  • 21. Data: 2002-01-30 22:58:33
    Temat: Re: numer SSN
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@n...onet.pl>,
    d...@p...onet.pl says...

    > przypuszczam, że wystarczy podanie (aplikacja) + jakaś kopia paszportu
    > (potwierdzenie podpisu)

    SSn w zadnym wypadku. Musisz byc rezydentem w USa aby otrzymac
    SSN. Teraz nawet zagraniczni studenci studiujacy w USA maja
    problemy z otrzymaniem SSN.
    Mozesz staraca sie o wydanie TIN (tax identification number),
    ale musialbys to uzasadnic. Niestety uzasadnienie "chce miecbo
    chce" albo "chce miec bo chce sobie otwirzyc rachunek w tanach"
    nie zostanie przyjety.
    Informacje na temat SSN: www.ssa.gov (formularz... chyba SSN-4
    ... zawsze przy formularzach jest instrukcja jakie dokumenty sa
    potrzebne i jakie formalnosci nalerzy spelnic)

    Informacja o TIN: www.irs.gov (formularz... chyba W-7...
    przeczytaj instrukcje)

    AP

  • 22. Data: 2002-01-30 23:01:33
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@n...onet.pl>,
    d...@p...onet.pl says...

    > będe to załatwiał sobie.

    Hmm... nie chce rozczarowywac.. ale male szanse i do tego
    koszty. Zwroc uwage ze przy uwierzytelnianiu dokumentow
    potrzebne jest uwierzytelnienie dokumentow i wyraznie
    powiedziane jest ze zagraniczne uwierzytelnienia nie sa
    przyjmowane) - musialbys to robic przez ambasade - moge sie
    zalozyc, ze za to soba policza. Niby jestem notariuszem ale
    tylko w stanie Texas wiec nic ci w tym nie poradze.

    AP

  • 23. Data: 2002-01-30 23:04:06
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ... zawsze przy formularzach jest instrukcja jakie dokumenty sa
    > potrzebne i jakie formalnosci nalerzy spelnic)

    to jakie możebyć uzasadnienie na wyrobienie TIN-a?

  • 24. Data: 2002-01-30 23:08:12
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zalozyc, ze za to soba policza. Niby jestem notariuszem ale
    > tylko w stanie Texas wiec nic ci w tym nie poradze.

    a może potwierdzenie z banku?
    ambasady nie ma w moim miescie(szczecin) najbliższa warszawa i berlin.
    czy trzeba by wysyłać paszport kurierem czy wystarczy wysłać ksero do ambasady?
    co byś zrobił gdybyś był na moim miejscu?

  • 25. Data: 2002-01-30 23:26:52
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    (..)
> [...]
    >ale musialbys to uzasadnic. Niestety uzasadnienie "chce miecbo
    >chce" albo "chce miec bo chce sobie otwirzyc rachunek w tanach"
    (..)

    A nie wystarczy:
    "w związku z planowanym otwarciem rachunku bankowego i koniecznością
    odprowadzania stosownych podatków"?
    Może nie trzeba wymyślać jakichś dziwnych uzasadnień?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 26. Data: 2002-01-31 01:04:51
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <0...@p...pl>, p...@h...pl says...
> [...]
    > odprowadzania stosownych podatków"?
    > Może nie trzeba wymyślać jakichś dziwnych uzasadnień?

    Hehe... odpowiedz bedzie, ze w zwiazku z umowa o unikaniu
    podwojnego opodatkowania jestes zobowiazany do zadeklarownia
    przychodow z odsetek w kraju w ktorym jestes rezydentem i, ze do
    tego celu potrzebujesz jedynie NIP :)

    AP

  • 27. Data: 2002-01-31 09:13:52
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AP"

> [...]
    > podwojnego opodatkowania jestes zobowiazany do zadeklarownia
    > przychodow z odsetek w kraju w ktorym jestes rezydentem i, ze do

    można płącić podatek w kraju ale tych odsetek o ktorych mówisz
    bank w USA mi nie da bez numeru TIN ;-))
    wiec uwazam ze uzasadnienie jest dobre
    *** blad ***

  • 28. Data: 2002-01-31 09:24:10
    Od: "Aleksander W. Oleszkiewicz" <a...@o...NOSPAM.net>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...
> [...]
    > podwojnego opodatkowania jestes zobowiazany do zadeklarownia
    > przychodow z odsetek w kraju w ktorym jestes rezydentem i, ze do

    ZTCW unikanie podwójnego opodatkowania polega właśnie na tym,
    że skoro płacimy podatek tam, to już w Polsce go nie płacimy.

    Wczoraj lub przedwczoraj w Pulsie Trójki była m.in. na ten temat
    dyskusja. Wyszło na to, że od października, jeżeli założymy konto
    w kraju, który pobiera podatek od zysków kapitałowych to w Polsce
    już nie musimy niczego płacić (to właśnie jest unikanie podwójnego
    opodatkowania), ale jak założymy konto w kraju w którym nie ma
    podatku od zysków z lokat, to musimy w swoim rozliczeniu uwzględnić
    te zyski i zapłacić podatek na zasadach ogólnych.
    Jednak osoby, które na ten temat rozmawiały same nie były tego na 100%
    pewne, ale to wydaje się rozsądnym podejściem do sprawy.

    Pozdrawiam.
    --
    inż. Aleksander W. Oleszkiewicz |
    SQ5FLH | www.Oltex.NET

  • 29. Data: 2002-01-31 09:42:04
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Aleksander W. Oleszkiewicz"
> [...]
    > Jednak osoby, które na ten temat rozmawiały same nie były tego na 100%
    > pewne, ale to wydaje się rozsądnym podejściem do sprawy.

    zupelnie nie potrzebnie w to watpily
    Dokladnie taka sama sytuacja bedzie po 1.3.200 dla nierezydentow
    posiadajacych r-ki w Polsce. Ja zaplaca u nas to u siebie juz nie
    W dodatku u nas beda placili nie standardowe 20% - jesli przyniosa
    cos co sie nazywa certyfikat rezydencji (zaswiadczenie o miejscu
    zamieszkania do celow podatkowych) tyle ile mieliby u siebie w kraju.
    *** blad ***

  • 30. Data: 2002-01-31 10:13:12
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "AP"

    > można płącić podatek w kraju ale tych odsetek o ktorych mówisz
    > bank w USA mi nie da bez numeru TIN ;-))
    > wiec uwazam ze uzasadnienie jest dobre

    poprosze to uzasadnienie po angielsku.
    a jak załatwić potwierdzenie dokumentów?