eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank pogniewał się na mój komputer. › Re: mBank pogniewał się na mój komputer.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank pogniewał się na mój komputer.
    Date: Sat, 7 Feb 2015 13:39:27 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 39
    Message-ID: <mb511j$ra$1@srv.chmurka.net>
    References: <mb4nmc$rm5$1@srv.chmurka.net> <mb4veu$8b9$1@speranza.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: 213.192.88.238
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.chmurka.net 1423312755 874 213.192.88.238 (7 Feb 2015 12:39:15 GMT)
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Sat, 7 Feb 2015 12:39:15 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Authenticated-User: PiotrGalka
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:610411
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "janek z pola" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:mb4veu$8b9$1@speranza.aioe.org...

    >> Ktoś potrafi jakoś tak na chłopski rozum powiedzieć co to mogło być.
    >>
    > Serwis transakcyjny BRE to teraz taka aplikacja działająca w środku
    > przeglądarki. Komunikuje się z serwerami banku, które odsyłają do
    > przeglądarki fragmenty tej aplikacji - jako JavaScript. Jeżeli któryś
    > fragment aplikacji (któreś wywołanie zwracające JavaScript) odeśle kod,
    > którego się nie da wykonać (np. odpowiedź się zwróci do połowy, albo kod
    > pochodzi z poprzedniej wersji aplikacji), to cała ta aplikacja po stronie
    > przeglądarki się rozsypuje. Ogólnie może przestać działać cała albo mogą
    > przestać działać niektóre funkcjonalności.
    >
    > Z Twojego opisu wynika, że przeglądarka zapamiętała w historii
    > przeglądania
    > (w sensie w cache przeglądarki) jakiś fragment tej aplikacji mBank, który
    > był uszkodzony i powodował wywalenie się całej aplikacji.
    >
    > Ogólnie uszkodzony fragment mógł się tam pojawić z różnych powodów, np. ze
    > względu na nieprawidłowe wdrożenie nowej wersji aplikacji w banku, ze
    > względu na jakieś zawirowanie sieciowe którego efektem było dostarczenie
    > do
    > przeglądarki tylko fragmentu odpowiedzi z serwera, ze względu na jakieś
    > zawirowanie w Twojej przeglądarce które spowodowało tylko częściowe
    > zapisanie odpowiedzi z serwera.
    >
    > Skoro taki problem zgłosiły na grupie już 2 osoby to bym stawiał na błąd
    > wdrożenia po stronie BRE - pewnie przez chwilę była aplikacja, która nie
    > była w stanie działać i część klientów pobrała tą aplikację do cache
    > przeglądarki. Dlatego wyczyszczenie cache pomogło.
    >
    Dzięki. Mniej więcej rozumiem.
    Wydaje mi się, że taka koncepcja, że fragmenty kodu mogą się pętać po cache
    przeglądarki daje pole manewru dla hackerów. Kod podmieniony w cache
    powinien zadziałać przy ponownym zalogowaniu się do banku.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1