  • 31. Data: 2009-01-23 18:06:19
    Temat: Re: mstop.pl
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 23 sty 2009 o 18:31 GMT, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Czyli, na rynku nie ma dla tych klientów lepszej oferty.

    A Ty dalej nic nie rozumiesz :)
    Oferty sa lepsze, tylko koszty poboczne skorzystania z innej oferty sa
    wyzsze niz plusy tej oferty...

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ ]

  • 32. Data: 2009-01-23 19:30:52
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    > Bardzo możliwe jednak, że takie klauzule są niezgodne z art. 385(3) pkt
    > 8, 10 lub 19.
    > Faktycznie uzależnienie wysokości oprocentowania wyłącznie od decyzji
    > zarządu, bez podania kryteriów, oraz z jawnie wybiórczym stosowaniem się
    > do kryteriów w postaci stóp CHF, może być tak traktowane.

    Ale przeciez wiekszosc kredytow ma oprocentowanie ustalone
    "przez zarzad". Wlasciwie to jedynie (z tych dla zwyklych ludzi,
    nie wiem jak dla firm) hipoteczne sa oparte o WIBOR.
    Kredyt gotowkowy czy chocby na karcie kredytowej
    nie ma w regulaminie/umowie odwolania do WIBORu.

    Pozdrwiam,
    Marcin

  • 33. Data: 2009-01-23 20:04:38
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Marcin" <u...@u...eu> wrote in message
> [...]
    > Kredyt gotowkowy czy chocby na karcie kredytowej
    > nie ma w regulaminie/umowie odwolania do WIBORu.

    Przecież chodzi właśnie o hipoteczne.
    k.

  • 34. Data: 2009-01-23 21:33:20
    Od: g...@o...pl

    > Nie, ale z punktu widzenia etyki biznesu (etyki, bo prawnie wszystko jest w
    > porządku) nie powinny ich rżnąć do bólu, tylko dlatego, że klient został
    > zagnany w kozi róg nie z własnej winy. Tak, oczywiście, w biznesie nie ma
    > sentymentów, ale to działa też w drugą stronę. Zadowolony klient
    > przyprowadzi 10 kolejnych (znajomych), niezadowolony tyleż samo zabierze i
    > będzie miał w nosie dobre samopoczucie banku. Poza tym nie od dziś sprawdza
    > się przysłowie, że chytry dwa razy traci. I myślę, że prędzej czy później
    > taki los spotka również BRE.

    Ale dlaczego tyle osób dopiero chce się przeniesc ze Złego Banku do Dobrego
    Banku, zamiast wybrac Dobry Bank na początku albo już dawno miec wszystko do
    Dobrego Banku przeniesione? Gdyby BRE zależało na uczuciach klientów, pewnie
    obchodziłby się z nimi bardziej czule.
    Naprawdę myślicie, że BRE dwa razy traci? Profesjonalny bank na pewno z waszych
    postów dowiedziałby się, jak nie tracic, ale ten BRE jakoś je ignoruje.

  • 35. Data: 2009-01-24 00:00:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Naprawdę myślicie, że BRE dwa razy traci? Profesjonalny bank na pewno z
    > waszych
    > postów dowiedziałby się, jak nie tracic, ale ten BRE jakoś je ignoruje.

    My nie wiemy. Pokażą to wyniki BRE.

    marekz

  • 36. Data: 2009-01-24 09:15:19
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    MarekZ pisze:
    > Nie, nie dokładać. Bank proponuje pewne warunki nowym klientom (nie w
    > promocji ale na stałe, ze stałą marżą w całym okresie umownym), to chyba
    > bankowi się to opłaca. A ci starzy mają oprocentowanie o chyba około 2%
    > wyższe niż ci nowi.
    Niezupełnie. Wiesz jaką marżę dostają nowi klienci BRE biorący teraz
    kredyt w CHF? Na poziomie 3-4 p.p.

    Mniej więcej odpowiada to propozycji złożonej starym klientom, którzy
    mają oprocentowanie ustalane decyzją zarządu.

    Problem dotyczy tylko kredytów w CHF (gdyż kredyty w PLN można łatwo i
    tanio zrefinansować nawet dzisiaj - marża na poziomie 0,8 p.p.), a ci
    klienci BRE liczą, że bank zaproponuje im marżę rynkową jaka
    obowiązywała w momencie brania przez nich kredytów, a nie dzisiaj.

    Ja się nie dziwię, że bank nie chce zaproponować takich warunków, gdyż
    musiałby do tych kredytów dopłacać*. Z drugiej strony lichwiarska
    propozycja banku odbije się i na jego wizerunku i jeszcze bardziej na
    wynikach (które już teraz są złe). Każdy taki klient ze względu na
    koszty refinansowania nie może przenieść kredytu hipotecznego, ale
    przeniesie wszystkie inne produkty do konkurencji oraz namówi wszystkich
    znajomych, aby zrobili to samo.

    IMHO bank powinien wypośrodkować swoją ofertę między warunkami obecnymi
    i tymi z momentu brania kredytu. Ja bym określił marżę w CHF na poziomie
    około 2 p.p. jako uczciwą i jednocześnie nie narażającą banku na straty.

    * Banki udzielając kredytu hipotecznego np. na 30 lat nie pożyczają CHF
    na rynku międzybankowym również na 30 lat (gdyż tak długich pożyczek nie
    ma), ale na znacznie krótszy okres czasu. W efekcie muszą takie kredyty
    co jakiś czas rolować. W obecnej sytuacji rynkowej wiadomym jest, że
    banki nie pożyczają sobie CHF przy zastosowaniu tylko LIBOR-u, ale płacą
    więcej np. LIBOR + 1,5 p.p. Nie można więc oczekiwać, że teraz pożyczą
    te pieniądze klientom przy oprocentowaniu LIBOR + 1 p.p. (pomijam dla
    uproszczenia dochody ze spreadu, cross-sellingu itp.). Oczywiście obecna
    sytuacja rynkowa nie będzie trwała 30 lat, ale bank "musi zarabiać"...

  • 37. Data: 2009-01-24 10:14:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 19:06:19 +0100, Brzezi napisał(a):

    > A Ty dalej nic nie rozumiesz :)
    > Oferty sa lepsze, tylko koszty poboczne skorzystania z innej oferty sa
    > wyzsze niz plusy tej oferty...

    Ależ ja rozumiem, że dla tych klientów nie ma lepszej oferty.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 38. Data: 2009-01-24 19:55:38
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tymi z momentu brania kredytu. Ja bym określił marżę w CHF na poziomie
    > około 2 p.p. jako uczciwą i jednocześnie nie narażającą banku na straty.

    Generalnie bardzo dobrze to ująłeś i pozostaje mi się z tym zgodzić. Bank
    powinien wypośrodkować ofertę, czyli żreć łyżką a nie chochlą.

    marekz

  • 39. Data: 2009-01-24 20:00:50
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Jeszcze dodam, że przykładowo w lipcu 2004 mój WWJ w PLN miał efektywną
    marżę do WIBOR-3M około 2,9%. Obecnie ma 5,4%, więc styl działania BRE widać
    jak na dłoni także w przypadku PLN.

    marekz

  • 40. Data: 2009-01-24 21:20:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w wiadomości

    > Ależ ja rozumiem, że dla tych klientów nie ma lepszej oferty.

    Rozmowa z Tobą przypomina mi rozmowę z moim 90-letnim dziadkiem z początkami
    demencji starczej.