  • 1. Data: 2015-02-07 11:05:46
    Temat: Citi oszukuje na rozliczaniu kart
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Jak wszyscy(?) wiemy Citi ma możliwość podpięcia karty debetowej do
    dowolnego rachunku walutowego, dzięki czemu będąc zagranicą można
    wydawać środki wprost z tego rachunku. Fajnie nie?

    Ano nie.
    Spędziłem ostatnio 2 dni w Szwajcarii. Zadzwoniłem więc na CitiPhone i
    wskazałem mój rachunek w CHF do podpięcia do karty. Dyspozycję przyjęto
    i odczytano mi następującą formułkę (cytat):

    - wszystkie wypłaty w bankomatach i u akceptanta będą obciążały wskazany
    rachunek,
    - jeżeli wypłata nastąpi w walucie rachunku i będzie to wypłata w
    bankomacie Citi, transakcja zostanie rozliczona bez różnic kursowych w
    stosunku 1:1,
    - w przypadku wypłaty w walucie innej niż waluta rachunku lub wypłaty w
    bankomacie innym niż Citi wystąpią różnice kursowe związane z
    rozliczeniem transakcji. Dodatkowo może być doliczona również prowizja
    właściciela bankomatu,
    - wszystkie transakcje w punktach handlowo-usługowych i transakcje w
    ramach Cash Back oraz internetowe będą realizowane z rachunku w PLN,
    - kwota blokady może się różnić od kwoty transakcji i kwoty
    zaksięgowanej na koncie,
    - podczas dokonywania transakcji za granicą może Panu zostać
    zaproponowana płatność w PLN. Nie jest to usługa oferowana przez Citi
    Handlowy i może spowodować podwójne przewalutowanie transakcji.
    - powyższe obowiązuje do czasu ponownego złożenia dyspozycji dotyczącej
    zmiany podłączenia karty debetowej.

    Oczywiście w tym natłoku informacji, odczytanym mi jednym tchem, umknął
    mi "drobny" niuans. Ciekawe czy Wy go zauważycie?

    Jestem teraz mocno do tyłu na kursach. Oczywiście bank uważa, że wykonał
    wszystko w porządku, bo przecież mnie poinformował. A ja mimo wszystko
    uważam, że zostałem wprowadzony w błąd i czuję się oszukany. Wydałem
    jasną dyspozycję podpięcia karty do rachunku CHF i nie przyszło mi do
    głowy, że wg banku wykonanie tej dyspozycji oznacza, że transakcje w
    punktach handlowo-usługowych będą rozliczane z rachunku PLN. I fakt, że
    "przecież mnie poinformowano" wcale nie zmienia absurdu tej sytuacji.
    Chyba czas poszukać innego banku...

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2015-02-07 11:17:09
    Temat: Re: Citi oszukuje na rozliczaniu kart
    Od: W <w...@w...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski wystukał, co następuje:

    > Jak wszyscy(?) wiemy Citi ma możliwość podpięcia karty debetowej do
    > dowolnego rachunku walutowego, dzięki czemu będąc zagranicą można
    > wydawać środki wprost z tego rachunku. Fajnie nie?

    Primo - faktycznie poinformowali, segundo - rzecilo się to w oczy, tertio -
    czym się różni akceptant od punktu haldowego?

    Niemniej po przeczytaniu tej formułki sensowność tej usługi wydaje się
    minimalna bądź żadna (zakladając, że ktoś głównie używa karty poza
    bankomatami...).

  • 3. Data: 2015-02-07 12:10:06
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2015-02-07 o 11:05, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    > wskazałem mój rachunek w CHF do podpięcia do karty. Dyspozycję przyjęto
    > i odczytano mi następującą formułkę (cytat):

    niestety też się nabrałem na CHF i citi - nie zwróciłem uwagi z tego
    prostego powodu, że wcześniej korzystałem z subkonta w euro i działa to
    inaczej
    i zwyczajnie postanowiłem już się w te duperele nie bawić - zawsze
    więcej stracę niż zaoszczędzę :)
    (tak jak nabrałem się we włoszech - w Rzymie chyba ze 2 bankomaty są ;) )

    Sierp

  • 4. Data: 2015-02-07 14:42:54
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Jestem teraz mocno do tyłu na kursach. Oczywiście bank uważa, że wykonał
    > wszystko w porządku, bo przecież mnie poinformował. A ja mimo wszystko
    > uważam, że zostałem wprowadzony w błąd i czuję się oszukany.

    Dostales wszystko na tacy, ale czujesz sie pokrzywdzony? Socjalizmie
    drogi...

> [...]
    > głowy, że wg banku wykonanie tej dyspozycji oznacza, że transakcje w
    > punktach handlowo-usługowych będą rozliczane z rachunku PLN.

    Nie jestes Szwajcarem, ktory ma rachunek i karte w CHF. Dostales od banku
    mozliwosc podpiecia POLSKIEJ karty do rachunku w CHF. To nie bank Cie
    oszukal, tylko Twoja nieznajomosc procedur obslugi karty.

    > I fakt, że "przecież mnie poinformowano" wcale nie zmienia absurdu tej
    > sytuacji.

    Przeciwnie, to Ty tworzysz absurd. Jest takie powiedzenie "chcacemu nie
    dzieje sie krzywda".
    Jesli sie nie znasz, to nie szukaj oszczednosci tam, gdzie mozna stracic.

