  • 1. Data: 2004-01-21 11:55:38
    Temat: [mBank] zablokowali mi bezprawnie rachunek
    Od: "marekder" <m...@g...pl>

    Witam grupowiczow,

    Pisze oczywiscie po rady (rowniez prawne).

    Otoz 17 grudnia 2003 mBank zablokowal mi rachunek. Niestety dowiedzialem sie o
    tym podczas mojego wyjazdu swiatecznego a wiec poza miejscem zamieszkania.
    Probowalem kupic benzyne, niestety POS odmawial przyjecia karty. Uratowalo
    mnie stare konto w PKO BP, na ktorym zostawilem zaskorniaki w postaci 100 zl -
    zostawilem telefon na stacji benzynowej i pojechalem do bankomatu.
    Na poczatku odmowa karty nie wzbudzila we mnie podejrzen, poniewaz juz raz
    odmowila posluszenstwa wraz z calym systemem mBanku. Tak wiec wkurzylem sie
    tylko delikatnie. Bylo to 26 grudnia - drugi dzien swiat.
    Na drugi dzien w sobote, gdy bankomat nadal odmawial posluszenstwa zadzwonilem
    na mLinie. NO I ZACZELO SIE.
    Zostalem poinformowany, ze na wniosek jakiegos niezidentyfikowanego urzedu
    zablokowano mi srodki na obu rachunkach, proby wydobycia od operatora kto i
    jakim prawem to zrobil otrzymalem informacje, ze muse czekac do poniedzialku
    bo takie pisma sa kierowane do ksiegowosci i tylko ona moze mi wyjasnic kto

    ablokowal. Oczywiscie zlozylem "dyspozycje" do ksiegowosci jako bardzo super

    ekstra pilna.
    Poniedzialek 26.12
    Dzwonie ok. 9 na mLinie - operatorka mowi mi ze nie wie i po 5 minutach mowi
    ze nie polaczyla sie z ksiegowoscia - mowie jej o skandalu i niewlasciwym
    traktowaniu. Ona mowi ze moge zlozyc dyspozycje - ja ze juz ja zlozylem w
    sobote. Dzwonie za pol godziny z zamiarem nie odkladania sluchawki - ten sam
    rezultat. Tym razem operator mowi ze nie udaje mu sie polaczyc z ksiegowoscia.
    Ja znow o skandalu i kategorycznie zadam wyjasnien, wiec operator probuje
    jeszcze raz - po ok. 7-10 minutach wiszenia w ciszy na sluchawce operator sie
    odzywa - rachunek zablokowal mi US za mandat-tytul egzekucyjny na 100 zl +
    koszty i odsetki 6,40. Od razu moja riposta - dlaczego zablokowali mi caly
    rachunek - wszystkie moje oszczednosci (kilka tysiecy) anie tylko ta kwote, on
    mowi ze nie wie ale juz zalatwil z ksiegowoscia ze mi odblokuja a zablokuja na
    106,40.
    I tak zrobil. O calym zablokowaniu dowiedzialbym sie wczesniej ale uzywalem
    karty kredytowej do zakupow (lojalnosciowej - waznej tylko w Auchan).

    I najlepsze. 30.12 godz. 14.28 Dzwoni do mnie KSIEGOWOSC! Ze maja zlozona
    dyspozycje i chca wyjasnic. To ja jej wyjasnilem, na co ona rozdziawila dziob
    ze nie wie kto zablokowal cale konto ale ona przeprasza.

    W tle - moja zona, ktora na takie sytuacje stresowe reaguje choroba - skutek
    angina i brak wyjazdu na sylwestra no i dziecko dwuletnie, ktore nie je
    pierwszego lepszego zarcia i nie pije byle jakich tanich soczkow bo jest
    alergiczne.

    Ja uwazam, ze mam prawo walczyc o odszkodowanie, chociaz de fakto straty
    rzeczywiste na szczescie nie byly wysokie - przychodza mi tylko do glowy
    telefony do mLinii ale mogly byc drastycznie duze.

    To nie koniec, bo US tez zawalil. Nie dostalem od nich zadnego wezwania do
    zaplaty wczesnie ani tym bardzie ze zamierzaja mi zablokowac konto!! To po
    prostu zakrawa na pokazne zarty.

    Co o tym sadzicie, moze znajdzie sie jakis prawnik wsrod was??

    Sory za przedluzanie. Z gory dziekuje za powazne rady.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-01-21 12:06:28
    Temat: Re: [mBank] zablokowali mi bezprawnie rachunek
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    marekder <m...@g...pl> wrote:
    > To nie koniec, bo US tez zawalil. Nie dostalem od nich zadnego
    > wezwania do zaplaty wczesnie ani tym bardzie ze zamierzaja mi
    > zablokowac konto!! To po prostu zakrawa na pokazne zarty.

    A co za mandat?> Taki drogowy?

