    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank pogniewał się na mój komputer.
    Date: Sat, 07 Feb 2015 13:12:13 +0100

    Piotr Gałka wrote:

    > Nowy mBank nagle przestał mi działać.
    > Po zalogowaniu migało (może 1/3s, a czasem wcale) prawidłowe okno i potem
    > biały ekran z 2 linijkami tekstu na środku, że jakiś transfer do mojego
    > komputera się nie udał i że pewnie jakiś serwer proxy coś zablokował, albo

    [...]

    > Ktoś potrafi jakoś tak na chłopski rozum powiedzieć co to mogło być.

    Serwis transakcyjny BRE to teraz taka aplikacja działająca w środku
    przeglądarki. Komunikuje się z serwerami banku, które odsyłają do
    przeglądarki fragmenty tej aplikacji - jako JavaScript. Jeżeli któryś
    fragment aplikacji (któreś wywołanie zwracające JavaScript) odeśle kod,
    którego się nie da wykonać (np. odpowiedź się zwróci do połowy, albo kod
    pochodzi z poprzedniej wersji aplikacji), to cała ta aplikacja po stronie
    przeglądarki się rozsypuje. Ogólnie może przestać działać cała albo mogą
    przestać działać niektóre funkcjonalności.

    Z Twojego opisu wynika, że przeglądarka zapamiętała w historii przeglądania
    (w sensie w cache przeglądarki) jakiś fragment tej aplikacji mBank, który
    był uszkodzony i powodował wywalenie się całej aplikacji.

    Ogólnie uszkodzony fragment mógł się tam pojawić z różnych powodów, np. ze
    względu na nieprawidłowe wdrożenie nowej wersji aplikacji w banku, ze
    względu na jakieś zawirowanie sieciowe którego efektem było dostarczenie do
    przeglądarki tylko fragmentu odpowiedzi z serwera, ze względu na jakieś
    zawirowanie w Twojej przeglądarce które spowodowało tylko częściowe
    zapisanie odpowiedzi z serwera.

    Skoro taki problem zgłosiły na grupie już 2 osoby to bym stawiał na błąd
    wdrożenia po stronie BRE - pewnie przez chwilę była aplikacja, która nie
    była w stanie działać i część klientów pobrała tą aplikację do cache
    przeglądarki. Dlatego wyczyszczenie cache pomogło.

    --
    Wysłane z pola.