  • 51. Data: 2020-12-11 13:11:41
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > No i fajn, znaczy uzyskanie klona karty sim i przejęcie
    > przeglądarki/przeglądarkowego hasła do banku wystarcza do:
    >
    > 1. Wykonania przelewu, jeśli był zatwierdzany sms-em.
    > 2. Zainstalowania nowej apki i ...

    W tym momencie mając apkę na innym urządzeniu prawie na pewno dostajesz push i masz
    szansę zareagować zanim

    > ...wykonania przelewu, jeśli był zatwierdzany apką.
    >

    > Ergo, zatwierdzanie apką nie jest bezpieczniejsze od zatwierdzania sms-em.

    Mylisz sie.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 52. Data: 2020-12-11 13:17:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 12:43, Kamil Jońca pisze:

    > Nie. System WWW nie zrobi ci "push" o aktywacji aplikacji. A telefon
    > może.

    Telefon jest dead, bo złodziej sklonował kartę sim. :)

    No owszem, jeśli apka jest na wifi, a jeszcze do tego najlepiej w
    telefonie bez karty sim, to może jest bezpieczniej. Ale wtedy to nie
    jest telefon, tylko drugi komputer, tyle że kieszonkowy.

    A i nie zawsze jesteś w zasięgu wifi.

    MJ

  • 53. Data: 2020-12-11 13:25:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Telefon jest dead, bo złodziej sklonował kartę sim. :)
    Serio? A mi się wydaje, że nie możesz co najwyżej zadzwonić po gsm.
    Ale apka będzie działać po wifi.
    Więc znowu się mylisz.

    > No owszem, jeśli apka jest na wifi, a jeszcze do tego najlepiej w
    > telefonie bez karty sim, to może jest bezpieczniej. Ale wtedy to nie
    > jest telefon, tylko drugi komputer, tyle że kieszonkowy.

    Przemyśl może jeszcze te scenariusze, pamiętając że:
    1. sim w telefonie jest potrzebny do zalogowania się do sieci operatora
    i wykonywania połaczeń
    2. aplikacje na telefonie potrzebuje raczej dostępu do Internetu, ale nie
    koniecznie po gsm, wifi mu wystarczy.
    3. wifi nie musi być od operatora.

    > A i nie zawsze jesteś w zasięgu wifi.
    Oczywiście. Ja nigdzie nie twierdzę, że aplilkacja jest 100%
    bezpieczna. Ja twierdze, ze jest bezpieczniejsza niż tylko sms.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 54. Data: 2020-12-11 14:03:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 13:11, Kamil Jońca pisze:

    > W tym momencie mając apkę na innym urządzeniu prawie na pewno dostajesz push

    Jeśli masz telefon podłączony do wifi i jesteś w zasięgu, tak. I jeśli
    śpisz z telefonem...

    > i masz
    > szansę zareagować zanim

    Czy aby na pewno "zanim"?

    MJ

  • 55. Data: 2020-12-11 14:04:21
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 10.12.2020 o 18:46, r...@k...pl pisze:
    > Pytanie: mając tam konto bez karty będę płacił

    Które konto? Bo nie dla wszystkich rodzajów jest opłata "za niemanie apki".

    --
    Alf/red/

  • 56. Data: 2020-12-11 14:10:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-11, Alf/red/ <a...@u...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Jak złodziej przejął telefon (zgaduję: w sensie smartfona, ale także w
    > sensie karty sim), i przejął hasło do konta, to po co mu jeszcze
    > aplikacja na innym telefonie?

    Zakładam (może niesłusznie) że omawiamy typowy ostatnio atak typu
    "klon karty SIM", a nie przejęcie smartfona metodą rozboju.
    Wtedy aplikacja stanowi dodatkową warstwę zabezpieczenia,
    a SMS nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 57. Data: 2020-12-11 14:25:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 14:04, Alf/red/ pisze:

    > Które konto? Bo nie dla wszystkich rodzajów jest opłata "za niemanie apki".

    A jak ktoś ma konto od praktycznie samego początku istnienia mbanku
    (chyba się to "ekonto" nazywało/nazywa, wyboru zasadniczo nie było,
    istniało coś o nazwie "emax", ale "nie dotyczy"), nigdy niczego nie
    zmieniał i nigdy nie nie miał karty - to będą go czymś obciążać czy nie?

    MJ

  • 58. Data: 2020-12-11 14:27:23
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-11, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Ale jakich danych? PESEL/imię ojca czy tam coś? To złodziej pewnie już
    > zna, skoro udało mu się uzyskać klona karty sim, to coś temu operatorowi
    > telefonicznemu chyba podał?

    No generalnie te pytania zaczynają też być odn. np posiadanych
    produktów. U operatora spotykam się też z pytaniem np. o kwotę
    ostatniej faktury.

    Jak umiesz odpowiedzieć na wszystkie pytania i wiesz wszystko
    o danym kliencie, to generalnie niezależnie od tego jakie będzie
    miał zabezpieczenia, to nic nie pomoże.

    Ale im więcej tych procedur jest, i im więcej tych danych
    musisz zgromadzić tym chyba trudniej, nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 59. Data: 2020-12-11 21:12:44
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 14:25, Michal Jankowski pisze:
    > nigdy niczego nie zmieniał i nigdy nie nie miał karty - to będą go czymś
    > obciążać czy nie?

    I jeszcze nigdy transakcji nie robił, powiesz...
    No to pewnie będą.
    Na mLinię zadzwoń, tam Ci powiedzą. Bo tych kont/taryf jest dużo. I
    jakby nie zmieniają się automatem, mój syn wciąż z izzy chodzi, choć już
    płaci PIT ;-)

    --
    Alf/red/

  • 60. Data: 2020-12-11 22:16:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

> [...]
    > Na mLinię zadzwoń, tam Ci powiedzą. Bo tych kont/taryf jest dużo. I
    > jakby nie zmieniają się automatem, mój syn wciąż z izzy chodzi, choć
    IMO, jeśli nie ma karty, to jego zmiany nie dotyczą.

    KJ