    > Chyba czas poszukać innego banku...

    Mam wrazenie, ze kazdy jeden bedzie zly.

  • 5. Data: 2015-02-07 17:36:48
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 07.02.2015 o 14:42, brum pisze:

    > Nie jestes Szwajcarem, ktory ma rachunek i karte w CHF. Dostales od banku
    > mozliwosc podpiecia POLSKIEJ karty do rachunku w CHF. To nie bank Cie
    > oszukal, tylko Twoja nieznajomosc procedur obslugi karty.

    A ja i tak uważam, że procedura ta jest oszukańcza. A to dlatego, że
    wielokrotnie korzystałem w z tej samej usługi w tym samym banku z tą
    samą kartą podpiętą do rachunku PLN, EUR lub USD. I tak:
    - podpięcie karty do rachunku PLN oznacza, że obciążany jest rachunek PLN
    - podpięcie karty do rachunku EUR oznacza, że obciążany jest rachunek EUR
    - podpięcie karty do rachunku USD oznacza, że obciążany jest rachunek USD
    - podpięcie karty do rachunku CHF oznacza, że obciążany jest rachunek PLN
    - sprawdziłem także (choć osobiście nie korzystałem), że podpięcie karty
    do rachunku GBP oznacza, że obciążany jest rachunek GBP.

    Takie opracowanie regulaminu - mimo że jasne i konkretne - uważam po
    prostu za oszukańcze. Jest to nic innego jak łowienie jeleni, którzy się
    niedopatrzą szczegółu. Ale owi jelenie mogą na szczęście pójść do innego
    banku. :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2015-02-07 17:42:54
    Od: W <w...@w...pl>

    brum wystukał, co następuje:

    > Nie jestes Szwajcarem, ktory ma rachunek i karte w CHF. Dostales od
    > banku mozliwosc podpiecia POLSKIEJ karty do rachunku w CHF.

    Lekki SOT:
    ale to trzeb abyć Szwajcarem, ze szwajcarskim rachunkiem i szwajcarską
    kartą, żeby móc płacić w CHF? Się zapytuję, bo ostatnio zrobiłem szybki
    rekonsensans po kontach i kartach walutowych i właściwie to można mieć
    EUR/USD/GBP, z CHF można mieć konto ale już właśnie bez karty -- to wynika z
    braku podaży czy niemożności właśnie?

  • 7. Data: 2015-02-07 20:20:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2015 11:05:46 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski
> [...]
    > bankomacie innym niż Citi wystąpią różnice kursowe związane z
    > rozliczeniem transakcji. Dodatkowo może być doliczona również prowizja

    Ciekawe. Operatorzy bankomatow rozliczaja sie miedzy soba w innej
    walucie ?

    > - wszystkie transakcje w punktach handlowo-usługowych i transakcje w
    > ramach Cash Back oraz internetowe będą realizowane z rachunku w PLN,

    Tez ciekawe. Chce im sie tak rozrozniac ?

    Czekaj ... o oplacie za przewalutowanie nie wspomnieli ! :-)

    > - podczas dokonywania transakcji za granicą może Panu zostać
    > zaproponowana płatność w PLN. Nie jest to usługa oferowana przez Citi
    > Handlowy i może spowodować podwójne przewalutowanie transakcji.

    Potrojne ?
    W kontekscie rozliczania transakcji i tak z rachunku PLN, to bardzo
    ciekawe.

    > Chyba czas poszukać innego banku...

    Drogie te karty w City ?
    Moze trzeba dwie, jedna do bankomatow, druga do innych ...

    J.

  • 8. Data: 2015-02-07 20:25:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Feb 2015 14:42:54 +0100, brum napisał(a):

    > Nie jestes Szwajcarem, ktory ma rachunek i karte w CHF. Dostales od banku
    > mozliwosc podpiecia POLSKIEJ karty do rachunku w CHF. To nie bank Cie
    > oszukal, tylko Twoja nieznajomosc procedur obslugi karty.

    A jaka jest ta procedura obslugi karty ?
    Wsadzam do terminala, ten proponuje przeliczenie na PLN, ja odpowiadam
    NIE ... i co sie dalej dzieje ?

    I czym sie to rozni od wyplaty 100CHF w bankomacie City, i w innym
    bankomacie.

    A tak w ogole ... mam wrazenie ze banki/Visa wszystko robia, abym za
    granice zabral gotowke ...

    J.

  • 9. Data: 2015-02-07 21:05:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 07.02.2015 o 17:36, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > prostu za oszukańcze. Jest to nic innego jak łowienie jeleni, którzy się
    > niedopatrzą szczegółu. Ale owi jelenie mogą na szczęście pójść do innego

    Hmmm IMO wydaje mi się, że to wynika z jakiejś specyfiki samej
    Szwajcarii a nie z tego, że ktoś w Citi tak sobie specjalnie wymyślił
    dla zgrywy.

    Xenocide

  • 10. Data: 2015-02-07 22:33:49
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 07.02.2015 o 21:05, xbartx pisze:

    > Hmmm IMO wydaje mi się, że to wynika z jakiejś specyfiki samej
    > Szwajcarii a nie z tego, że ktoś w Citi tak sobie specjalnie wymyślił
    > dla zgrywy.

    Niewykluczone. Jednakże nazwanie tej operacji "podpięciem karty do
    rachunku CHF" jest dla mnie nadużyciem.

    --
    MiCHA