  • 11. Data: 2004-04-12 11:13:14
    Temat: Re: mbank nie przyjmuje ?
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > ponieważ nie ma takiego banku jak PKO SA, więc autorowi chodzi zapewne o
    > PKO BP S.A a nie Pekao S.A.
    >
    > ;)

    poprawiam sie :)
    to PKO BP SA czy PEKAO SA?

  • 12. Data: 2004-04-12 11:57:02
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "david" <d...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

    > ponieważ nie ma takiego banku jak PKO SA, więc autorowi chodzi zapewne o
    > PKO BP S.A a nie Pekao S.A.

    Nastepny madralinski...
    Akurat oba te banki maja rachunki walutowe i zlowkowe wiec co wnosi twoj
    post oprocz czepialstwa?

    Juz to bylo wyjasniane w tej grupie ze JEST taki bank, ku utrapieniu
    czepialskich.
    Dla ulatwienia dodam, ze ten bank uzywa tez nazwy PeKaO SA, ale NIE JEST to
    jedyna prawidlowa nazwa tego banku...

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-04-12 13:02:22
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > Akurat oba te banki maja rachunki walutowe i zlowkowe wiec co wnosi twoj
    > post oprocz czepialstwa?
    to że to są DWA RÓŻNE banki, a często ich nazwy używane są zamiennie co
    jest poważnym błędem. Bank BGŻ też prowadzi rachunki walutowe - czy to
    znaczy, że mam na niego mówić PKO ???

    > Dla ulatwienia dodam, ze ten bank uzywa tez nazwy PeKaO SA, ale NIE JEST to
    > jedyna prawidlowa nazwa tego banku...
    a jaka jest ??? to że napiszesz PeKaO S.A., Pekao S.A. w niczym nie
    zmienia faktu że chodzi o jeden i ten sam bank, natomiast PKO BP S.A.
    czy też inaczej PKO Pank Polski S.A. analogicznie nie zmienia faktu że
    jest to również bank tyle że INNY !!!

    Twoją wypowiedź, że się tylko czepiam mogę porównać do niektórych
    "mądrych" autorów tekstów prasowych, dla których wszystkiekarty
    płatnicze to karty kredytowe. I nijak nie można ich przekonać, że
    istnieją takie wynalazki jak karta debetowa, kredytowa, obciążeniowa czy
    inne... przecież wszystkimi można płacić ...

    pozdr
    david

  • 14. Data: 2004-04-12 15:00:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > to że to są DWA RÓŻNE banki, a często ich nazwy używane są zamiennie co
    > jest poważnym błędem.

    W tym wtypadku akurat nie bylo to zadnym bledem

    > Bank BGŻ też prowadzi rachunki walutowe - czy to
    > znaczy, że mam na niego mówić PKO ???

    Eeeee, temu panu juz dziekujemy...
    Ciach bzdety.

    --
    Pozdrowienia

  • 15. Data: 2004-04-13 08:15:43
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 12 Apr 2004 13:57:02 +0200, "Slawek Kos" <s...@p...com> wrote:

    >Juz to bylo wyjasniane w tej grupie ze JEST taki bank, ku utrapieniu
    >czepialskich.
    >Dla ulatwienia dodam, ze ten bank uzywa tez nazwy PeKaO SA, ale NIE JEST to
    >jedyna prawidlowa nazwa tego banku...

    Czy pekao kiedykolwiek uzywa w stosunku do siebie nazwy PKO ?
    Jesli tak to podaj przyklad (ale jakis aktualny, a nie sprzed 20 lat). A jesli
    nie, to przestan wymyslac i czepiac sie goscia, ktory slusznie probowal
    sprostowac nieprecyzyjne pytanie.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 16. Data: 2004-04-13 09:21:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jesli
    > nie, to przestan wymyslac i czepiac sie goscia, ktory slusznie probowal

    Owszem, bylo to podawane tutaj (nie bede za ciebie googlowal, bo mi sie nie
    chce, jesli nie wierzysz to trudno) pod jaka nazwa ten bank jest
    zarejestrowany w sadzie. I NIE JEST to nazwa PeKaO. A prawidlowo wykonany
    skrot tej nazwy (wedlug regul naszego jezyka, w ktorym rosyjskie skroty typu
    WnieszIntOrg NIE SA prawidlowe) to wlasnie PKO S.A.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 17. Data: 2004-04-13 10:08:11
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Slawek Kos napisał:

> [...]
    > skrot tej nazwy (wedlug regul naszego jezyka, w ktorym rosyjskie skroty typu
    > WnieszIntOrg NIE SA prawidlowe) to wlasnie PKO S.A.

    Mało ważne, czy ten skrót utworzony w 100% wg reguł naszego jezyka
    (a MZ nie jest) istotne jest,
    że nie jest pod tą nazwą jednoznacznie rozpoznawalny.

    Jeśli napiszę, że okradli mnie złodzieje z BRE S.A. albo PZU S.A.
    to też nie będzie bez znaczenia, że podałem prawidłowy skrót
    firmy, która mnie okradła,
    (Barachło Rozmaite Exportowe Sławek Akoski
    Popaprany Zakład Usługowy Sławek Akoski)
    bo wszystkim przyjdą na myśl zupełnie inne firmy.

    pzdr, St.

