    From: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank nie przyjmuje ?
    Date: Tue, 13 Apr 2004 14:02:33 +0200

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0c6c.00000262.407bbc0b@newsgate.onet.pl...

    > Mało ważne, czy ten skrót utworzony w 100% wg reguł naszego jezyka
    > (a MZ nie jest) istotne jest,
    > że nie jest pod tą nazwą jednoznacznie rozpoznawalny.

    Gdyby byl rozpoznawalny jednoznacznie pod nazwa PeKaO SA to by nie bylo tej
    dyskusji.
    Widocznie bank sam nie zadal sobie trudu by byc jednoznacznie
    rozpoznawalnym. Jego sprawa.

    > Jeśli napiszę, że okradli mnie złodzieje z BRE S.A. albo PZU S.A.
    > to też nie będzie bez znaczenia, że podałem prawidłowy skrót
    > firmy, która mnie okradła,
    > (Barachło Rozmaite Exportowe Sławek Akoski
    > Popaprany Zakład Usługowy Sławek Akoski)
    > bo wszystkim przyjdą na myśl zupełnie inne firmy.

    Co komu przychodzi na mysl to juz jego problem. Mnie na przyklad wcale na
    mysl nie przyszlo ze probowales wyslac pod moim adresem jakas
    zlosliwosc...;-)
    Z faktu ze jakas grupa osob uwaza ze powinno sie nazywac ten bank PeKaO SA
    nie wynika jakiekolwiek uprawnienie do "nawracania" innych na ta wiare, tak
    dlugo poki nie istnieja jakies obiektywne przyczyny.
    Wlasnie sobie wyguglalem (tacy jestescie upierdliwi w tym upieraniu sie przy
    braku swej racji ze sie poswiecilem...;-):
    ===cytat===
    >No bo tak sie ten bank nazywa, ze Statutu:
    >
    >§ 2
    >1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna".
    >2. Bank używa skrótu firmy: "Bank Polska Kasa Opieki S.A.".
    ===koniec cytatu===
    Skoro ten bank nie stwierdzil ze uzywa nazwy PekaO SA to nie ma podstaw do
    twierdzenia, ze jest to jego jedyna prawidlowa nazwa. Czyli mozna uzywac
    innych prawidlowych np Bank PKO SA.
    Tyle.

    --
    Pozdrowienia