  • 1. Data: 2011-12-19 10:41:32
    Temat: kwota kredytu na umowie przy walucie obcej
    Od: froff <f...@i...pl>

    hej
    Chciałbym się dowiedzieć, czy normalną jest praktyka banków przy kredycie hipotecznym
    w walucie
    obcej, że kwota wyrażona w walucie obcej jest wpisywana raz do umowy w momencie jej
    sporządzania
    w centrali banku a potem niemodyfikowalna? Tzn. jeżeli do wypłaty dochodzi tydzień po
    sporządzeniu
    umowy a waluta leci w tym czasie o 5% w dół, to dostajemy tylko 95% wnioskowanej
    kwoty.
    Jeżeli leci w górę to pół biedy - bank uznaje resztę za nadpłatę i automatycznie
    spłaca.

    Mnie się w głowie nie mieści, że umowa musi być taka sztywna a nie odwołuje się do
    kursu
    z dnia wypłaty - być może z jakimiś zabezpieczającymi widełkami kursowymi w górę i w
    dół.
    Czy wszystkie banki robią tak jak DB?

  • 2. Data: 2011-12-19 11:28:58
    Temat: Re: kwota kredytu na umowie przy walucie obcej
    Od: Marcin <p...@c...net>

> [...]
    kursu
    > z dnia wypłaty - być może z jakimiś zabezpieczającymi widełkami kursowymi w górę i

    W MultiBanku jest wpisywana do umowy kwota PLN waloryzowana w EUR w
    dniu wypłaty.
    Więc np. w dniu wypłaty 100.000 PLN Bank przelicza to po kursie kupna
    na EUR i taką
    kwotę waluty księguje na koncie kredytowym (tyle EUR do spłaty).

    Marcin

  • 3. Data: 2011-12-19 12:08:16
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 19.12.2011 12:28, Marcin wrote:

> [...]
    > na EUR i taką
    > kwotę waluty księguje na koncie kredytowym (tyle EUR do spłaty).

    No, czyli tylko niektóre banki mają takie chore zasady :(
    Babka z Kredyt Banku też mnie poinformowała kiedyś na gębę, że zawsze wypłata na
    konto złotowe
    będzie tyle ile było wnioskowane w złotych - ale tego nijak nie weryfikowałem.

  • 4. Data: 2011-12-19 20:22:51
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2011 11:41:32 +0100, froff <f...@i...pl> wklepał(-a):

> [...]
    kwoty.
    >Jeżeli leci w górę to pół biedy - bank uznaje resztę za nadpłatę i automatycznie

    Są takie umowy gdzie masz w umowie kwotę w walucie i takie, gdzie masz w PLN, a
    ile będzie waluty to się okazuje w momencie wypłaty (lub wypłat poszczególnych
    transz).

    Bierz co uważasz - jak lubisz ryzyko, to pierwszą opcję.

    --
    Sławomir Szyszło