  • 1. Data: 2011-12-20 05:00:19
    Temat: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    Czołem.
    Wczoraj w jakimś TV4 był program, chyba z serii Galileo o tym, jak
    autorzy próbowali sprzedać złoto.
    Słuchałem "jednym uchem" sporadycznie zerkając na ekran.
    W paczce była sztabka 100%, obrączka i dwie koronki (babci złote zęby).
    Wg wyceny typu waga * % * "kurs" było to warte ok. 750 EUR
    Tylko bank dawał w miarę uczciwą cenę, niższą o kilka % od tej wyceny,
    ale chciał kupić TYLKO sztabkę. Inni kupujący proponowali zawsze ceny na
    poziomie 50%, a w jednym wypadku zaproponowano 4EUR !
    Kupowanie złota, to złoty interes, ale dla tych, którzy je (zawodowo)
    sprzedają. Wyłącznie.

    Podobnie, jak znaczki pocztowe.

    Niech się tu ktoś ze "złotych inwestorów" pochwali za ile i gdzie
    sprzedał coś ze złota? Oczywiście nie liczą się pojedyncze akty
    sprzedaży znajomemu, ale możliwość sprzedaży "z marszu". Tak, jak
    sprzedaje się akcje, czy obligacje, czy likwiduje lokaty.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 2. Data: 2011-12-20 05:31:38
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: "azot" <f...@g...pl>

    http://www.nbp.pl/Kursy/Zloto.html

  • 3. Data: 2011-12-20 06:24:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-20 06:31, azot pisze:

    > Użytkownik "sqlwiel" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    >>

    > http://www.nbp.pl/Kursy/Zloto.html

    Krugerrandy o 1000zł tańsze niż na allegro.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-12-20 06:37:00
    Od: "azot" <f...@g...pl>

    > Krugerrandy o 1000zł tańsze niż na allegro.

    A na allegro o 400 złotych droższe niż w bulionerze czy mennicy. Paranoja.

  • 5. Data: 2011-12-20 13:21:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Dec 2011 06:00:19 +0100, sqlwiel <j...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >sprzedaży znajomemu, ale możliwość sprzedaży "z marszu". Tak, jak
    >sprzedaje się akcje, czy obligacje, czy likwiduje lokaty.

    Nie sprzedawałem (nie miałem potrzeby), ale NBP skupuje swoje "orły
    bieliki", a Mennica - sztabki (jest informacja o tym na ich stronach).
    Niestety marża około 15%.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-12-20 14:01:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/19/2011 11:00 PM, sqlwiel wrote:
    > Kupowanie złota, to złoty interes, ale dla tych, którzy je (zawodowo)
    > sprzedają. Wyłącznie.

    Dokładnie na tym to polega.
    Naciągnąć jak najwięcej frajerów.

  • 7. Data: 2011-12-20 14:12:38
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Dec 2011 08:01:29 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Dokładnie na tym to polega.
    >Naciągnąć jak najwięcej frajerów.

    No cóż, nie mam najlepszego zdania o "rynkach finansowych" i prezesach
    banków centralnych, ale chyba nazywanie ich "frajerami" jest pewną
    przesadą...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-12-20 14:32:59
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    Pozwolę sobie mój news dołączyć do tego wątku, bo tutaj o wiele
    bardziej pasuje.

    Dziękując za wszystkie wyjaśnienia i rady chciałabym jeszcze
    zapytać na jakiej stronie mogłabym śledzić zmiany kursu złota
    w PLN?
    Znalazłam stronę http://zloto.bullionvault.pl/wykres-cen-zlota.do,
    ale ona podaje te dane w USD. Mam oszczędności w PLN,
    a domyślam się, że ostateczny kurs złota w PLN jest wypadkową
    zmian w kursie złota w USD i kursu USD/PLN.
    Ponadto zmiany na w/w stronie są podawane co 60 sek. Mnie
    to nie jest potrzebne, wystarczyłyby zmiany codzienne.

    A propos sklepu, znalazłam Warszawskie Centrum Numizmatyczne,
    (http://wcn.pl/gold), które również handluje monetami inwestycyjnymi.
    Czy ktoś ma jakaś opinię o tym Centrum?

    Pozdrawiam
    Zofia