  • 1. Data: 2009-01-21 14:00:55
    Temat: Kredyt mieszkaniowy CHF.
    Od: b...@g...com

    Wystąpiłem o kredyt 400 - 430 tys. pln na zakup i wykonczenie
    mieszkania. W
    moim przypdaku LTV to 100%. Dochod netto wszystkich kredytobiorcow (ja
    i zona)
    to ok. 9200 - 9800 netto.

    W DB dostałem decyzję na CHF na kwotę 436000 PLN, prowizja 2%, 3.5%
    ubezpieczenie brakujacego wkladu, marża 2,8% (z programem DB Inwestuj
    przyszlosc zejdą do 2,2%). Z tymze opcja oszczedzania poprzez ich
    program
    srednio mi sie podoba wiec raczej nie rozwazam takiej mozliwosci.

    Czy to optymalne warunki w tym okresie?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    bazeusz

  • 2. Data: 2009-01-21 15:14:34
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy CHF.
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    b...@g...com wrote:
> [...]
    > program
    > srednio mi sie podoba wiec raczej nie rozwazam takiej mozliwosci.

    Sprawdz jeszcze Eurobank - ale raczej dostaniesz cos podobnego.
    Niestety, ale czasy prowizji 0 marzy 1%, ltv 1.0 juz raczej szybko nie wroca
    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-01-21 17:25:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Raczej złodziejskie - lepiej kupic mniejsze lub/i tańsze mieszkanie, żeby tego
    ubezpieczenia od brakujacego wkładu nie płacić.

    No ale pewnie wiesz swoje i świat się potem dziwi, że kryzys...
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-01-21 20:48:22
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 21 Sty, 15:00, b...@g...com wrote:
> [...]
    > program
    > srednio mi sie podoba wiec raczej nie rozwazam takiej mozliwosci.

    Od dzisiaj w DB aby dostać kredyt w CHF na 100 LTV trzeba zarabiać 12
    k netto . W tym świetle ta propozycja nie wydaje się zła ...

    --
    pozdrawiam,

    Erazmus

  • 5. Data: 2009-01-21 21:07:51
    Od: "Paweł" <P...@g...pl>

    Jesteś masochistą?! Czy też dopiero się obudziłeś z hibernacji? Tylko
    ostatni szaleniec może brać teraz kredyt na mieszkanie w CHF. I to jak
    minimum z 2 powodów. Jeden to że mieszkanie tanieją i to mocno. Twoje za 450
    000 pod koniec roku może kosztować 350 000. Drugi, że CHF gwałtownie rośnie
    i twój kredyt na 450 000 pod koniec roku wyniesie 600 000. A ponieważ
    wartość mieszkania nie pokryje kredytu to bank zażąda dodatkowego
    zabezpieczenia na 250 000. Masz co zastawić? Nie? No to bank może puścić
    twoje mieszkanie za 70% czyli 250 000 minus prowizja komornicza, więc
    będziesz bez mieszkania ale za to z długiem 400 000. Powodzenia.

  • 6. Data: 2009-01-21 21:13:21
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > twoje mieszkanie za 70% czyli 250 000 minus prowizja komornicza, więc
    > będziesz bez mieszkania ale za to z długiem 400 000. Powodzenia.

    Nierealne jeśli będzie płacił raty w terminie.
    Wyjaśnij jaki bank miałby interes z takiego procederu?

  • 7. Data: 2009-01-21 21:44:16
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Paweł" <P...@g...pl> napisał

    > Jeste? masochist??! Czy też dopiero się obudziłe? z hibernacji? Tylko
    > ostatni szaleniec może brać teraz kredyt na mieszkanie w CHF.

    Mylisz się kolego. Kredyt przy bardzo wysokim kursie franka to marzenie
    każdego kredytobiorcy. Dlatego banki niechętnie ich teraz udzielają ;-)

    > Drugi, że CHF gwałtownie ro?nie

    Teraz. Kto powiedział, że to będzie trwało wieczność? Za jakiś czas może
    słabnąć i prawdopodobnie będzie, jak to zresztą miało miejsce
    niejednokrotnie w historii (choćby parę lat temu). A wtedy automatycznie
    spada kapitał w PLN'ach.

    > i twój kredyt na 450 000 pod koniec roku wyniesie 600 000.

    Żeby tak było, frank musiałby podskoczyć do ponad 4 zł.

> [...]
    > może pu?cić twoje mieszkanie za 70% czyli 250 000 minus prowizja
    > komornicza, więc będziesz bez mieszkania ale za to z długiem 400 000.

    Bzdury pleciesz. Wiesz, że dzwony biją, ale nie wiesz, w jakim kościele.
    Jeśli płaci w terminie raty, to nikt nie ma prawa sprzedawać jego mieszkania
    (tym bardziej, iż z każdą spłatą kapitału, mieszkanie staje się w coraz
    większej części jego własnością), ponieważ nie ma do tego żadnych podstaw.
    Zabezpieczenie kredytu w takiej sytuacji to rzecz wtórna. Może być zresztą
    nie tylko w postaci dodatkowej hipoteki, ale w postaci dodatkowych
    (zazwyczaj niewielkich, bo banki zawierają umowy grupowe z TU) opłat
    miesięcznych.

  • 8. Data: 2009-01-21 22:54:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > twoje mieszkanie za 70% czyli 250 000 minus prowizja komornicza, więc
    > będziesz bez mieszkania ale za to z długiem 400 000. Powodzenia.

    co za bzdury...

    drzewa nie rosną do nieba, obecny kurs franka to marzenie dla
    kredytobiorcy, niestety banki niechętnie udzielają kredytu w tej walucie....

    po co te przeliczenia?
    bierzesz pod uwagę ile masz do spłacenia w CHF, nie przeliczasz całego
    kredytu na PLN, bo po co? ten kredyt jest zbyt tani, aby go nadpłacać!!!

    mieszkania tanieją? i co z tego, ma to znaczenie dla kogoś kto kupił i
    za rok będzie chciał sprzedać! on ryzykuje, ale 99% kleintów kupuje
    mieszkania, aby w nich długo (nierzadko) całe życie mieszkać...jakie
    znaczenia ma dla nich obecna wartość mieszkania? cały czas mieszkają w
    tym samym miejscu!!!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2009-01-22 10:47:46
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Np. niemiecki bank.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-01-22 10:50:36
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Własnie udowodniłeś, że poza pewną pulą mieszkań niesprzedawalnych do tej pory (bo
    okna wychodzą na za słoną zupę) żaden własciciel o zdrowych zmysłach nie sprzeda
    taniej niz do tej pory, co przeczy prognozie spadku cen.
    JaC

    -----