  • 1. Data: 2008-04-02 15:13:23
    Temat: Citibank: transfery PL<->UK
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Witam,

    Przed momentem wykonałem próbne przelewy z konta Citibank PL do Citi PL.
    Wrażenia:

    - przelew jest darmowy (bezprowizyjny).
    - przelew jest NATYCHMIASTOWY.
    - przy przelewach na konto C-PL prowadzone w PLN stosowany jest kurs wymiany
    Citibank UK, który jest nieco lepszy niż w Citi PL:
    1 GBP = 4,3544 PLN (Citi UK)
    1 GBP = 4,3485 PLN (Citi PL dewizy)
    - przy przelewach na konto walutowe C-PL prowadzone w GBP nie przelicza się
    nic - dostaje się pełną sumę w GBP (którą, jak sobie myślę, można podjąć w
    okienku i wymienić w kantorze).
    - przy zlecaniu przelewu, system C-UK nie przyjmuje pełnego numeru rachunku
    w C-PL, zwracając "Error 099" - wprowadzać trzeba tzw. numer wewnętrzny
    rachunku (ostatnie 10 cyfr).

    W sumie baaaardzo fajnie :)

    W drugą stronę jeszcze nie próbowałem.

    Pzdr,
    k.

  • 2. Data: 2008-04-02 15:14:27
    Temat: Re: Citibank: transfery PL<->UK
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ft07mo$51c$1@news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > Przed momentem wykonałem próbne przelewy z konta Citibank PL do Citi PL.

    Miało być oczywiście "z Citibank UK do Citi PL" :)

  • 3. Data: 2008-04-02 19:19:21
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kashmiri <k...@i...pl> napisał(a):

    > W drugą stronę jeszcze nie próbowałem.
    >
    > Pzdr,
    > k.

    w druga strone w ten sposob nie dziala, nie są to przelewy natychmiastowe.

  • 4. Data: 2008-04-02 19:25:59
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > w druga strone w ten sposob nie dziala, nie są to przelewy natychmiastowe.

    Przed chwilą rozmawiałem z citiludkiem, powiedział że lada tydzień wprowadzą
    to samo w PL. Mówił też, że to rozwiązanie miało być już wprowadzone w lutym
    (przy okazji podmiany systemu), ale z jakichś tam powodów musieli to
    przełożyć.

    W sumie dobra wiadomość.

    k.

  • 5. Data: 2008-04-02 21:42:01
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kashmiri <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    lutym
    > (przy okazji podmiany systemu), ale z jakichś tam powodów musieli to

    nie bedzie to samo, w Polsce ma byc zabezpieczone haslami sms, w UK tego nie
    ma

  • 6. Data: 2008-04-03 07:02:42
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    "kashmiri" ...

    > Przed momentem wykonałem próbne przelewy z konta Citibank PL do Citi PL.
    > Wrażenia:

    Pieknie dziekuje za wrazenia.
    Widze, ze dziala tak jak powinno (natychmiast i za free).
    A i kurs jest sensowny (dla porownania w HSBC 1 GBP=4,27 PLN)

    Tylko mam jedno male pytanko:
    - ile czasu trwalo zalozenie rachunku w C-UK ???
    (bo ja juz czekam prawie 2-gi tydzien)

    > W sumie baaaardzo fajnie :)

    I tak trzymac.

    --
    T.F.

