  • 121. Data: 2011-12-30 19:45:18
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 17:41:04 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Nie. Tu mowa o tym, że są takie regulacje w prawie gospodarczym, w
    >których stosuje się nieostre (nie wyrażone przez określenie
    >liczbowe) kryteria.
    >Jako *przykład* dałem ustawę o działalności gospodarczej.

    Tak, bywają w prawie niejasności.
    Czy to ma być Twój koronny dowód, że zysk ze sprzedaży złota podlega
    podatkowi od zysków kapitałowych?

    >Twoja teza wskutek uproszczenia sprowadza się do stwierdzenia:
    >"niezależnie na jak dużą kwotę zawarłbym transakcje zakupu a potem
    >sprzedaży partii złota, to jeśliby pomiędzy nimi upłynęło 6
    >miesięcy, podatku od tego nie zapłacę."

    dokładnie tak (czyli jednak nie jest tak źle z moim przekazywaniem
    myśli :-)

    >I ja w to wątpię. A ty jesteś pewien.

    Ty twierdzisz "jestem przekonany, że jeśli ktoś kupi a w pół roku
    później sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w sztabach,
    to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjną,
    i przed żadnym sądem się nie wybroni."

    W toku naszej dyskusji okazało się jednak, że przeświadczenie to
    jedyny argument, jaki masz.
    Z drugiej strony padły konkretne artykuły ustawy.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 122. Data: 2011-12-30 19:48:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 19:44:30 +0100, sqlwiel <j...@g...com>
    wrote:

    >... a to będzie wyłączną winą Zofii :)

    ooo, czuję się pominięty :-)
    Tyle postów, witrak z przeręblami, a żadnej winy na mnie?!
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 123. Data: 2011-12-30 19:51:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    [..]

> [...]
    > później sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w sztabach,
    > to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjną,

    Nie wiem co to jest operacja inwestycyjna. Ale *ryzyko* że zostanie to
    uznane za coś innego niż za kupowanie/sprzedaż "konsumencką" (np. za DG)
    to jednak wliczyłbym w koszty.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 124. Data: 2011-12-30 20:04:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 20:51:22 +0100, k...@p...onet.pl (Kamil
    Jońca) wrote:

> [...]
    >
    >Nie wiem co to jest operacja inwestycyjna. Ale *ryzyko* że zostanie to
    >uznane za coś innego niż za kupowanie/sprzedaż "konsumencką" (np. za DG)

    teraz można się zastanowić: co w przypadku, jeśli prowadzę DG (odpada
    zarzut prowadzenia niezgłoszonej DG) i w jej zakresie nie mam handlu
    złotem (więc poniekąd sprzedaż nie jest w ramach DG)? Można jeszcze
    dodać warunek: pieniądze na zakup były z innego źródła niż DG.

    Uwaga dla witraka: to już inny podwątek, nie o "belce".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 125. Data: 2011-12-30 20:16:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > zarzut prowadzenia niezgłoszonej DG) i w jej zakresie nie mam handlu
    > złotem (więc poniekąd sprzedaż nie jest w ramach DG)? Można jeszcze

    Nie wiem. Może się okazać, że nie masz zgłoszenia/zezwolenia na handel
    złotem dewizowym? Może US będzie chciał wykazać, ze np obrotu złotem
    nie wykazywałeś w księgach/składach ZUS/itp? NIe wiem. W każdym razie,
    ja nie odważyłbym się powiedziec, że nic nie będzie.
    KJ

  • 126. Data: 2011-12-30 20:31:58
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >to dość ciekawie postawione pytanie biorąc pod uwagę, kto jest szefem
    >NBP :-)

    Ależ tak, zapłacił BELCE (opłacił BELKĘ) i to nie te marne 3000.

  • 127. Data: 2011-12-31 12:32:46
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_20:48

    > ooo, czuję się pominięty :-)
    > Tyle postów, witrak z przeręblami, a żadnej winy na mnie?!

    Na Ciebie to spadnie wina za najdłuższe w Usenecie powtarzanie
    tych samych argumentów w jednym wątku :-)

    PS. witrak(), proszę...