  • 1. Data: 2004-04-11 10:33:01
    Temat: Witam - pytanie o fundusze (?)
    Od: Fiji <f...@o...spam_won.pl>

    Witam

    Przepraszam jesli NTG, ale wydaje mi sie ze tutaj powinienem zadac to
    pytanie. Prosze wskazac mi jakas strone www, lub inne miejsce gdzie
    moglbym dowiedziec sie wiecej o III filarze. Mysle o jakims funduszu
    inwestycyjnym - mam niewiele ponad 20 lat i chcialbym zaczac odkladac
    gdzies pieniadze (i tutaj mam dylemat, czy na emeryture, czy zalozyc
    10-15 letni okres skladania). Przyznaje ze w 'tych sprawach' jestem
    calkiem zielony a kazdy FI atakuje procentami, stopami itd.
    Do tej pory myslalem o Commercial Union Indywidualny Program
    Inwestycyjny - mysle o strategii 'stabilnego wzrostu' lub
    'zrownowazonej' i na razie wplaty rzedu ok 200zl miesiecznie.
    Czy w moim przypadku ma to w ogole sens czy powinienem poszukac czegos
    innego?

    Dziekuje

    --
    Pozdrowienia,
    F I J I

  • 2. Data: 2004-04-11 11:18:42
    Temat: Re: Witam - pytanie o fundusze (?)
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Uzytkownik "Fiji" <f...@o...spam_won.pl> napisal w wiadomosci

    > pytanie. Prosze wskazac mi jakas strone www, lub inne miejsce gdzie
    > moglbym dowiedziec sie wiecej o III filarze. Mysle o jakims funduszu

    3 filar to wszystkie Twoje osobiste oszczednosci na starosc.
    Jesli jestes rozrzutny, to musisz skorzystac z zarzadcy Twoim majatkiem
    Jesli jestes rozsadny sam bedziesz o tym decydowal
    Nie licz na zadne kokosy. Na starosc bedziesz mial tyle realnie ile sobie
    odlozysz.
    Mozesz zrobic lokate pieniezna (w banku, czy funduszu), kupic zloto, ziemie,
    akcje,....

  • 3. Data: 2004-04-11 11:47:49
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Fiji" <f...@o...spam_won.pl> napisał:
    > gdzies pieniadze (i tutaj mam dylemat, czy na emeryture, czy zalozyc
    > 10-15 letni okres skladania).

    Dobrze wybraleś. Fundusze są do tego najlepsze.

    > - mysle o strategii 'stabilnego wzrostu' lub
    > 'zrownowazonej' i na razie wplaty rzedu ok 200zl miesiecznie.

    Przy długim okresie oszczędzania (10 lat i wiecej), to wybierz lepiej fundusze
    agresywne fundusze (najlepiej pare różnych FI, różnych TFI). Oczywiscie nie
    wszystko w FA.

    wiecej o profilach poczytaj sobie tu:
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/
    http://co.multibank.pl

    > Czy w moim przypadku ma to w ogole sens czy powinienem poszukac czegos
    > innego?

    Tak. Jesli wybierzesz np. CU to bedziesz uwiazany do jednego TFI i do tego
    bedziesz płacił prowizje.
    Dlatego o wiele lepszy jest SFI w mBanku lub CO w MultiBanku. Atutem jest zakup
    bez prowizji, różne TFI oraz możliwość konwertowania jednostek z jednego FI na
    drugie (w razie zmiany warunków na rynku) takze bez prowizji. Sam bedziesz mogł
    sobie ustalać kwotę i sam wybierac TFI.

    Mozesz tez zaczekać na ofertę IKE (indyw. konta emerytalne - bez podatku)...
    Podobno ustawa ma wejsc w zycie w czerwcu.

