  • 1. Data: 2015-02-07 10:59:52
    Temat: mBank pogniewał się na mój komputer.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Nowy mBank nagle przestał mi działać.
    Po zalogowaniu migało (może 1/3s, a czasem wcale) prawidłowe okno i potem
    biały ekran z 2 linijkami tekstu na środku, że jakiś transfer do mojego
    komputera się nie udał i że pewnie jakiś serwer proxy coś zablokował, albo
    mam złe ustawienia przeglądarki (XP, Firefox). Kazał nacisnąć chyba Ctrl F5
    aby spróbować ponownie. W ten sposób wpadałem w niekończącą się pętlę
    kolejnych logowań, ze świadomością, że jestem zalogowany i nie mam jak się
    wylogować.
    Inne strony, inne banki działały nadal prawidłowo.

    Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Problem w tym, że nie wiem co to
    serwer proxy i gdzie go szukać, aby coś odblokować, a ustawień przeglądarki
    nie ruszałem od roku. Próbowałem coś w ustawieniach mieszać, ale bez skutku.
    Po kilku dniach przyszło mi do głowy aby wyczyścić całą historię
    przeglądania przeglądarki i to pomogło.

    Ktoś potrafi jakoś tak na chłopski rozum powiedzieć co to mogło być.

    Mi się wydaje, że to pośredni skutek przerostu formy nad treścią, że stara
    strona nie wyłączyła by mnie na kilka dni.
    P.G.

  • 2. Data: 2015-02-07 11:15:26
    Temat: Re: mBank pogniewał się na mój komputer.
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > wylogować.
    > Inne strony, inne banki działały nadal prawidłowo.

    Miałem kilka dni temu dokładnie to samo na Firefoxie. Nie pomogło usunięcie
    jedynie ciasteczek mbanku, dopiero usuniecie wszystkich cookies sprawiło że
    logowanie się udało.

  • 3. Data: 2015-02-07 13:11:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 10:59:52 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    Zmień sobie na ISO.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2015-02-07 13:12:13
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > komputera się nie udał i że pewnie jakiś serwer proxy coś zablokował, albo

    [...]

    > Ktoś potrafi jakoś tak na chłopski rozum powiedzieć co to mogło być.

    Serwis transakcyjny BRE to teraz taka aplikacja działająca w środku
    przeglądarki. Komunikuje się z serwerami banku, które odsyłają do
    przeglądarki fragmenty tej aplikacji - jako JavaScript. Jeżeli któryś
    fragment aplikacji (któreś wywołanie zwracające JavaScript) odeśle kod,
    którego się nie da wykonać (np. odpowiedź się zwróci do połowy, albo kod
    pochodzi z poprzedniej wersji aplikacji), to cała ta aplikacja po stronie
    przeglądarki się rozsypuje. Ogólnie może przestać działać cała albo mogą
    przestać działać niektóre funkcjonalności.

    Z Twojego opisu wynika, że przeglądarka zapamiętała w historii przeglądania
    (w sensie w cache przeglądarki) jakiś fragment tej aplikacji mBank, który
    był uszkodzony i powodował wywalenie się całej aplikacji.

    Ogólnie uszkodzony fragment mógł się tam pojawić z różnych powodów, np. ze
    względu na nieprawidłowe wdrożenie nowej wersji aplikacji w banku, ze
    względu na jakieś zawirowanie sieciowe którego efektem było dostarczenie do
    przeglądarki tylko fragmentu odpowiedzi z serwera, ze względu na jakieś
    zawirowanie w Twojej przeglądarce które spowodowało tylko częściowe
    zapisanie odpowiedzi z serwera.

    Skoro taki problem zgłosiły na grupie już 2 osoby to bym stawiał na błąd
    wdrożenia po stronie BRE - pewnie przez chwilę była aplikacja, która nie
    była w stanie działać i część klientów pobrała tą aplikację do cache
    przeglądarki. Dlatego wyczyszczenie cache pomogło.

    --
    Wysłane z pola.

  • 5. Data: 2015-02-07 13:39:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janek z pola" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > była w stanie działać i część klientów pobrała tą aplikację do cache
    > przeglądarki. Dlatego wyczyszczenie cache pomogło.

    Dzięki. Mniej więcej rozumiem.
    Wydaje mi się, że taka koncepcja, że fragmenty kodu mogą się pętać po cache
    przeglądarki daje pole manewru dla hackerów. Kod podmieniony w cache
    powinien zadziałać przy ponownym zalogowaniu się do banku.
    P.G.

  • 6. Data: 2015-02-07 13:50:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sat, 7 Feb 2015 10:59:52 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Zmień sobie na ISO.

    Nie powiem abym całkiem rozumiał.
    Domyślam się, że gdzieś windows-1250 mam zamienić na ISO.
    Jedyne co mi pod ten temat w Outlook podchodzi to Narzędzia>Opcje>Wysyłanie.
    Format wysyłania do grup dyskusyjnych mam "Zwykły tekst". No to "Ustawienia
    zwykłego tekstu..." i tam nic nie widzę o charset.
    Nic innego mi nie "podchodzi".
    P.G.

  • 7. Data: 2015-02-07 16:45:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 13:50:55 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > Format wysyłania do grup dyskusyjnych mam "Zwykły tekst". No to "Ustawienia
    > zwykłego tekstu..." i tam nic nie widzę o charset.

    Niestety ci nie doradzę ;) nie znam się na Outlookach. Nawet nie wiem
    czy masz Microsoft Outlook czy Outlook Expres :) Ale jak to drugie to
    słyszałem że są jakieś czary do odprawienia i potem jest OK :) Poszukaj
    w necie.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2015-02-07 18:19:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Niestety ci nie doradzę ;) nie znam się na Outlookach. Nawet nie wiem
    > czy masz Microsoft Outlook czy Outlook Expres :)

    Już dawno wyszło mi z głowy, że są dwa :).
    Widzę, że mam Express - nazwa by sugerowała, że działa szybciej od osobowego
    :).

    > Ale jak to drugie to
    > słyszałem że są jakieś czary do odprawienia i potem jest OK :) Poszukaj
    > w necie.

    Boję się czarów bo a nuż przestanie działać.
    P.G.

  • 9. Data: 2015-02-09 09:58:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 13:39:27 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > przeglądarki daje pole manewru dla hackerów. Kod podmieniony w cache
    > powinien zadziałać przy ponownym zalogowaniu się do banku.

    Spróbuj jeszcze Ctrl+F5 (wymuszone przeładowanie zawartości strony), a
    jeśli nie pomoże to faktycznie pozostaje Ctrl+Shift+Del i usuwać do skutku.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2015-02-09 12:34:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Dnia Sat, 7 Feb 2015 10:59:52 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Zmień sobie na ISO.

    A czemuż by miał musieć?

    --
    Pete