  • 51. Data: 2011-12-28 08:55:17
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Dec 2011 09:13:32 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Czy faktycznie nie rozumiesz, czy rżniesz głupa ?
    >
    >Zarobek będzie/nie będzie *po* sprzedaży.

    Czy faktycznie nie rozumiesz, czy rżniesz głupa?
    Zwiększenie ceny złota w złotówkach oznacza albo wzrost wartości złota
    albo spadek wartości złotówki (IMHO raczej to drugie).

    Ale na szczęście MinFin powiedział, że złoto jest rzeczą, a ja swoje
    już dawno temu kupiłem (dawno temu, czyli więcej niż 6 miesięcy).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 52. Data: 2011-12-28 10:51:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-28_9:55

  • 53. Data: 2011-12-28 11:25:21
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

> [...]
    > Zwiększenie ceny złota w złotówkach oznacza albo wzrost wartości złota
    > albo spadek wartości złotówki (IMHO raczej to drugie).

    Wytłumaczę Ci po raz ostatni (tak, pamiętam, że już raz się
    zarzekałem, ale...), bo chyba jednak nie rżniesz głupa...

    Podatek Belki jest od zrealizowanego zysku albo inaczej dochodu -
    *podatek Belki płaci się od dochodu*.
    Dochód na jakimś produkcie można określić, gdy znasz
    *obie* kwoty - zatem musisz znać też przychód ze sprzedaży.
    Wartość nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli kupiłeś a nie sprzedałeś,
    nie ma dochodu, ergo nie ma podatku. W konsekwencji nie ma co
    rozważać, jaki podatek by obowiązywał i czy miałby być liczony
    w taki czy inny sposób.
    Jak już sprzedasz, to wtedy (a) wiadomo za ile sprzedałeś, (b)
    można przeanalizować sposób potraktowania przez ciebie tego co
    kupiłeś/sprzedałeś, (c) można rozważać, czy w związku z (b)
    powinieneś zgodnie z przepisami zostać obciążony podatkiem i
    jakim, (d) czy sposób przeprowadzenia punktu (c) jest
    zgodny/niezgodny z obowiązującym prawem i/albo wymaga/nie wymaga
    jego naciągania/falandyzacji itp.

    witrak()
    PS. Jeśli przyjdzie Ci do głowy odpisać (a obawiam się, że nie
    jesteś w stanie się powstrzymać), proszę nie pisz o niczym
    innym... Dla ułatwienia przypominam Ci - dyskutowaliśmy i
    dyskutujemy o możliwości rozstrzygnięcia, czy operacje
    kupna/sprzedaży złota w ilościach inwestycyjnych mogą być zgodnie
    z prawem uważane za przedmiot opodatkowania podatkiem Belki.

  • 54. Data: 2011-12-28 11:37:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Dec 2011 12:25:21 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

> [...]
    >zarzekałem, ale...), bo chyba jednak nie rżniesz głupa...
    >
    >Podatek Belki jest od zrealizowanego zysku albo inaczej dochodu -

    podatek belki nie dotyczy sprzedaży rzeczy. Kropka.

    >PS. Jeśli przyjdzie Ci do głowy odpisać (a obawiam się, że nie
    >jesteś w stanie się powstrzymać), proszę nie pisz o niczym
    >innym... Dla ułatwienia przypominam Ci - dyskutowaliśmy i

    służę uprzejmie

  • 55. Data: 2011-12-28 11:54:35
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-28_12:37

    > podatek belki nie dotyczy sprzedaży rzeczy. Kropka.

    To, czy transakcja, którą przeprowadzasz, jest transakcją
    sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę
    transakcję przeprowadzono. Jeśli tego nie wiesz (nie wpadłeś na
    taki przykład - poza rozważanym tutaj), to już Twój problem.
    Ergo: Twoje powyższe, arbitralne stwierdzenie może, ale nie musi
    być prawdziwe.
    Zatem niczego nie udowodniłeś (oprócz tego, że rzeczywiście nie
    rżniesz głupa). Teraz kropka.

    witrak()

  • 56. Data: 2011-12-28 12:13:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Dec 2011 12:54:35 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

> [...]
    >sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę
    >transakcję przeprowadzono. Jeśli tego nie wiesz (nie wpadłeś na

    zależy od "z kim"? W jaki sposób?

> [...]
    >być prawdziwe.
    >Zatem niczego nie udowodniłeś (oprócz tego, że rzeczywiście nie

    Przygwoźdź mnie: pokaż przepis "podarku Belki" dotyczący sprzedaży
    rzeczy.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 57. Data: 2011-12-28 12:33:04
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-28_13:13

    > zależy od "z kim"? W jaki sposób?

    Poruszaj głową :-)

    > Przygwoźdź mnie: pokaż przepis "podarku Belki" dotyczący sprzedaży
    > rzeczy.

    Staraj się czytać to, co inni piszą. Gdzie ja napisałem, że taki
    przepis istnieje ? Napisałem:
    (1) "Jeżeli kupiłeś a nie sprzedałeś, nie ma dochodu, ergo nie ma
    podatku. W konsekwencji nie ma co rozważać, jaki podatek by
    obowiązywał i czy miałby być liczony w taki czy inny sposób."
    (2) "To, czy transakcja, którą przeprowadzasz, jest transakcją
    sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę
    transakcję przeprowadzono."

    O (1) napisałem dlatego, że mieszałeś dochód ze zmianą wartości.
    O (2) napisałem, bo popełniasz elementarny błąd logiczny wywodząc
    prawdziwość twierdzenia z istnienia spełniającego twierdzenie
    przykładu, a w rozważanym przypadku istnieje(ą)
    kontrprzykład(y)(którego(ych) nie znasz, ale jak powiedziałem, to
    Twój problem).

    witrak()

  • 58. Data: 2011-12-28 12:46:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Dec 2011 13:33:04 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

> [...]
    >(2) "To, czy transakcja, którą przeprowadzasz, jest transakcją
    >sprzedaży rzeczy, czy nie, może zależeć od tego, jak i z kim tę

    więc pokaż mi przepis opodatkowujący "belką" sprzedaż rzeczy
    komukolwiek.
    Potrafisz czy będziesz się zasłaniał moim rzekomym brakiem
    umiejętności czytania?

    >kontrprzykład(y)(którego(ych) nie znasz, ale jak powiedziałem, to
    >Twój problem).

    i tego się trzymajmy: wiesz, ale nie powiesz. Albo nie wiesz i nie
    potrafisz wybrnąć :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 59. Data: 2011-12-28 16:22:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message
> [...]
    > przykładu, a w rozważanym przypadku istnieje(ą)
    > kontrprzykład(y)(którego(ych) nie znasz, ale jak powiedziałem, to

    czy opodatkowane podatkiem belki jest kupno 1kg ziemniaków po 1zł w hurtowni
    a następnie sprzedaż tegoż 1 kg ziemniaków po 2 zł Kowalskiemu w lokalnym
    sklepiku osiedlowym ?

    george

  • 60. Data: 2011-12-28 16:33:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-28_17:22
    > czy opodatkowane podatkiem belki jest kupno 1kg ziemniaków po 1zł
    > w hurtowni a następnie sprzedaż tegoż 1 kg ziemniaków po 2 zł
    > Kowalskiemu w lokalnym sklepiku osiedlowym ?

    W którym miejscu powstaje różnica pomiędzy handlem walutą, którą
    kupujesz i sprzedajesz w kantorze na sąsiedniej ulicy i handlem
    walutą na foreksie ?

    witrak()