  • 4. Data: 2004-04-11 13:57:48
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c5bb8t$3ju$...@n...onet.pl,
    ~WD <j...@c...barg.sv>:

> [...]
    > jednostek z jednego FI na drugie (w razie zmiany warunków na rynku)
    > takze bez prowizji. Sam bedziesz mogł sobie ustalać kwotę i sam

    POtwierdzam. SZczegoly poczytaj na Forum mBanku w watkach z tytulami "SFI"

    --
    Robert

  • 5. Data: 2004-04-13 13:12:35
    Od: "Joaśka" <j...@o...pl>

    Jęśli jesteś zainteresowany systematyczneym oszczędzaniem przez dłuższy okres
    czasu, a nie chcesz aby to było ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym,
    interesującą propozycją są programy inwestycyjne, w których dodatkową zaletą
    są wpłaty bez pobierania opłaty manipulacyjnej. Wspomnianą opłatę ponosi się
    tylko raz - przy wejsciu do programu, natomiast wszystkie wpłaty miesięczne
    (której wysokość ustała się przy zakupie funduszu) są zwolnione z opłat
    manipulacyjnych - pieniądze zainwestowane pracują w 100%. Sposród kilku
    funduszy mozna wybrać dla siebie najlepszy i najlepiej uwzględniający poziom
    ryzyka jaki możemy ponieść - choć tak naprawdę przy inwestycjach
    długoterminowycgh, ryzyko takie jest minimalne.
    mBank posredniczy w sprzedaży funduszy inwestycyjnych od których - zgodnie ze
    statutami poszczególnych funduszy- pobiera się odpowiednie opłaty
    manipulacyjne. Przekonanie osób, iż za pośrednictwem mBanku zakup funduszy
    jest zwolniony z wszelkich opłat manipulacyjnych jest błędne. Proszę zapoznać
    się dokładnie z regulaminem mBanku dot. supermarketu funduszy, a w
    szczególności z 8 paragrafem tegoż regulaminu.
    Jeśli więcej chciałbyś wiedzieć o progarmach, które są sympatycznym
    połączeniem skarbonki i funduszu inwestycyjnego - skontaktuj się ze mną na
    prywatnego maila, a chętnie pomogę. Pozdrawiam - Joaśka

  • 6. Data: 2004-04-13 14:30:10
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Joaśka" <j...@o...pl> napisał:
    > mBank posredniczy w sprzedaży funduszy inwestycyjnych od których - zgodnie ze
    > statutami poszczególnych funduszy- pobiera się odpowiednie opłaty
    > manipulacyjne.

    Bzdura.

    > Przekonanie osób, iż za pośrednictwem mBanku zakup funduszy
    > jest zwolniony z wszelkich opłat manipulacyjnych jest błędne.

    Nie ma prowizji za nabycie/odkupienie/konwersje.

    > Jeśli więcej chciałbyś wiedzieć o progarmach, które są sympatycznym
    > połączeniem skarbonki i funduszu inwestycyjnego - skontaktuj się ze mną na
    > prywatnego maila, a chętnie pomogę. Pozdrawiam - Joaśka

    Tia.... Zapoznaj sie lepiej z oferta konkurencji zanim znowu zaczniesz opowiadac
    takie głupoty ;P

  • 7. Data: 2004-04-14 04:46:31
    Od: "Joaśka" <j...@o...pl>

    > Paragraf 8 punkt 2 REGULAMINU korzystania z usług supermarketu z funduszami
    mówi:
    "Klient ponosi koszty opłat i prowizji należnych Funduszom z tytułu
    dokonywanych transakcji, zgodnie ze Statutami oraz innymi regulacjami
    obowiązującymi w Funduszach".
    Bez komentarza!!!!

  • 8. Data: 2004-04-14 08:02:24
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    0...@n...onet.pl,
    Joaśka <j...@o...pl>:
> [...]
    > "Klient ponosi koszty opłat i prowizji należnych Funduszom z tytułu
    > dokonywanych transakcji, zgodnie ze Statutami oraz innymi regulacjami

    No i w statutach jest okreslone, ze TFI moze zwolnic niektore drogi
    dystrybucji od prowizji - wlasnie taka podstawowa zasada obowiazuje w SFI
    oraz CO - jest ona warunkiem koniecznym przystapienia funduszu do SFI na
    drodze negocjacji.

    A "bez komentarza" to sie nalezy za twoje reklamowanie wlasnych uslug
    zarobkowych na grupie a szczegolnie za zuchwale wypaczanie faktow o
    konkurencji.

    --
    Robert