  • Data: 2011-12-30 11:21:23
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Dec 2011 11:46:31 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Człowieku małej wiary! Chcesz powiedzieć, że w prawie nie stosuje
    >się nieostrych rozróżnień ? A weźże sobie poczytaj trochę...

    stosuje się.
    Może przyjmijmy taką sytuację:
    a) w 2009 roku X kupuje 10 uncji złota za (przykładowo) 32000 zł.
    b) w tym samym dniu Y kupuje 10 kg złota za (przykładowo) 1 mln
    złotych
    c) obaj w 2011 roku sprzedają część posiadanego złota (albo i całość)
    po (przykładowo) 6000 zł za uncję

    Co różni X od Y z punktu widzenia opodatkowania zysków kapitałowych?

    Skoro więc uparcie twierdzisz, że jest różnica między uncjami a
    kilogramami - proszę Cię byś wskazał, na czym ta różnica polega.
    Możesz "gdybać", ale uprawdopodobnij jakoś, choćby luźno, swoje
    stanowisko.

    >Choćby definicja działalności gospodarczej - jak często, w jakich
    >ilościach i na ile regularnie trzeba... żeby to była działalność
    >gospodarcza ? Masz tam napisane "ile" - w Hz, PLN itd. ?

    ale mowa o "belce", a nie o DG. Ta ostatnia opodatkowana jest zupełnie
    inaczej (i tu nie polemizuję).

    >Bardzo proszę, bez faulowania. Jeżeli pokażesz mi miejsce, gdzie
    >to napisałem - możemy dalej dyskutować. A jeżeli nie to proszę
    >napisz, że się omyliłeś, skłamałeś, włożyłeś w *moją* klawiaturę
    >*swoją opinię* na temat tego, co ja naprawdę uważam i piszę.
    >(Podobno potrafisz przyznać się...)

    Napisałeś "zakup kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup
    kilku(nastu) kilogramów". Napisz mi więc, gdzie jest różnica i
    dlaczego jedna transakcja miałaby być zakupem złota, a druga - nie.

    >Usiłowałem podrzucić Ci myśl, skądinąd niezbyt odkrywczą (ale Ci
    >nieznaną?), że wiele jest rzeczy na świecie, których nie można
    >oceniać dwustanowo, tj. z konstatacji, że coś nie ma wartości A
    >pewnej cechy, nie wynika, że ma wartość B (bo może mieć wartość C,
    >albo w ogóle nieskończony zbior wartości owej cechy). Liczyłem, że
    >wyciągniesz z tego wnioski, odnoszące się do kwalifikacji obrotu
    >(zakupu/sprzedaży) złotem. Było za trudne, czy nie chciałeś tego
    >zauważyć ? ;-)

    a ja usiłowałem zawrócić Cię z meandrów filozofowania do przedmiotu
    naszych rozważań: czy opodatkowanie "belką" sprzedaży złota może
    zależeć od kwoty transakcji (ilości kruszcu) - przy niezmienności
    innych czynników.
    O ile wiem, to kwieciste analogie rzadko są używane podczas
    rozpatrywania obowiązków podatkowych, więc wydaje mi się, że jednak
    "uproszczenie" będzie w tej sytuacji lepsze.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski