    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mstop.pl
    Date: Fri, 23 Jan 2009 16:23:21 +0100

    wiadomości news:1r8ydmtarq0y7$.dlg@oldfield.org.pl...

    > No to czemu kredytobiorcy nie przeniosą kredytu do innego banku?

    Część kredytobiorców zapewne przeniosła. Część nie może tego zrobić, bo na
    skutek zmian kursowych i zaostrzeń po Rekomendacji S zapewne nie posiadają
    obecnie zdolności kredytowej (co jak doskonale wiadomo nie ma żadnego
    przełożenia na realne zdolności do spłaty zobowiązań).

    > I jeszcze może mają dokładać do klientów?

    Nie, nie dokładać. Bank proponuje pewne warunki nowym klientom (nie w
    promocji ale na stałe, ze stałą marżą w całym okresie umownym), to chyba
    bankowi się to opłaca. A ci starzy mają oprocentowanie o chyba około 2%
    wyższe niż ci nowi. I przy przechodzeniu nie dostają oferty takiej jak nowi,
    tylko efektywnie taką samą jak mają teraz, tylko formalnie inaczej
    wyliczoną. Przejście takie jest szaleństwem, bo im ta wysoka marża zostanie
    na zawsze, a LIBOR już spadaćnie będzie.

    Mogą pewnie wziąć nowy kredyt o ile mają zdolność i zapłacić za nowy wpis
    hipoteki, za wykreślenie poprzedniej, prowizję za kredyt, unosić się
    świstków itd. Upierdliwy wariant i kosztowny.

    > Czyli - jednak obecna oferta jest najlepszą dla nich.

    Dobra, ja pasuję. Wątek i tak nie wzbudza większego zaintteresowania.

    marekz