  • 1. Data: 2008-04-02 19:56:00
    Temat: Gdzie najtańsze przelewy zagraniczne?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Czy któryś bank oferuje darmowy rachunek z tańszymi przelewami zagranicznymi
    (BIC/SWIFT) niż mBank? Chodzi mi o kwoty rzędu 300-2000zł, więc praktycznie
    w cenie minimalnej za przelew zagraniczny. W mBanku kosztuje to minimum 25zł
    (20+5).

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 2. Data: 2008-04-02 20:02:31
    Temat: Re: Gdzie najtańsze przelewy zagraniczne?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:ft0o32$4vc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > zagranicznymi (BIC/SWIFT) niż mBank? Chodzi mi o kwoty rzędu 300-2000zł,
    > więc praktycznie w cenie minimalnej za przelew zagraniczny. W mBanku

    W EUR w Unii w ING 5 zł. Ale inne waluty też drogo.

    marekz

  • 3. Data: 2008-04-02 21:20:52
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > W EUR w Unii w ING 5 zł. Ale inne waluty też drogo.

    Mam też dostęp do konta w ING, a wysyłam właśnie w EUR do Unii.

    Żeby płacić 5zł zamiast 40zł trzeba spełnić następujące wymogi:
    "a) przelew europejski
    (dyspozycje składane w formie elektronicznej w EUR, do krajów EU,
    spełniające wymagania STP, tzn. numery rachunków zleceniodawcy/odbiorcy
    w standardzie IBAN, prawidłowy BIC Banku odbiorcy, opcja kosztowa SHA,
    data waluty SPOT)"

    O co im chodzi? Rozumiem IBAN i BIC banku odbiorcy, ale jaki ja mam wpływ na
    numer rachunku zleceniodawcy, czyli mój? Nie jest on automatyczną, domyślną
    i konieczną opcją przelewu? Co to jest "opcja kosztowa SHA" i "data waluty
    SPOT"?
    Z góry dzięki za oświecenie :-)

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.wyprawa.info

  • 4. Data: 2008-04-02 21:22:20
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:ft0t27$jb8$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > i konieczną opcją przelewu? Co to jest "opcja kosztowa SHA" i "data waluty
    > SPOT"?

    SHA - dzielenie kosztów przelewu pomiędzy nadawcę i odbiorcę, spokojnie
    docelowy bank nie pobierze od odbiorcy żadnych kosztów jeśli to UE.

    Data waluty SPOT - data przypadająca dwa dni robocze po dniu złożenia
    zlecenia przelewu zagranicznego, spokojnie, zazwyczaj będzie to szybciej,
    ale nie później.

    Ogólnie po prostu wysyłaj przelew.

    marekz

  • 5. Data: 2008-04-03 09:04:04
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    a jeżeli chcę przelać CHF?

    który bank polecacie?

  • 6. Data: 2008-04-03 15:51:19
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    RobertS napisał(a):
    > a jeżeli chcę przelać CHF?
    >
    > który bank polecacie?

    bzwbk
    0,2% min. 9,50 zł

  • 7. Data: 2008-04-03 18:06:28
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    a Pani to na usługach BZWBK jest?

  • 8. Data: 2008-04-03 18:56:27
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 3 Apr 2008 20:06:28 +0200, Zephyr napisał(a):

    > a Pani to na usługach BZWBK jest?

    Nawet jeśli, to nie ma problemu dopóki informacja jest rzetelna.
    Wolałbyś czytać o VW-Banku? ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2008-04-04 02:18:40
    Od: "jonasz" <j...@p...na.grupe.pl>

    =Marcos= wrote:

> [...]
    > zagranicznymi (BIC/SWIFT) niż mBank? Chodzi mi o kwoty rzędu 300-2000zł,
    > więc praktycznie w cenie minimalnej za przelew zagraniczny. W mBanku

    Przy mniejszej ilosci przelewow, tak jak ktos napisal ING. Z tego co sie
    orientuje, nie ma lepszej oferty. Przy wiekszej ilosci przelewow najtaniej
    wychodzi Citi - za przelewy SEPA (EUR, do EU) ryczalt 90 zl. Chyba ze ktos
    zna tansze rozwiazanie, tez chetnie sie dowiem :-)

  • 10. Data: 2008-04-04 04:34:33
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    tylko ING on line, przelew SEPA - 5 zł