  • 61. Data: 2020-12-11 23:51:26
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 21:12, Alf/red/ pisze:

    > I jeszcze nigdy transakcji nie robił, powiesz...

    Po co te drwiny?

    Konto założone 100 lat temu, żeby można było płacić rachunki bez
    chodzenia do banku. Doskonale się sprawdza, za darmo było/jest, to po co
    zmieniać? A karta po nic, nie każdy kolekcjonuje karty, niektórym
    wystarcza jedna.

    Tak, wiem, teraz wszystkie banki mają dostęp przez internet, to można to
    zamknąć... Tylko że to też robota - ktoś na to konto może wpłaca, jakieś
    PZ wiszą...

    MJ

  • 62. Data: 2020-12-13 20:44:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Zakładam (może niesłusznie) że omawiamy typowy ostatnio atak typu
    > "klon karty SIM", a nie przejęcie smartfona metodą rozboju.
    > Wtedy aplikacja stanowi dodatkową warstwę zabezpieczenia,
    > a SMS nie.

    Owszem, ale w przypadku SMS w dalszym ciągu mamy 2 różne kanały
    (urządzenia), które trzeba oddzielnie przejąć.

    W przypadku aplikacji wystarczy przejąć jedno urządzenie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 63. Data: 2020-12-13 21:25:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Owszem, ale w przypadku SMS w dalszym ciągu mamy 2 różne kanały
    > (urządzenia), które trzeba oddzielnie przejąć.
    >
    > W przypadku aplikacji wystarczy przejąć jedno urządzenie.

    DOBRA. I na tym zakończmy.

    Nie ma plusów dodatnich z autoryzacji apką. Jest tylko wygoda
    użytkownika i cięcie kosztów przez bank.

  • 64. Data: 2020-12-13 23:34:57
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 13.12.2020 o 21:25, _Master_ pisze:
    > Nie ma plusów dodatnich z autoryzacji apką.

    Są. Ale w całej dyskusji jesteś taki sfokusowany na swoim zarobaczonym
    andku i oszukujących bankach, że ich nie dostrzeżesz.

    --
    Alf/red/

  • 65. Data: 2020-12-14 08:09:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Krzysztof Halasa.
    On 13.12.2020 20:44 you wrote:

    > Owszem, ale w przypadku SMS w dalszym ciągu mamy 2 różne kanały
    > (urządzenia), które trzeba oddzielnie przejąć.

    Jak złodziej ma klona SMS to może się już pokusić o zmianę hasła do ST
    (skoro już załatwił sobie klona, to zakładam że złodziej jest dobrze
    przygotowany do takiej operacji).
    Więc kolejny kanał może nie być potrzebny.

    --
    Pete

  • 66. Data: 2020-12-14 10:56:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jestem NORMALNY i zauważyłem wygodę użytkownika.

    Nie interesują mnie "fokusy" propagandowe.
    Ćwierć wieku używam komputerów.

  • 67. Data: 2020-12-14 11:01:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-14 o 08:09, Pete pisze:
    > Jak złodziej ma klona SMS to może się już pokusić o zmianę hasła do ST
    > (skoro już załatwił sobie klona, to zakładam że złodziej jest dobrze
    > przygotowany do takiej operacji).
    > Więc kolejny kanał może nie być potrzebny

    Jak ktoś jest tak przygotowany to żadne apki nie pomogą. Ani SMSy.

    Mówimy o cokolwiek normalnych atakach wykorzystujących luki systemu i
    sztuczki psychologiczne. Oddzielny "kanał" ZAWSZE będzie bezpieczniejszy
    niż jedna apka do transakcji i potwierdzania.

    Trzeba mieć tego świadomość. Bo potem będą jęczenia że przecież miałem
    hiper super apkę bankowości mobilnej i mi się...

    BUAAAACCCHHHHAAAA ;-)

  • 68. Data: 2020-12-14 11:33:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-14 o 10:56, _Master_ pisze:
    > Jestem NORMALNY i zauważyłem wygodę użytkownika.
    >
    > Nie interesują mnie "fokusy" propagandowe.
    > Ćwierć wieku używam komputerów.

    Co tak mało?

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2020-12-14 13:30:44
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 14.12.2020 o 11:01, _Master_ pisze:
    > Oddzielny "kanał" ZAWSZE będzie bezpieczniejszy niż jedna apka do
    > transakcji i potwierdzania.

    Teoretycznie masz rację, ale powiedz mi proszę... czemu takie przypadki
    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-zone-naszeg
    o-czytelnika-wredni-zlodzieje-na-550701-pln-okradli/
    (data: 10.12.2020)
    trafiają się na pęczki, a analogicznych doniesień dla apki jakoś nie widać?

    PS komputerów używam od 35 lat, i co teraz?
    --
    Alf/red/

  • 70. Data: 2020-12-14 13:44:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-14, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > Mówimy o cokolwiek normalnych atakach wykorzystujących luki systemu i
    > sztuczki psychologiczne. Oddzielny "kanał" ZAWSZE będzie bezpieczniejszy
    > niż jedna apka do transakcji i potwierdzania.

    No ale w takich sytuacjach apka JEST oddzielnym kanałem.
    Przecież w przypadku typowych ataków one zleceją przelew przez ST,
    nie przez apkę. Apka wtedy służy jedynie to potwierdzenia operacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com