  • 1. Data: 2002-01-29 18:04:55
    Temat: numer SSN
    Od: <a...@p...onet.pl>

    jakie podanie trzyba wypełnić i gdzie wysłać, żeby otrzymać amerykański numer
    SSN?

  • 2. Data: 2002-01-29 18:20:57
    Temat: Re: numer SSN
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl>
    > jakie podanie trzyba wypełnić i gdzie wysłać, żeby otrzymać amerykański
    numer
    > SSN?

    a obywatelstwa nie chcesz? ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-01-29 18:32:52
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <a36p69$cj1$1@news.tpi.pl>, b...@W...pl says...
    > Użytkownik <a...@p...onet.pl>
    > numer
    >
    > a obywatelstwa nie chcesz? ;-))
    > *** blad ***

    Podanie o obywatelstwo i znaczki skarbowe za 5pln ;)

    Leszek

  • 4. Data: 2002-01-29 20:49:35
    Od: "Marcin T Bawolski" <b...@y...co.uk>

    > jakie podanie trzyba wypełnić i gdzie wysłać, żeby otrzymać amerykański
    numer
    > SSN?

    Moze to NTG, ale nie wiem, czy da sie to zrobic bez pofatygowania sie
    osobiscie z paszportem i wazna wiza do biura SSA. I z tego co wiem, nie
    wystarcza wiza turystyczna, potrzbna pozwalajaca na prace, np. J-1. H-1, P
    itd. Wypelnia sie formularz i po 2 tygodniach przycjodzi niebieska karteczka
    z numerkiem postaci: 387-**-****
    Polecam http://www.ssa.gov/

    Marcin

  • 5. Data: 2002-01-29 21:34:00
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > itd. Wypelnia sie formularz i po 2 tygodniach przycjodzi niebieska karteczka

    co to jets NTG?
    ja nie chce wyjeżdzać do usa, po to, tylko wyrobic sobie ten numer bo wszystkie
    amerykańskie banki go wymagają do otwarcia konta, pozatym po przyjeździe do usa
    ma się obowiązek wyrobic ten numer, więc wolę wyrobić jeszcze w polsce w
    ambasadzie.

  • 6. Data: 2002-01-29 21:35:25
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > In article <a36p69$cj1$1@news.tpi.pl>, b...@W...pl says...

    > Podanie o obywatelstwo i znaczki skarbowe za 5pln ;)

    nie potrzebuje obywatelstwa, chociaż by się przydało.
    a tylko numer SSN.

  • 7. Data: 2002-01-29 21:44:25
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <2...@n...onet.pl>, aazz100
    @poczta.onet.pl says...

> [...]
    > ma się obowiązek wyrobic ten numer, więc wolę wyrobić jeszcze w polsce w

    Dopoki jestes "non resident alien" ;) nie musisz miec numeru SSN do
    otwarcia rachunku - w zasadzie kazdy bank otworzy ci rachunek na
    podstawie paszportu.

    Leszek

  • 8. Data: 2002-01-29 21:44:27
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > >

    > Dopoki jestes "non resident alien" ;) nie musisz miec numeru SSN do
    > otwarcia rachunku - w zasadzie kazdy bank otworzy ci rachunek na

    tylko,że są takie banki ci się do tego nie stosują i bezwzględnie tego numeru
    wymagają.

  • 9. Data: 2002-01-29 21:51:01
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

> [...]
    > usa

    > tylko,że są takie banki ci się do tego nie stosują i bezwzględnie tego numeru

    To w takim razie musisz otrzymac z irs.gov tzw. tax-id number - takze 9
    cyfrowy ktory posluzy bankowi do naliczania podatkow z lokat. tax-id
    mozna dostac nie bedac obywatelem stanow.

    Leszek

  • 10. Data: 2002-01-29 21:52:42
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > cyfrowy ktory posluzy bankowi do naliczania podatkow z lokat. tax-id
    > mozna dostac nie bedac obywatelem stanow.

    w takim razie gdzie wyrobić SSN i TAX-ID?
    prosze o informacje gdzie się zgłosić, co wypełnić?