?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 70. Data: 2011-12-29 09:32:58
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    > Hmmm, ja kupiłem m.in. polskiego orła bielika.
    > Jak więc mam traktować fakt, że za monetę 200 zł NBP mnie skasował na
    > ponad 3000 zł?

    bielik nie jest orłem należy do podrodziny myszołowów