  • 21. Data: 2009-01-23 15:02:39
    Temat: Re: mstop.pl
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl>
    > napisał w wiadomości news:k3gfuidc4n9x$.dlg@oldfield.org.pl...

    [...]

    > marży. Multibank chyba w ogóle nie umożliwia zmiany umowy na nowszy
    Umożliwia(ł?). I nawet nie na takich złych warunkach.
    KJ

  • 22. Data: 2009-01-23 15:23:21
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    wiadomości news:1r8ydmtarq0y7$.dlg@oldfield.org.pl...

    > No to czemu kredytobiorcy nie przeniosą kredytu do innego banku?

    Część kredytobiorców zapewne przeniosła. Część nie może tego zrobić, bo na
    skutek zmian kursowych i zaostrzeń po Rekomendacji S zapewne nie posiadają
    obecnie zdolności kredytowej (co jak doskonale wiadomo nie ma żadnego
    przełożenia na realne zdolności do spłaty zobowiązań).

    > I jeszcze może mają dokładać do klientów?

    Nie, nie dokładać. Bank proponuje pewne warunki nowym klientom (nie w
    promocji ale na stałe, ze stałą marżą w całym okresie umownym), to chyba
    bankowi się to opłaca. A ci starzy mają oprocentowanie o chyba około 2%
    wyższe niż ci nowi. I przy przechodzeniu nie dostają oferty takiej jak nowi,
    tylko efektywnie taką samą jak mają teraz, tylko formalnie inaczej
    wyliczoną. Przejście takie jest szaleństwem, bo im ta wysoka marża zostanie
    na zawsze, a LIBOR już spadaćnie będzie.

    Mogą pewnie wziąć nowy kredyt o ile mają zdolność i zapłacić za nowy wpis
    hipoteki, za wykreślenie poprzedniej, prowizję za kredyt, unosić się
    świstków itd. Upierdliwy wariant i kosztowny.

    > Czyli - jednak obecna oferta jest najlepszą dla nich.

    Dobra, ja pasuję. Wątek i tak nie wzbudza większego zaintteresowania.

    marekz

  • 23. Data: 2009-01-23 15:24:12
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:1r8ydmtarq0y7

    > No to czemu kredytobiorcy nie przeniosą kredytu do innego banku?

    Może dlatego, że sama operacja przeniesienia jest kompletnie nieopłacalna?
    Bank A ma złe warunki, bank B ma znakomite warunki. Kredytobiorca A mógłby
    się przenieść do B, ale te przenosiny w ogólnym rozrachunku być może dadzą
    warunki gorsze niż w banku A, bo bank A ma tak skonstruowaną umowę, że
    całkowita spłata kredytu zupełnie się nie opłaca.
    To tylko przykład.
    Tak samo, jakbyś chciał się przenieść z drogiego operatora komórkowego do
    innego, tańszego, ale w trakcie trwania umowy. Możesz to zrobić, ale
    zabulisz takie kary umowne, że Ci się to w zupełności nie opłaci.

    > I jeszcze może mają dokładać do klientów?

    Nie, ale z punktu widzenia etyki biznesu (etyki, bo prawnie wszystko jest w
    porządku) nie powinny ich rżnąć do bólu, tylko dlatego, że klient został
    zagnany w kozi róg nie z własnej winy. Tak, oczywiście, w biznesie nie ma
    sentymentów, ale to działa też w drugą stronę. Zadowolony klient
    przyprowadzi 10 kolejnych (znajomych), niezadowolony tyleż samo zabierze i
    będzie miał w nosie dobre samopoczucie banku. Poza tym nie od dziś sprawdza
    się przysłowie, że chytry dwa razy traci. I myślę, że prędzej czy później
    taki los spotka również BRE.

  • 24. Data: 2009-01-23 15:25:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    > Umożliwia(ł?). I nawet nie na takich złych warunkach.

    Z tego, co ja wiem, to właśnue na bardzo złych warunkach. Przynajmniej tak
    wynika z postów osób uskarązających się na ich działania.

  • 25. Data: 2009-01-23 15:36:40
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Baloo" <b...@o...eu> writes:

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl>
    > napisał w wiadomości news:1r8ydmtarq0y7
    [...]

    > jest w porządku) nie powinny ich rżnąć do bólu, tylko dlatego, że
    > klient został zagnany w kozi róg nie z własnej winy. Tak, oczywiście,

    No, nie tak do końca "nie z własnej". Chciałem zauważyć, że możliwość
    zamiany umowy "z decyzją zarządu" na "wskaźnik + marża" jest od (chyba)
    września 2006. DWA LATA na podjęcie decyzji. I tak naprawdę wtedy trzeba
    było się *wynieść*" (O ile dobrze pamiętam,od początku marże proponowane przez
    mBank były wysokie.)
    KJ
    PS. Co nie zmienia mojej opinii, że mBank zachował się bardzo
    nieładnie. (Po raz drugi)

  • 26. Data: 2009-01-23 15:37:31
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Baloo" <b...@o...eu> writes:

> [...]
    >
    > Z tego, co ja wiem, to właśnue na bardzo złych warunkach. Przynajmniej
    > tak wynika z postów osób uskarązających się na ich działania.
    Zapomniałem dopisać: dla PLN. Dla CHF nie wiem.

    KJ

  • 27. Data: 2009-01-23 15:38:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Baloo" <b...@o...eu> writes:

> [...]

    było się *wynieść*" (O ile dobrze pamiętam,od początku marże proponowane przez
    mBank dla CHF były wysokie.)

  • 28. Data: 2009-01-23 16:11:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > No, nie tak do końca "nie z własnej". Chciałem zauważyć, że możliwość
    > zamiany umowy "z decyzją zarządu" na "wskaźnik + marża" jest od (chyba)
    > września 2006. DWA LATA na podjęcie decyzji.

    A widzisz, tego to akurat nie wiem, sądziłem, że ta opcja pojawiła się
    dosłownie w ostatnim czasie.

  • 29. Data: 2009-01-23 16:12:53
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A widzisz, tego to akurat nie wiem, sądziłem, że ta opcja pojawiła się
    > dosłownie w ostatnim czasie.

    Nie, nie. W mBanku można od dawna, nie wiem jak w Multi.

    marekz

  • 30. Data: 2009-01-23 17:31:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 16:24:12 +0100, Baloo napisał(a):

> [...]
    > warunki gorsze niż w banku A, bo bank A ma tak skonstruowaną umowę, że
    > całkowita spłata kredytu zupełnie się nie opłaca.

    Czyli, na rynku nie ma dla tych klientów lepszej oferty.

    > Nie, ale z punktu widzenia etyki biznesu (etyki, bo prawnie wszystko jest w
    > porządku) nie powinny ich rżnąć do bólu, tylko dlatego, że klient został
    > zagnany w kozi róg nie z własnej winy.

    Z punktu widzenia biznesu właśnie tak jest. Rżnąc ile się da.

    > będzie miał w nosie dobre samopoczucie banku. Poza tym nie od dziś sprawdza
    > się przysłowie, że chytry dwa razy traci. I myślę, że prędzej czy później
    > taki los spotka również BRE.

    No to juz problem BRE.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356