  • 3. Data: 2004-01-21 12:23:37
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "marekder" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To nie koniec, bo US tez zawalil. Nie dostalem od nich zadnego wezwania do
    > zaplaty wczesnie ani tym bardzie ze zamierzaja mi zablokowac konto!! To po
    > prostu zakrawa na pokazne zarty.

    Poczytaj we Wprost, co wyrabia US, to się będziesz cieszyć, że nie nasłali
    na Ciebie brygady antyterrorystycznej i nie zlicytowali Ci domu...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-01-21 12:30:02
    Od: "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marekder <m...@g...pl> napisał(a):

    > To nie koniec, bo US tez zawalil. Nie dostalem od nich zadnego wezwania do
    > zaplaty wczesnie ani tym bardzie ze zamierzaja mi zablokowac konto!! To po
    > prostu zakrawa na pokazne zarty.

    Burdel... państwo policyjne... nie wiem jak to nazwać.

    Skąd US wiedział że masz rachunek w mBanku?
    Dostałeś jakiekolwiek pisemko z pieczątką że "dnia tego a tego... na
    podstawie takiej a takiej..." ??
    Myślałem że w tzw panstwie prawa Wysoki Sąd wydaje wyrok po czym od biedy
    idzie komornik ten wyrok wyegzekwować w postaci starego telewizora...
    może się myliłem.

    Z US dałbym sobie spokój - jeszcze zrobią z Ciebie Kluskę :)
    Ale bankowi bym nie popuścił, że na podstawie polecenia 'bliżej
    niesprecyzowanych organów' nie przedstawionego Ci nawet drogą pisemną
    zablokował konto - walnąłbym o odszkodowanie w wysokości zablokowanego salda.

    --
    Franz

  • 5. Data: 2004-01-21 12:55:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004 12:30:02 +0000 (UTC), "Franz "
    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >zablokował konto - walnąłbym o odszkodowanie w wysokości zablokowanego salda.

    IMHO bank powinien po prostu wykonac przelew należności i tyle.
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2004-01-21 12:55:16
    Od: "marekder" <m...@g...pl>

> [...]
    >zablokował konto - walnąłbym o odszkodowanie w wysokości zablokowanego salda.

    Mandat byl zwykly drogowy, US wyslal do banku tytul egzekucyjny na 106,40 zl
    ale zapomnial mnie o tym wogole poinformowac (najpierw powinien dac jakis
    termin do zaplaty a potem blokowac a tu nic). Bank oczywiscie musi zablokowac
    ale nie cale konto!!! zreszta przyznala to pani z ksiegowosci.

    To ze nie przepuscic to tak chce ale jak to zrobic - sad cywilny, gospodaerczy
    jak pisac pozew itp.??

  • 7. Data: 2004-01-21 12:56:32
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Burdel... państwo policyjne... nie wiem jak to nazwać.
    >
    > Skąd US wiedział że masz rachunek w mBanku?

    Pewnie podał na picie. A US ma obowiazek sciagac przez swoich komorników
    naleznosci wobec skarbu Panstwa zlecone przez inne instytucje. W tym
    przypadku - policje. Niezaplacony w terminie mandat = egzekucja z dochodów.
    Takie w Polsce jest prawo.
    Jesli marekder chcial sobie powalczyc z policja mógl w ogóle nie przyjmowac
    mandatu i sadzic sie w sadzie grodzkim. JAk mandat przyjal to przyznal sie
    do winy i zobowiazal zaplacic dobrowolnie.To MANDAT jest WEZWANIEM DO
    ZAPLATY. Nie zaplacil dobrowolnie - to mu sciagnieto.
    I tyle.
    Tak to dziala w calej Europie - nie tylko w Polsce. Daremne zale ... A
    wzruszajace opowiastki o zonie i dzieciach to moze jednak na inna grupe sie
    nadaja.

    --
    SQLwysyn

  • 8. Data: 2004-01-21 12:56:39
    Od: "marekder" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    >Poczytaj we Wprost, co wyrabia US, to się będziesz cieszyć, że nie nasłali
    >na Ciebie brygady antyterrorystycznej i nie zlicytowali Ci domu...

    Na szczescie nie mam mieszkania - wynajmuje :-)

  • 9. Data: 2004-01-21 13:01:36
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Użytkownik "marekder" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Poczytaj we Wprost, co wyrabia US, to się będziesz cieszyć, że nie nasłali
    > na Ciebie brygady antyterrorystycznej i nie zlicytowali Ci domu...

    A także zainteresuj się uprawnieniami jakie SLD niedawno przyznało
    inspektorom skarbowym...

  • 10. Data: 2004-01-21 13:12:49
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Tak to dziala w calej Europie - nie tylko w Polsce. Daremne zale ... A
    > wzruszajace opowiastki o zonie i dzieciach to moze jednak na inna grupe
    sie
    > nadaja.

    Oczywiście blokadę CAŁEGO rachunku, a nie kwoty manadatu tendencyjnie
    pomijasz, bo Ci się teoria rozsypie ;-))) W "całej Europie" blokują rachunek
    na kilka dni z powodu egzekucji mandatu na kwotę 100 PLN ?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn