  • Data: 2011-12-30 13:52:48
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Dec 2011 13:58:36 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >No dobra. Jestem przekonany, że jeśli ktoś kupi a w pół roku
    >później sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w
    >sztabach, to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjną,
    >i przed żadnym sądem się nie wybroni.
    >
    >Zakwestionujesz to ?

    Tak. Skąd masz pewność, że _każdy_ sąd tak orzeknie w _każdym_
    przypadku?
    Dlaczego sądzisz, że pominie przytoczone tu artykuły ustawy o PIT
    (wyłączające z opodatkowania sprzedaż rzeczy po pół roku od ich
    nabycia)?
    Wiesz, że sądy są niezawisłe i wcale nie muszą orzekać pod dyktando
    MinFina?

    500 kg złota zresztą to raczej spora ilość "prywatnie" (na dziś około
    100 mln złotych), ale gdybyś zgodził się np. na zmniejszenie tej
    przykładowej ilości do kilku kg (sam zresztą podawałeś taką ilość jako
    istotnie różniącą się od kilku(nastu) uncji), to wydaje mi się, że
    jestem w stanie podać sensowny kontrprzykład: nagła choroba w rodzinie
    wymagająca drogiego leczenia.
    Czy rzeczywiście masz pewność, że _żaden_ sąd nie orzeknie, że
    wymuszona tym sprzedaż nie była realizacją celów inwestycyjnych?

    P.S. Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory - zwłaszcza, gdy mowa
    o orzeczeniach sądów...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski