  • 111. Data: 2011-12-30 13:56:55
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 13:49:26 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Odpowiedz na pytanie: Dlaczego miałbym udzielić Ci wykładni prawnej ?

    ależ ja zdaję sobie sprawę z tego, że nie masz do tego ani kompetencji
    ani wiedzy. Wcale tego nie oczekiwałem, w zupełnościi wystarczą mi
    jakiekolwiek argumenty mające, nawet luźne, oparcie w obowiązującym
    prawie.

    >Zważ, że wystarczy jeden przykład negujący Twoje stanowisko i już
    >nie masz racji... Przemyślałeś to?

    Po pierwsze: nie ma prawa precedensowego w PL i nawet jeden przykład
    orzeczenia opodatkowującego sprzedaż złota "belką" nie oznacza, że w
    _każdym_ innym przypadku sytuacja jest identyczna i zostanie wydany
    identyczny wyrok.
    Po drugie: nie podałeś nawet tego jednego przykładu (Twoje
    "Gwarantuję, że się Tobą [MinFin] zainteresują" to za mało).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 112. Data: 2011-12-30 16:25:40
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_14:56

> [...]
    > orzeczenia opodatkowującego sprzedaż złota "belką" nie oznacza, że w
    > _każdym_ innym przypadku sytuacja jest identyczna i zostanie wydany

    A co to ma do rzeczy ?
    Użyłeś kwantyfikatora ogólnego w przesłance ? Użyłeś.
    Zatem do falsyfikacji twierdzenia wystarczy jeden jedyny przykład.

    Reszta twoich rozważań nie ma sensu.
    > Po drugie: nie podałeś nawet tego jednego przykładu (Twoje
    > "Gwarantuję, że się Tobą [MinFin] zainteresują" to za mało).

    Nie bądź naiwny - jeśli kupujesz i sprzedajesz z zyskiem złoto za
    parę milionów to albo prowadzisz niezarejestrowaną działalność
    gosp., albo osiągasz zyski z działalności inwestycyjnej.

    witrak()

  • 113. Data: 2011-12-30 16:41:04
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_12:21

    > ale mowa o "belce", a nie o DG. Ta ostatnia opodatkowana jest zupełnie
    > inaczej (i tu nie polemizuję).

    Nie. Tu mowa o tym, że są takie regulacje w prawie gospodarczym, w
    których stosuje się nieostre (nie wyrażone przez określenie
    liczbowe) kryteria.
    Jako *przykład* dałem ustawę o działalności gospodarczej.

    > Napisałeś "zakup kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup
    > kilku(nastu) kilogramów". Napisz mi więc, gdzie jest różnica i
    > dlaczego jedna transakcja miałaby być zakupem złota, a druga - nie.

    Napisałem w odpowiedzi na post George'a. (Nawiasem mówiąc tam w
    swojej odpowiedzi też usiłujesz faulować.)

    > a ja usiłowałem zawrócić Cię z meandrów filozofowania do przedmiotu
    > naszych rozważań: czy opodatkowanie "belką" sprzedaży złota może
    > zależeć od kwoty transakcji (ilości kruszcu) - przy niezmienności
    > innych czynników.
    > O ile wiem, to kwieciste analogie rzadko są używane podczas
    > rozpatrywania obowiązków podatkowych, więc wydaje mi się, że jednak
    > "uproszczenie" będzie w tej sytuacji lepsze.

    Uproszczenie jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy istota sporu nie
    zmienia wskutek tego swojego charakteru.
    Twoja teza wskutek uproszczenia sprowadza się do stwierdzenia:
    "niezależnie na jak dużą kwotę zawarłbym transakcje zakupu a potem
    sprzedaży partii złota, to jeśliby pomiędzy nimi upłynęło 6
    miesięcy, podatku od tego nie zapłacę."

