    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Date: Fri, 30 Dec 2011 11:46:31 +0100
    <k...@4...com>
    <jdiqbg$ju2$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <3...@4...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_10:40

    > stwierdziłeś, że upraszczam, więc staram się dociec gdzie (zbytnio)
    > uprościłem kwestię nabycia i sprzedaży złota.

    Nie. Nie starasz się dociec. Usiłujesz wymusić ode mnie odpowiedź
    na pytanie wyrażone w kategoriach, używanych przez Ciebie w Twoich
    rozważaniach, gdy ja na stosownie takich w ogóle się nie godzę.

    > ależ oczywiście, że to to samo.
    > A Ty jesteś wykazać - najlepiej na podstawie przepisów podatkowych, bo
    > o tym ten (pod)wątek - że inne przepisy są dla uncji, a inne dla
    > kilogramów?

    Człowieku małej wiary! Chcesz powiedzieć, że w prawie nie stosuje
    się nieostrych rozróżnień ? A weźże sobie poczytaj trochę...
    Choćby definicja działalności gospodarczej - jak często, w jakich
    ilościach i na ile regularnie trzeba... żeby to była działalność
    gospodarcza ? Masz tam napisane "ile" - w Hz, PLN itd. ?

    > no cóż, skoro dla Ciebie zakup zota, to nie zakup złota, to chyba

    Bardzo proszę, bez faulowania. Jeżeli pokażesz mi miejsce, gdzie
    to napisałem - możemy dalej dyskutować. A jeżeli nie to proszę
    napisz, że się omyliłeś, skłamałeś, włożyłeś w *moją* klawiaturę
    *swoją opinię* na temat tego, co ja naprawdę uważam i piszę.
    (Podobno potrafisz przyznać się...)

    > może jednak pozostańmy przy złocie, chyba, że widzisz tu gdzieś
    > analogię (może tylko - dla bezpieczeństwa - pomińmy podobieństwo
    > złodziejstwa do działań ministerstwa finansów :-)?

    Usiłowałem podrzucić Ci myśl, skądinąd niezbyt odkrywczą (ale Ci
    nieznaną?), że wiele jest rzeczy na świecie, których nie można
    oceniać dwustanowo, tj. z konstatacji, że coś nie ma wartości A
    pewnej cechy, nie wynika, że ma wartość B (bo może mieć wartość C,
    albo w ogóle nieskończony zbior wartości owej cechy). Liczyłem, że
    wyciągniesz z tego wnioski, odnoszące się do kwalifikacji obrotu
    (zakupu/sprzedaży) złotem. Było za trudne, czy nie chciałeś tego
    zauważyć ? ;-)
    W każdym razie dość na tym - na użytek przyszłych dyskusji (oby
    jak najrzadziej!), będę pamiętał, żeby "nie spodziewać się" i
    unikać takich odwołań :-P

    witrak()