  • 1. Data: 2003-09-11 06:35:56
    Temat: nowy kredyt mieszkaniowy z BPH PBK SA ??
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

    wczoraj w expanderze slyszalem ze od 15.09 rusza nowy kredyt mieszkaniowy
    podobno oproc < 7 % - zna ktos szczegoly ??

    wlasnie biore kredyt ... na razie wybralem PKO BP , ale jesli oferta jest
    naprawde ciekawa ...

  • 2. Data: 2003-09-11 09:33:30
    Temat: Re: nowy kredyt mieszkaniowy z BPH PBK SA ??
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    BPH PBK ma gorszą ofertę od PKO BP i KredytBanku głównie ze względu na
    obostrzenia w cześniejszej spłacie kredytu (nawet jak wynegocjujesz rezygnać
    z opłata za spłatę więcej niż 25% kwoty kredytu w ciągu pierwszych 36
    miesięcy (1% kwoty spłaty), to każdorazowa wcześniejsza spłata wymaga
    anakesu do umowy za 150 PLN).

    Do końca sierpnia była promocja,

    WIBOR 6M + 1,5% (udział własny >=50%)
    WIBOR 6M + 1% (udział własny <50%) czyli wg wczorajszego WIBOR coś koło 6,06
    %

    poza promocją dodatkowo + 1%
    może z powrotem zaczynają promocję ?

    PKO BP i KB bez promocji wychodzą lepiej ;-)

    pzdr. w.

  • 3. Data: 2003-09-11 10:56:54
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > poza promocją dodatkowo + 1%
    > może z powrotem zaczynają promocję ?
    >
    > PKO BP i KB bez promocji wychodzą lepiej ;-)

    PKO - 7,39% przy 0% wkladu :-((( wiec czy lepiej ???

  • 4. Data: 2003-09-11 16:00:31
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > PKO - 7,39%   przy 0% wkladu :-(((   wiec czy lepiej ???

    W KB, przy wkładzie własnym co najmniej 5%, oprocentowanie wynosi WIBOR3M+1,5%,
    co na wrzesień daje 5,12%+1,5%=6,62%. (Przy wkładzie 40% i więcej, WIBOR3M+1%.)
    WIBOR3M to srednia z 10 dni roboczych poprzedniego miesiąca, czyli sierpnia. KB
    nie udziela kredytów mieszkaniowych gdy wkład własny jest mniejszy niż 5% i
    moim zdaniem bardzo dobrze. Nie wyobrażam sobie aby mozna z dużą
    odpowiedzialnością za przyszłe spłaty, brać kredyt na całą inwestycję. Ja bym
    tak nie ryzykował.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 5. Data: 2003-09-12 05:54:14
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

> [...]
    > moim zdaniem bardzo dobrze. Nie wyobrażam sobie aby mozna z dużą
    > odpowiedzialnością za przyszłe spłaty, brać kredyt na całą inwestycję. Ja

    ale .... skoro tak jak w moim przypadku :
    zabezpieczeniem jest cala nieruchomosc, a ja tylko chce refinansowac z
    kredytu moj udzial ktory stanowi tak naprawde 50% wartosci zabezpieczenia ??
    poza tym w KB w Bydgoszczy zdecydowanie mowili o min 20% ,
    a to oprocentowanie to jest jakis min. - podobnie zreszta w PKO gdzie min
    wynosi 7,01% i udzielene jest tylko na specjalnych wrunkach promocyjnych
    itp. :-(((((
    wiec sczytywanie oprocentowania z Internetu co najwyzej informuje nas o
    minimalnym oprocentowaniu, do tego w KB dochodzi wycena ...

  • 6. Data: 2003-09-12 06:28:16
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiec sczytywanie oprocentowania z Internetu co najwyzej informuje nas o
    > minimalnym oprocentowaniu, do tego w KB dochodzi wycena ...

    Wtedy oprocentowanie (jak juz pisałem) wynosi WIBOR3M+1%, co na wrzesień daje
    6,12%. Wysokość tego oprocentowania to nie minimum ale dość POWSZECHNIE
    STOSOWANA STAWKA; nie sądzę aby w Bydgoszczy było inaczej. Tym właśnie KB rózni
    się (w tym produkcie) od wielu innych banków, w których dostanie oprocentowania
    na poziomie minimum jest fikcją. Co więcej KB nie stosuje żadnych tzw. promocji
    i chwała mu za to (podobnie jak PKOBP).

    KB rzeczywiście udzielał kredytów mieszkaniowych poczynając od zabezpieczenia w
    wysokości 20%. Jednak juz co najmniej od pół roku obniżył tą stawkę do 5%.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 7. Data: 2003-09-12 07:07:49
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    Obawiam się, że w ostatnim poście źle zrozumiałem Twoją sytuację, która chyba
    jest następująca: Wkład własny zero zaś wielkość kredytu to 50% zabezpieczenia.
    Niestety w tej sytuacji kredytu w KB nie dostaniesz. Tensor1.

  • 8. Data: 2003-09-12 08:11:14
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

> [...]
    zabezpieczenia.
    > Niestety w tej sytuacji kredytu w KB nie dostaniesz. Tensor1.

    dokladnie !! o to jest blad !! mimo ze kredyt na refinansowanie !!
    bo bank i tak przy niesplaconym kredycie sprzedaje nieruchomosc bierze co
    jego i reszte zostawi
    wiec teoretycznie jest to 50% nawet a nie 0%, skoro zabezpieczeniem calosc
    !!
    tego niestetyn ie rozumiem z KB, bo w PKO BP nie ma z tym problemu ....

    niestety w mojej sytuacji trudno znalezc cos ciekawszego niz w PKO, choc
    jesli rzeczywiscie to tylko 5%
    to z 65.000 daje 3.250 mniej .... , ale plus prowizja za wycene chyba ....

  • 9. Data: 2003-09-12 08:13:26
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

    > KB rzeczywiście udzielał kredytów mieszkaniowych poczynając od
    zabezpieczenia w
    > wysokości 20%. Jednak juz co najmniej od pół roku obniżył tą stawkę do 5%.
    > Pozdrowienia Tensor1

    na pewno nie od co najmneij pol roku !! bo z KB bylem kolo sierpnia jak
    zaczynalem interesowac sie kredytem na refinansowanie zakupu .... :-(((

  • 10. Data: 2003-09-12 08:15:58
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

> [...]
    > moim zdaniem bardzo dobrze. Nie wyobrażam sobie aby mozna z dużą
    > odpowiedzialnością za przyszłe spłaty, brać kredyt na całą inwestycję. Ja

    a..... jeszcze jedno sprostowanie ..... raty rowne !!!
    wiec czy nadal jest tak rozowo ??