    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <5fd70fb2$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd73804$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    Date: Fri, 25 Dec 2020 09:53:52 +0100

    On 2020-12-23, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Pytanie tylko, czy bankowe apki mogą z tego korzystać, i czy korzystają?

    Mogą i korzystają.

    > Podobnie nie wierzę w bezpieczeństwo szyfrowania w wielu aplikacjach -
    > np. ostatnio, konferencyjnych, w sytuacji, gdy nie mam żadnej kontroli
    > nad używanymi kluczami (są ściągane z serwera usługodawcy) itd.

    Ale ta wiara ma niewielkie znaczenie w kontekście seryjnego włamywania
    się na aplikacje bankowe, prawda? Włamu nie dokonują agencje rządowe
    zdolne wymusić coś na podmiotach gospodarczych.

    > Z tym, że wiele razy właśnie "samo" się instalowało. Wykorzystując błędy
    > w przeglądarce czy w innym flashu. Np. demonstrowano wyciąganie danych
    > innych procesów (lub kernela) z RAMu przy użyciu JS w przeglądarce.
    > Problemy sprzętowe są trudne do załatania, zwłaszcza w telefonach, gdzie
    > każdy procent np. mocy obliczeniowej CPU jest istotny.

    Ale wtedy istotna była wersja przeglądarki, czy wersja flasha.
    No nie ma "to tamto" jak chcesz się bawić w zdalne włamy, to niestety
    nie ma złotego grala.

    > Tak piszesz, jakby nie można było uzyskać roota w żadnym takim
    > przypadku.

    Piszę, że nie można stworzyć rozwiązania generycznego, które będzie
    odporne na wersję systemu.

    > Stare powiedzenie mówi, że jeśli ktoś (człowiek) uzyska dostęp lokalny
    > do czegokolwiek, to uzyska też prawa roota. Owszem, może się zdarzyć, że
    > to w danym przypadku będzie niemożliwe. Ale chodzi o to, by w każdym
    > przypadku było to niemożliwe, albo przynajmniej niepraktyczne.

    No więc jest niepraktyczne, przynajmniej na iOS..

    > Ale wersja systemu jest ostatnia. Ostatnia wspierana. Wszędzie
    > w praktyce jednakowa.
    >>
    > Np. 4.1.2. I co wtedy?
    > No bo chyba nie myślisz, że mało ludzi takich używa?

    Myślę. Sprzęty konsumenckie wymienia się zazwyczaj co rok/dwa,
    bo tak przypada odnowienie umowy na telefon.

    Jelly Bean (4.1.x jest używany przez 0.6% urządzeń, w znakomitej
    większości są to urządzenia dedykowane (np. ebooki, czy urządzenia
    używane w przemyśle).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com