    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank podwyższa oprocentowanie.
    Date: Thu, 3 Apr 2008 23:05:21 +0200

    "MarekZ" ft35n9$knm$...@a...news.neostrada.pl

    > Optymalizacja w tym przypadku polega na znalezieniu najlepszej kombinacji
    > kwot i kwoty te powinny być z grubsza sobie równe, ale takie aby kwota
    > odsetek do opodatkowania na trzech spośród rachunków była jak najbardziej
    > zbliżona do 7,49 albo 13,49 albo 18,49.... i tak dalej, zaś na ostatnim z
    > czterech rachunków po prostu reszta.

    Chyba kpisz!! Na trzech tyle, aby podatek zaokrąglono do zera, na
    czwartym tyle, aby zaokrąglono maksymalnie w dół, a resztę zabrać
    na nieoprocentowane konto. :)

    > Czasami może się opłacac dodatkowo
    > część środków pozostawić na eMax

    Można -- zamiast na nieoprocentowane, wpłacić na kilka eMaxów w taki sposób,
    jak na eMaxy+, ale jeden eMax starczy do tego aż nadto, bo niewiele zostanie
    i eMax jest słabo oprocentowany. :)

    > lub wręcz na nieoprocentowanym eKoncie (to
    > wtedy kiedy przyrost eodetek o kilka w skrajnym przypadku 1 grosz, powoduje
    > wzrost podatku o 1 zł, czyli stratę 99 groszy i dodatkowo poczucie
    > bezcelowego finansowania tego państwa). :-)

    Nie tylko wtedy. Raczej wtedy, gdy zaokrąglenie podatku (może nawet
    i 50 groszy) zabierze więcej, niż przyniosą odsetki. Na moje oko na
    tym eMaxie musi zmieścić się nadwyżka z tych eMaxów+. :)

    -=-

    Nie wiem, ani od kiedy ta podwyżka, ani jak teraz wygląda sprawa tych
    kont, ani kiedy nastąpi korekta, ale załóżmy, że można (powiedzmy jutro)
    na eMaxy wrzucić po 568.91 złotych, aby nie płacić podatku. Na pierwsze
    3 eM+ trzeba wrzucić po te 568.91 złotych, a na 4 tyle z reszty (7724,36),

    10000-568.91*4=7724,36

    aby podatek zaokrąglono maksymalnie w dół, zaś to, co się nie zmieści
    (co podatek by zaokrągliło w górę) trzeba wrzucić na eMaxa lub eKonto. :)

    -=-

    20 eMaxów+ to raptem 4 zaufanye osoby. ;) Czy zlotowinfo nie ma żony/męża,
    dzieci, rodziców, teściów itp.? ;)

    Ja nie pomogę. :) Sam/też się rozmnażam. ;)

    --