  • 18. Data: 2004-04-13 12:02:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mało ważne, czy ten skrót utworzony w 100% wg reguł naszego jezyka
    > (a MZ nie jest) istotne jest,
    > że nie jest pod tą nazwą jednoznacznie rozpoznawalny.

    Gdyby byl rozpoznawalny jednoznacznie pod nazwa PeKaO SA to by nie bylo tej
    dyskusji.
    Widocznie bank sam nie zadal sobie trudu by byc jednoznacznie
    rozpoznawalnym. Jego sprawa.

> [...]
    > (Barachło Rozmaite Exportowe Sławek Akoski
    > Popaprany Zakład Usługowy Sławek Akoski)
    > bo wszystkim przyjdą na myśl zupełnie inne firmy.

    Co komu przychodzi na mysl to juz jego problem. Mnie na przyklad wcale na
    mysl nie przyszlo ze probowales wyslac pod moim adresem jakas
    zlosliwosc...;-)
    Z faktu ze jakas grupa osob uwaza ze powinno sie nazywac ten bank PeKaO SA
    nie wynika jakiekolwiek uprawnienie do "nawracania" innych na ta wiare, tak
    dlugo poki nie istnieja jakies obiektywne przyczyny.
    Wlasnie sobie wyguglalem (tacy jestescie upierdliwi w tym upieraniu sie przy
    braku swej racji ze sie poswiecilem...;-):
    ===cytat===
    >No bo tak sie ten bank nazywa, ze Statutu:
    >
    >§ 2
    >1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna".
    >2. Bank używa skrótu firmy: "Bank Polska Kasa Opieki S.A.".
    ===koniec cytatu===
    Skoro ten bank nie stwierdzil ze uzywa nazwy PekaO SA to nie ma podstaw do
    twierdzenia, ze jest to jego jedyna prawidlowa nazwa. Czyli mozna uzywac
    innych prawidlowych np Bank PKO SA.
    Tyle.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 19. Data: 2004-04-13 13:38:06
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Slawek Kos napisał:

    > Gdyby byl rozpoznawalny jednoznacznie pod nazwa PeKaO SA to by nie bylo tej
    > dyskusji.
    Tia, akurat pod TĄ nazwą jest jednoznacznie identyfikowany.

    > Widocznie bank sam nie zadal sobie trudu by byc jednoznacznie
    > rozpoznawalnym. Jego sprawa.
    Jak dotąd nie ma żadnej możliwości zabronienia innym podmiotom,
    by nie miały nazwy której skrót będzie brzmiał identycznie.
    Poza tym wywracasz kota ogonem, zawsze znajdą się osoby
    dla których Rover to nie samochód a delfin to ryba.

    > Co komu przychodzi na mysl to juz jego problem. Mnie na przyklad wcale na
    > mysl nie przyszlo ze probowales wyslac pod moim adresem jakas
    > zlosliwosc...;-)
    A nawet gdyby Ci przyszło, to już Twój problem ;-)

    > Z faktu ze jakas grupa osob uwaza ze powinno sie nazywac ten bank PeKaO SA
    > nie wynika jakiekolwiek uprawnienie do "nawracania" innych na ta wiare, tak
    > dlugo poki nie istnieja jakies obiektywne przyczyny.

    Aha, więc w Twojej obiektywnej ocenie
    podobieństwo PKO SA do PKO BP SA jest wyłącznie subiektywne ;-P

    > Wlasnie sobie wyguglalem (tacy jestescie upierdliwi w tym upieraniu sie przy
    > braku swej racji ze sie poswiecilem...;-):
    > Skoro ten bank nie stwierdzil ze uzywa nazwy PekaO SA

    Nie, w Statucie nie stwierdził, ale powszechnie jej używa
    http://www.pekao.com.pl/g/PL/menu/logo.gif
    A gdzie używa PKO SA?

    > to nie ma podstaw do twierdzenia, ze jest to jego jedyna
    > prawidlowa nazwa. Czyli mozna uzywac
    > innych prawidlowych np Bank PKO SA.

    A pewnie, że karalne to nie jest ;-)
    możesz jeszcze używać np. UCI S.p.A.PL,
    jak ktoś Cię nie zrozumie, to jego problem nie Twój,
    w końcu nikt nie ma obowiązku wyrażać sie zrozumiale.
    Niektórzy nawet im bardziej bełkoczą tym większy poklask zyskują ;-)))

    > Tyle.
    No to też tyle.

    > Pozdrowienia
    > ---
    > Slawek Kos --> s...@p...com

    & St.

  • 20. Data: 2004-04-14 05:39:32
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Tia, akurat pod TĄ nazwą jest jednoznacznie identyfikowany.

    Pod ta owszem, ale mowa byla o innej.
    Zbaczasz z tematu

    > Jak dotąd nie ma żadnej możliwości zabronienia innym podmiotom,
    > by nie miały nazwy której skrót będzie brzmiał identycznie.

    I o to wlasnie chodzi.
    Dziekuje, ze przyznales mi wreszcie racje...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---