    I ja w to wątpię. A ty jesteś pewien.

    witrak()

  • 114. Data: 2011-12-30 17:25:09
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 30 Gru, 17:25, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > Nie bądź naiwny - jeśli kupujesz i sprzedajesz z zyskiem złoto za
    > parę milionów to albo prowadzisz niezarejestrowaną działalność
    > gosp., albo osiągasz zyski z działalności inwestycyjnej.

    I to niby jest podstawa do obelkowania ?
    Podaj może jakiś konkretny przepis, a nie że coś się tam komu wydaje.

  • 115. Data: 2011-12-30 17:28:32
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message
    > george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-30_13:04

    > Bierzesz mnie "pod włos" ? :-)
    >
    > No dobra. Jestem przekonany, że jeśli ktoś kupi a w pół roku
    > później sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w
    > sztabach, to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjną,
    > i przed żadnym sądem się nie wybroni.
    >
    > Zakwestionujesz to ?
    >
    > witrak()
    > PS. Zwróć proszę uwagę na brzmienie mojego nicka... To już chyba
    > drugi raz...

    Oczywiście. Tak samo jak Ty straszysz, tak samo ja kwestionuje.
    Zeszliśmy wiec na pole wiary...

    george

  • 116. Data: 2011-12-30 17:30:31
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Odpowiedz na pytanie: Dlaczego miałbym udzielić Ci wykładni prawnej ?
    >
    > Zważ, że wystarczy jeden przykład negujący Twoje stanowisko i już

    Ja chyba udzieliłem Ci wykładni prawnej :) (cytując fragment ustawy o PIT)
    Oczekiwałbym podobnego "dowodu" z Twojej strony poza "tak mi sie wydaje".

    george

  • 117. Data: 2011-12-30 18:40:16
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Trochę chłopaki na chwilę Was odciągnę od słownej szermierki. Popatrzcie
    na to co żem właśnie uwidział:

    http://imageshack.us/photo/my-images/706/zloto.png/

    IMO szykuje się zwała na złocie jak ament w pacierzu he he :)

    Xenocide

  • 118. Data: 2011-12-30 18:44:30
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-30 19:40, xbartx pisze:

> [...]
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/706/zloto.png/
    >
    > IMO szykuje się zwała na złocie jak ament w pacierzu he he :)

    ... a to będzie wyłączną winą Zofii :)

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 119. Data: 2011-12-30 18:46:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    sqlwiel <j...@g...com> writes:

    > W dniu 2011-12-30 19:40, xbartx pisze:
    [...]

    > ... a to będzie wyłączną winą Zofii :)
    Czyścisz mi monitor. :D

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 120. Data: 2011-12-30 19:36:09
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 17:25:40 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Użyłeś kwantyfikatora ogólnego w przesłance ? Użyłeś.
    >Zatem do falsyfikacji twierdzenia wystarczy jeden jedyny przykład.

    podaj choć ten jeden.
    Podaj choć jeden przykład, gdy postępowanie podatkowe "obelkowujące"
    sprzedaż złota zakończyło się prawomocnie.
    I nawet ten jeden wyrok dowiedzie, że sprzedaż złota podlega "belce",
    bo niemało jest przykładów sprzecznych wyroków w sprawach podatkowych,
    ale na razie nie drążmy: przekonaj mnie choć jednym przykładem.
    Wiesz co, ułatwię Ci sprawę: możesz podać przykład "obelkowania" zysku
    na sprzedaży jakiejkolwiek rzeczy.

> [...]
    >parę milionów to albo prowadzisz niezarejestrowaną działalność
    >gosp., albo osiągasz zyski z działalności inwestycyjnej.

    znów mieszasz myślowo rózne systemy walutowe: DG ze sprzedażą rzeczy.
    I znów gdybasz: czy jesteś w stanie podać od jakiej kwoty zaczyna się
    "działalność inwestycyjna" - najlepiej w oparciu o coś innego niż "nie
    bądź naiwny". Co prawda tracę powoli nadzieję na konkret z Twojej
    strony, ale jeszcze się ona we mnie tli.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski