  • 11. Data: 2008-04-03 09:10:06
    Temat: Re: mBank podwyższa oprocentowanie.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej" ft1mr5$nf1$...@a...news.neostrada.pl

    > Dostępem do środków na razie mBank bije polbank a oprocentowanie też nie gorsze.

    Dostęp taki sobie, bo ja mam w miesiącu do wykonania ze 20 przelewów,
    a z eMaxów+ mogę zrobić tylko 4. Mogliby powiększyć tę liczbę do 40.
    I belkowego by było mniej (a ja jestem na wojennej ścieżce z państwem
    polskim po wystawieniu mandatu przez Straż Miejską) i mógłbym więcej
    zrobić przelewów.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 12. Data: 2008-04-03 09:25:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" ft1soh$40$...@i...gazeta.pl

    > chyba sobie odpuszczę emaxowe przelewanie z jednego na drugi

    A po co Ci to przelewanie? Tyle trzymaj, aby nie wpadać pod belkę.

    > by mieć 4 przelewy w miesiącu by ominąć belkowe

    > czy dobrze rozumuję że nie warto trzymać
    > sumy 800zł w jednym banku 5,5% a w drugim 10000zł też na 5,5%?
    > bo lepiej mieć w jednym 10800zł na 5,5%?

    800 złotych miesięcznie to za dużo. W różne miesiące różnie wychodzi.

    8*5.5*31/365=3,73698630136986
    8*5.5*30/365=3,61643835616438
    8*5.5*29/365=3,4958904109589
    8*5.5*28/365=3,37534246575342

    100*5.5*31/365=46,7123287671233
    100*5.5*30/365=45,2054794520548
    100*5.5*29/365=43,6986301369863
    100*5.5*28/365=42,1917808219178

    108*5.5*31/365=50,4493150684931
    108*5.5*30/365=48,8219178082192
    108*5.5*29/365=47,1945205479452
    108*5.5*28/365=45,5671232876712

    Trzeba trzymać tyle na jednym koncie:

    249*365/(5.5*31)=533,049853372434
    249*365/(5.5*30)=550,818181818182
    249*365/(5.5*29)=569,811912225705
    249*365/(5.5*28)=590,162337662338

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2008-04-03 14:02:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 02 Apr 2008 21:52:34 +0200, w <ft0o5t$au5$2@inews.gazeta.pl>, Jan
    Strybyszewski <g...@o...pl> napisał(-a):

    > O radus to jak pamietasz jeszcze o naszej umowie z polowy zeszlego roku
    > o nie byciu za rok 60 tys na WIG ?

    Przypomnij jasiu :).

  • 14. Data: 2008-04-03 14:23:14
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:ft2a6g$459$2@flis.man.torun.pl...

    > "zlotowinfo" ft1soh$40$...@i...gazeta.pl

    > A po co Ci to przelewanie? Tyle trzymaj, aby nie wpadać pod belkę.

    > 800 złotych miesięcznie to za dużo. W różne miesiące różnie wychodzi.

    nie czaję za bardzo o co chodziło
    10000zł nie rozbiję na emaxy bo musiałbym mieć ich ze 20 mi chodziło
    trzymając 800zł na jednym i 10000zł na drugim
    czy zapłacę więcej podatku aniżeli trzymałbym to wszystko na jednym koncie
    z powodu zaokrągleń

  • 15. Data: 2008-04-03 16:18:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzymając 800zł na jednym i 10000zł na drugim
    > czy zapłacę więcej podatku aniżeli trzymałbym to wszystko na jednym koncie

    Najoptymalniej, to jest w takim przypadku, na 3 kontach trzymać po te
    550 zł, a na czwartym resztę. A jeśli chodzi o zaokrąglenia, to można
    jeszcze dbać o to, aby końcówka należnego podatku przed zaokrągleniem
    oscylowała w okolicy 49 groszy.

  • 16. Data: 2008-04-03 16:29:42
    Od: "zlotowinfo" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 550 zł, a na czwartym resztę. A jeśli chodzi o zaokrąglenia, to można
    > jeszcze dbać o to, aby końcówka należnego podatku przed zaokrągleniem
    już tak mam, byłem ciekaw jak by wyglądały cyferki podatku po
    zaokrągleniach
    to może poprostu spytam w jaki sposób zaokrąglać odsetki

  • 17. Data: 2008-04-03 17:53:53
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]

    > 550 zł, a na czwartym resztę. A jeśli chodzi o zaokrąglenia, to można
    > jeszcze dbać o to, aby końcówka należnego podatku przed zaokrągleniem

    W ogólności nie jest to prawdą.

    Optymalizacja w tym przypadku polega na znalezieniu najlepszej kombinacji
    kwot i kwoty te powinny być z grubsza sobie równe, ale takie aby kwota
    odsetek do opodatkowania na trzech spośród rachunków była jak najbardziej
    zbliżona do 7,49 albo 13,49 albo 18,49.... i tak dalej, zaś na ostatnim z
    czterech rachunków po prostu reszta. Czasami może się opłacac dodatkowo
    część środków pozostawić na eMax lub wręcz na nieoprocentowanym eKoncie (to
    wtedy kiedy przyrost eodetek o kilka w skrajnym przypadku 1 grosz, powoduje
    wzrost podatku o 1 zł, czyli stratę 99 groszy i dodatkowo poczucie
    bezcelowego finansowania tego państwa). :-)

    marekz

  • 18. Data: 2008-04-03 20:48:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" 47f50359$...@n...home.net.pl

> [...]
    > 550 zł, a na czwartym resztę. A jeśli chodzi o zaokrąglenia, to można
    > jeszcze dbać o to, aby końcówka należnego podatku przed zaokrągleniem

    Wszystko zależy od ,,gabarytów'' oscylatora, bo oscylacje dwugroszowe
    są raczej smutne. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2008-04-03 21:05:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" ft35n9$knm$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    > zbliżona do 7,49 albo 13,49 albo 18,49.... i tak dalej, zaś na ostatnim z

    Chyba kpisz!! Na trzech tyle, aby podatek zaokrąglono do zera, na
    czwartym tyle, aby zaokrąglono maksymalnie w dół, a resztę zabrać
    na nieoprocentowane konto. :)

    > Czasami może się opłacac dodatkowo
    > część środków pozostawić na eMax

    Można -- zamiast na nieoprocentowane, wpłacić na kilka eMaxów w taki sposób,
    jak na eMaxy+, ale jeden eMax starczy do tego aż nadto, bo niewiele zostanie
    i eMax jest słabo oprocentowany. :)

> [...]
    > wzrost podatku o 1 zł, czyli stratę 99 groszy i dodatkowo poczucie
    > bezcelowego finansowania tego państwa). :-)

    Nie tylko wtedy. Raczej wtedy, gdy zaokrąglenie podatku (może nawet
    i 50 groszy) zabierze więcej, niż przyniosą odsetki. Na moje oko na
    tym eMaxie musi zmieścić się nadwyżka z tych eMaxów+. :)

    -=-

    Nie wiem, ani od kiedy ta podwyżka, ani jak teraz wygląda sprawa tych
    kont, ani kiedy nastąpi korekta, ale załóżmy, że można (powiedzmy jutro)
    na eMaxy wrzucić po 568.91 złotych, aby nie płacić podatku. Na pierwsze
    3 eM+ trzeba wrzucić po te 568.91 złotych, a na 4 tyle z reszty (7724,36),

    10000-568.91*4=7724,36

    aby podatek zaokrąglono maksymalnie w dół, zaś to, co się nie zmieści
    (co podatek by zaokrągliło w górę) trzeba wrzucić na eMaxa lub eKonto. :)

    -=-

    20 eMaxów+ to raptem 4 zaufanye osoby. ;) Czy zlotowinfo nie ma żony/męża,
    dzieci, rodziców, teściów itp.? ;)

    Ja nie pomogę. :) Sam/też się rozmnażam. ;)

    --

  • 20. Data: 2008-04-03 21:30:28
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:ft3gqo$bgq$1@flis.man.torun.pl...

    > Chyba kpisz!! Na trzech tyle, aby podatek zaokrąglono do zera, na
    > czwartym tyle, aby zaokrąglono maksymalnie w dół, a resztę zabrać
    > na nieoprocentowane konto. :)

    Nie, nie kpię. Proponuję najpierw policzyć (to naprawdę nie boli), a potem
    występować z krytyką. ;-)

    marekz