eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej › Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
  • Data: 2020-12-25 23:32:51
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 23.12.2020 o 15:13, Krzysztof Halasa pisze:

    > Absolutnie nie. Dopiero załatanie dziur dawałoby taki efekt. Niektórzy
    > producenci nie łatają naprawdę kosmicznych dziur w telefonach, które są
    > w dalszym ciągu używane. Trudno sobie chyba także wyobrazić, by takie
    > osoby miały używać nieoficjalnych wersji systemu (z łatami).

    Oczywiście masz rację w senesie technicznym. Ktoś kto zna lukę w naszym
    telefonach może się na nie włamać (zwłaszcza jeśli nie zna jej producent
    telefonu). To oczywiste. Ale czy ktoś kto zna taką lukę będzie masowo
    atakował telefony? Teoretycznie oczywiście może. Ale to spowoduje, że
    luka szybko wyjdzie na jaw i koniec "zabawy". Znacznie bardziej zyskowne
    jest trzymanie takiej luki tylko do wiadomości wybranej grupy osób i
    przeprowadzanie punktowych ataków. I to niekoniecznie na dane bankowe.
    Po prostu po kradzieży ofiara się szybko orientuje i sprawa wychodzi na
    jaw. A gdyby tak zamiast tego poznać rozmowy ważnych osób? Np.
    podsłuchiwanie Bezossa przez księcia z Arabii Saudyjskiej?
    https://niebezpiecznik.pl/post/szef-amazonu-twierdzi
    -ze-arabia-saudyjska-zhackowala-mu-iphona/

    > Podają źródło tej informacji? Nie żebym kwestionował, i nigdy z żadnym
    > Pegasusem nie miałem do czynienia - przynajmniej od tej strony :-)
    > Ale "normalnie" (nie w rozmowach z bandytami) stawki wydają się być
    > znacznie niższe.

    No i akurat teraz nie mogę tego znaleźć na niebezpieczniku ale np.
    Forbes z 2019 twierdzi, że można dostać nawet 2,5M$ za Androida i tylko
    2M$ za iPhone.
    https://www.forbes.com/sites/jeanbaptiste/2019/09/04
    /why-zerodium-will-pay-2-5-million-for-anyone-who-ca
    n-hack-android-but-only-2-million-for-an-iphone/?sh=
    4bd29a2a716b

    > Właśnie.

    I tutaj bym szukał zagrożeń dla przeciętnego człowieka. Zresztą spora
    część ludzie nie aktualizuje używanego softu nawet jeżeli te
    aktualizacje są dostępne i problem sprowadza się do jednego kliknięcia.
    Np. aktualizacja usuwająca dziurę wykorzystaną przez Wannacry była dawno
    udostępniona przez Microsoft:
    https://niebezpiecznik.pl/post/zamkniete-szpitale-i-
    zaklady-pracy-uderzenie-robaka-wannacry-i-olbrzymie-
    straty-na-calym-swiecie/

    Pozdrawiam,
    Zdzichu