  • 7. Data: 2008-04-03 09:20:36
    Od: "LW" <nospam.lukaszx12@o_x2_.pl>

> [...]
    > 1 GBP = 4,3544 PLN (Citi UK)
    > 1 GBP = 4,3485 PLN (Citi PL dewizy)
    > - przy przelewach na konto walutowe C-PL prowadzone w GBP nie przelicza
    Wszystko fajnie w teorii tylko jest ale...
    Citi ma całe...6 (jak interesowałem sie tym kontem w wakacje 2007 to było 4)
    oddziałów w
    UK wiec trzeba otwierać konto korespondencyjnie (co jednak trochę trwa)
    a drugie (wieksze"ale") to chyba opłata za prowadzenie (ewenement w
    UK - tam standarten sa bezpłatnie prowadzone konta) jeśli
    miesieczne wpływy nie wynoszą około 1300 GBP (o ile dobrze pamiętam)
    - sprawdziłbym TOiP jak to teraz wyglada tylko jak to zwykle w CITI bywa
    - totalny bałagan na stronie WWW ale to pewnie polityka firmy - po co
    ułatwiac dostęp do informacji, po co klient ma wiedzieć, klienci citi mają
    przedewszystkim
    dużo płacić bo ich na to stać
    Choc jeśli ktoś potrzebuje często wysyłać pieniadze do Polski to
    propozycja całkiem ciekawa

  • 8. Data: 2008-04-04 01:35:13
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "T.F." <t...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > "kashmiri" ...

    [ciach]

    > Tylko mam jedno male pytanko:
    > - ile czasu trwalo zalozenie rachunku w C-UK ???
    > (bo ja juz czekam prawie 2-gi tydzien)

    Chyba coś ze trzy tygodnie (konto wspólne) i jeszcze się nie skończyło.
    Wypełniłem wniosek przez www. wydrukowałem i wysłałem pocztą. Po tygodniu
    telefon (z call center w Indiach, tak na marginesie), żeby dosłać czek. Czek
    wysłałem, ale za parę dni prośba listowna o to samo, tym razem z kopertą
    zwrotną. Po kolejnym tygodniu przyszły PINy dla żony, welcome pack dla żony,
    potem obie karty. Czekam jeszcze na swoje PINy i welcome pack...

    (W sumie w Halifaxie było szybciej: konto otwiera się online - numer konta
    masz od razu. Dwa dni później dostajesz hasło do online - i odpalasz obsługę
    przez www. A w ciągu tygodnia przychodzi karta i PIN do karty.)

    Pzdr.
    k.

  • 9. Data: 2008-04-04 01:40:33
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "LW" <nospam.lukaszx12@o_x2_.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - sprawdziłbym TOiP jak to teraz wyglada tylko jak to zwykle w CITI bywa
    > - totalny bałagan na stronie WWW ale to pewnie polityka firmy - po co

    Trwa długo, przyznaję.
    Ale na stronę nie narzekaj, nie może być gorzej niż w Citibank PL. Tutaj
    masz wszystko przejrzyście:
    http://www.citibank.co.uk/personal/banking/bankingpr
    oducts/currentaccounts/sterling/table.htm

    W skrócie: konto i standardowa funkcjonalność są bezpłatne, tak jak w
    "normalnych" bankach brytyjskich.

    Pozdr.
    k.

  • 10. Data: 2008-04-04 09:25:15
    Od: "LW" <nospam.lukaszx12@o_x2_.pl>

> [...]
    oducts/currentaccounts/sterling/table.htm

    > W skrócie: konto i standardowa funkcjonalność są bezpłatne, tak jak w
    Ok w przypadku "zwykłych kont" moze i standart brytyjski
    Ale jaki jest wtedy sens zakładania konta w banku który nie ma oddziałów?
    Mimo ze korzystam przez internet to jednak oddziały się od czasu do czasu
    przydaja.
    Pozatym ja szukałem TOiP dla tego konta specjalnie dla Polaków.
    Na stronie UK w ogole nie ma - odsyła Cie do Polskiej a tam wiadomo co jest
    (czyli
    nie ma niczego poza delikatnie nazywajac burdelem).
    Nie zebym sie martwił o ten lichwiarski bank ale dziwi mnie ze tak wielki
    bank
    nie potrafi zrobić porzadku na stronie (a moze wlasnie przez to ze jest tak
    wielki?).
    Co jak co ale TOiP sie da znaleźć na kazdej stronie nawet krytykowanego
    Pekao
    czy BOŚ (choć też jest dość nieczytelne)