  • 1. Data: 2008-04-01 20:11:05
    Temat: mBank i dvdcrave.com
    Od: Caldrith <k...@i...pEEl>

    ano, postanowilem skorzystac z promocji z w/w sklepu a przy okazji
    sprawdzic, czy placenie ekarta w necie dziala...
    zamowilem, wklepalem dane karty, poszlo...
    nastepnego dnia dostalem maila od nich, ze wszystko git, ale wystapil
    problem z karta, a blad ow to "do not honour" (wiem, co to znaczy)
    ok, pomyslalem, ze moze jakis blad zrobilem, no to wklepalem sobie dane
    po raz drugi i puscilem dane, ale zaraz sobie przypomnialem, ze moze
    trzebaby cos uaktywnic, poczytac na ten temat... w ciagu 15 minut
    ustalilem na mlinii niezbedne limity :] na transakcje dzienne i
    miesieczne, ktore domyslnie byly na 0zl i czekalem...
    dzis dostalem identycznego maila jak wczoraj...

    pomyslalem, moze machina sprawdzajaca karte ruszyla zaraz po przslaniu
    zamowienia i te 15 minut opoznienia spowodowalo niemoznosc zakupu...
    aczkolwiek nie jestem do konca przekonany, ze taki a nie inny komunikat
    bledu informuje mnie o braku kasy na koncie :/

    nic to, poczekam do jutra na maila i jesli po raz trzeci wypluje mi "do
    not hnour" to chromole to i przeprosze sie ze sprawdzona karta
    inteligo...

    czy ktos juz mial doswiadczenia z placeniem zwykla ekarta w internecie?

    --
    \\\\// _________________________________________.
    (~0-0~) /Caldrith! ~|~ 1045924 |

  • 2. Data: 2008-04-01 20:12:33
    Temat: Re: mBank i dvdcrave.com
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Caldrith pisze:
    > czy ktos juz mial doswiadczenia z placeniem zwykla ekarta w internecie?

    Piszesz o kartach VE, a nie o 'zwykłej ekarcie'. Zwykła eKARTA to Visa
    Classic rozliczana w USD bądź EUR.

    Nie myl pojęć proszę - eKARTA jest tylko wirtualną kartą.

    Może być po prostu problem z tym, że wspomniany sklep nie akceptuje kart VE.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 3. Data: 2008-04-02 12:35:18
    Od: Caldrith <k...@i...pEEl>

    tata, a Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org> powiedzial/a:

    > Piszesz o kartach VE, a nie o 'zwykłej ekarcie'. Zwykła eKARTA to Visa
    > Classic rozliczana w USD bądź EUR.

    racja

    > Nie myl pojęć proszę - eKARTA jest tylko wirtualną kartą.
    > Może być po prostu problem z tym, że wspomniany sklep nie akceptuje kart VE.

    placilem tam karta debetowa inteligo, ktora rowniez jest VE...

    --
    \\\\// _________________________________________.

  • 4. Data: 2008-04-02 14:18:14
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Caldrith pisze:

    > placilem tam karta debetowa inteligo, ktora rowniez jest VE...

    Ok, w takim razie już jedna kwestia rozwiązana.

    Skoro ustaliłeś limity (zaznaczam od razu, że limit na transakcje
    internetowe jest zależny od limitu na transakcje bezgotówkowe, które
    sobie już sam ustalasz w serwisie transakcyjnym). Jeśli wartość
    transakcji nie przekracza limitu transakcji internetowych, oraz
    transakcji bezgotówkowych to jedyne co mi przychodzi to:

    a) sklep nie chce honorować kart mBanku - może mają jakąś bazę kart
    banków, których VE działają, co by przyspieszyć autoryzacje i jeszcze
    tego nie zaktualizowali

    b) podajesz inne dane niż te, które ma bank

    Proponuję skierować do sklepu zapytanie z prośbą o wyjaśnienie dlaczego
    karta nie jest przyjmowana. Jednocześnie, możesz (odpowiednio
    przerabiając) wystosować do sklepu taką formułkę:

    > "The card I am trying to make the transaction with is not a common Visa credit card
    - it's a prepaid Visa card for internet (MO/TO) shopping only. Please try to make the
    transaction as MO/TO rather then a regular credit card transaction. This transaction
    will be rejected if you do not process the transaction as an electronic commerce or
    MOTO merchant (with proper indicators in the authorisation request). Please make sure
    if you process the transaction properly. For any additional information please
    contact k...@m...com.pl"

    Zmień tylko, prepaid na debit, Visa na Visa Electron i popraw, zdanie
    dotyczące jej funkcjonalności - czyt. nie służy TYLKO ale TAKŻE do
    transakcji internetowych, w przeciwieństwie do eKARTY.

    Pozdrawiam,
    Kamil,
    mRadny

  • 5. Data: 2008-04-02 17:51:10
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 02 Apr 2008 16:18:14 +0200, Kamil 'czemu' Bista wrote:

    > Skoro ustaliłeś limity (zaznaczam od razu, że limit na transakcje
    > internetowe jest zależny od limitu na transakcje bezgotówkowe, które
    > sobie już sam ustalasz w serwisie transakcyjnym).

    Nie doczytałeś - Caldrith włączył na mLinii transakcje zdalne dopiero po
    złożeniu powtórnego zamówienia.

    Według mnie należy spróbować jeszcze raz i tym razem powinno pójść.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 6. Data: 2008-04-02 18:40:59
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Marcin Mokrzycki pisze:

    > Nie doczytałeś - Caldrith włączył na mLinii transakcje zdalne dopiero po
    > złożeniu powtórnego zamówienia.
    >
    > Według mnie należy spróbować jeszcze raz i tym razem powinno pójść.

    Co nie zmienia faktu, że może jeszcze zaistnieć sytuacja, iż przekroczył
    limit na transakcje bezgotówkowe (który sam ustala), a od tego limitu
    jest właśnie zależny limit na transakcje internetowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 7. Data: 2008-04-03 08:00:45
    Od: Caldrith <k...@i...pEEl>

    tata, a Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> powiedzial/a:

    > Nie doczytałeś - Caldrith włączył na mLinii transakcje zdalne dopiero po
    > złożeniu powtórnego zamówienia.
    > Według mnie należy spróbować jeszcze raz i tym razem powinno pójść.

    sprobowalem, ni chu chu :/
    identyczna odpowiedz, Do Not Honour...

    limitu na sto procent nie przekroczylem, kwota do zaplaty to byly jakies
    "grosze", limit ustawilem o wiele wyzej (dvdcrave podaje kwoty w dolcach
    australijskich oraz walucie dowolnego kraju do wyboru - w naszym
    przypadku w pln - wiec nie ma mowy o pomylce)

    sprobowalem z debetowka inteligo i tez sie nie dalo - tym razem: Invalid
    Transaction... tu wyjasnienie moze byc takie, ze przy kupnie
    skorzystalem z rabatu na prima aprilis, ktory obowiazywal od 28.03 do
    01.04 i tak sobie mysle, ze moze zamowienie nie chce dac sie zrealizowac
    z powodu utraty waznosci rabatu... a sprawdzanie, czy to wlasnie jest
    powodem bledu i zamowienie towaru bez rabatu jest dla mnie nieoplacalne
    z powodu minimalnej roznicy w cen towaru w Polsce i Australii :]
    dzieki za rady!

    --